Hallo, Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven. Vandaag ben ik 8 weken zwanger maar dit zal helaas niet goed aflopen. Volgens de gyn was er te weinig groei op de echo te zien en daarom zal dit een miskraam worden en daar is nu het wachten op. As donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis om te kijken of alles weg is of om anders de andere mogelijkheden te bespreken. Medicatie of curretage. Nu is het zo dat ik merk dat het hormoon afneemt omdat mijn borsten minder pijnlijk zijn en merk verder gewoon dat mijn hormonen niet meer door mijn lijf gieren. Dus daarom een test gedaan vanmorgen om dit bevestigd te krijgen maar ik heb nog steeds een knaltest, teststreep netzo donker als de controlestreep. Klopt dat? Dat strookt niet met mijn gevoel..weet iemand hoe dat zit? Liefs ikzelf
dat kan indd zeker! Maar omdat mijn zwangerschapsverschijnselen dus verdwijnen dacht ik dat dat te maken had met minder hcg en dat zou je op een test moeten zien. Dat is dan in ieder geval mijn logica en dat is dus niet zo. Dus vandaar mijn vraag...
Wat verdrietig voor je, zeg! Je borsten worden pijnlijk tijdens een zwangerschap onder invloed van progesteron. Dat is het hormoon dat het eerste minder zal worden als het niet goed gaat met de zwangerschap. Maar hcg zit vaak nog weken in je bloed/urine, soms wel 6 of langer. Dat is heel normaal. Sterkte met alles, en laat je goed voorlichten over de voor- en nadelen van curettage/medicatie. Suus
Ok Suus, dank je wel voor deze info! Is dat ook de reden waardoor ik geen stemmingswisselingen enzo meer heb? Ik was het ene momnent extreem vrolijk en het andere extreem chagarijnig en irriteerde mij aan iedereen. Dat heb ik ook helemaal niet meer. Denk jij trouwens dan er dan geen enkele kans meer bestaat dat het wel goed zit?
oh ja zal dan ook even kort uitleggen hoe het zit Met 5 weken kreeg ik een echo, niks te zien. Met 6 weken een echo en toen zag het eruit als net 5 weken. Daarom moest er een week later weer een echo gemaakt worden en de gyn zei dat ik er serieus rekening mee moest houden dat het niet goed gaat. Een week later weer een echo en toen was het vruchtzakje wel gegroeid maar zag ze er niks meer in terwijl ze de week ervoor wel een vruchtje dacht gezien te hebben. Op basis hiervan zegt de gyn, dit wordt zeker een miskraam! Kan het toch niet zo zijn dat ik gewoon korter zwanger ben ofzo???
Ik weet niet zo veel van je situatie. Er klopt wel een hartje? En hoeveel loopt de groei dan achter? Oh oké, ik lees het nu. Het klinkt niet erg hoopgevend, omdat er geen hartactie is, dat zou er eigenlijk nu wel moeten zijn. Je weet het natuurlijk nooit, soms gebeuren er hele gekke dingen, maar dit klinkt helaas niet zo goed. Suus
nee nee er is geen kloppend hartje gezien. Bij de laatste echo was er alleen een vruchtzakje te zien. En bij de 6 weken echo ( een weer voordat alleeneen vruchtzakje te zien was ) leek het op net 5 weken dus dan zou het een week achterlopen. Maar nogmaals, de laatste echo liet alleen een vruchtzakje zien zonder een echo. Ik zou hier volgens mijn berekening 7 weken moeten zijn maar als je naar de echoberekening luistert zou ik toen 6 weken moeten zijn.
Ook als je toen pas 6 weken was, zou je toch iets van een dooierzakje in de vruchtzak verwachten. Maar donderdag weet je het pas echt zeker. Wat ik zeg, soms gebeuren er heel wonderlijke dingen, en ze gaan niet voor niets donderdag nog een echo maken.
Ik heb op 17 mei mijn vruchtje verloren en ik voelde me een paar dagen erna nog zwanger, nog last van mijn borsten, stemmingswisselen (hoewel dat niet raar was na al het verdriet) maar buiten de kwaaltjes om voelde mijn lichaam zich gewoon nog erg zwanger. Kan het niet anders uitleggen, sorry. Na ongeveer een week had mijn lichaam echt door dat er niets meer was om je zwanger door te voelen en toen voelde ik me weer 'mezelf' teste ook pas 1 week en een paar dagen na de miskraam weer negatief. Wat ontzettend naar dat het mis is meid, veel sterkte en kracht met dit verdriet. @Suus! Lees dat je in het ziekenhuis ligt met gebroken vliezen! Wat verschrikkelijk! Ook voor jullie heel veeel sterkte!
hhhmmm...nou ja moet donderdag terug komen, weet niet of er dan een echo wordt gemaakt. Dit zal misschien wel maar met die insteek ga ik niet naar het ziekenhuis. Stomme is dat ik het in eerste instantie niet wilde geloven en ik hield hoop, na enige dagen was die hoop helemaal verdwenen en had ik me erbij neergelegd. Maar nu ga ik toch weer denken...wat nou als... vervelend is dat maar ja dat zal er miss wel bijhoren. bedank in ieder geval en Suus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte toegewenst! Uiteraard hoop ik voor je dat het helemaal goed komt met jouw zwangerschap Maar je vliezen zijn gebroken en je bent nog niet bevallen..das een goed teken toch!? Sterkte!! Liefs
Ze moeten een echo maken, als ze het zelf niet voorstellen, dan moet je er echt om vragen. Al is het maar voor je eigen gevoel. Wat ik al zei, je verhaal klinkt echt niet hoopgevend, dus ik zou proberen om er echt rekening mee te houden dat het misse boel is. Het is inderdaad een goed teken dat ik nog niet bevallen ben, maar het grootste risico is eigenlijk een opstijgende infectie. Het is dus afwachten. Maar bedankt. Suus