Ben zo bang voor beenweeen.....

Discussion in 'De bevalling' started by Kitty07, Dec 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Dames,

Binnenkort mag ik ook weer voor de tweede keer aan de slag........en ik ben zoooooooo bang om weer die uitstralende pijn in m'n benen te krijgen!! :(

Iemand een goede tip om deze op te vangen??? :)
    Vorige keer lag ik de hele bevalling aan een CTG en kon ik niet van het bed af en werd ik gek van die pijn in m'n benen.
    Ik heb de weeen ook echt alleen maar in m'n rug en benen gevoeld.

Dit keer mag ik gelukkig gewoon met VK bevallen (maar wel in ziekenhuis) dus ik neem aan dat je dan niet continu aan zo'n apparaat hoeft te liggen?

Hoe vingen jullie het beste beenweeen op? Of hadden jullie de tweede keer juist andere weeen?

2. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Bij de eerste had ik ook beenweeen en rugweeen en lag daarbij ook aan de Ctg.

Wat hier hielp was staan ( ik mocht van het bed af, als ik maar binnen het bereik van de kabels bleef ) met handen leunen tegen het bed, en manlief duwde/ masseerde mijn onderrug.

Bij de tweede had ik iets minder last van beenweeen, Wat toen wel hielp was op op mijn knieën zitten en voorovergebogen op mijn elleboog leunen waarbij manlief weer mijn onderrug masseerde.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heej Kitty,

Ik had hele andere weeen bij de eerste. Volgensmij alleen rug.
    Bij de tweede had ik buik en rug tegelijk.
    Moet zeggen dat ik niks anders kon dan gillen, haha.
    Heb zelfs tussendoor nog mijn excuus aan lopen bieden tegen de VK, waarop ze zei 'nee, gewoon in mee gaan laat maar gaan!'. Dus ik heb gewoon elke keer geluid geproduceerd en het hielp.
    Moet wel zeggen dat ik ook mijn man miste die was bij mijn dochter, we hadden geen oppas helaas. Dus dat zorgde voor minder ontspanning. Toen ik eenmaal ging persen en hij erbij kwam ging het wel beter. Zorg dus voor iets waar je heel ontspannen van raakt, misschien helpt het?
    Waar mijn eerste zoeen eitje was kwa pijn was de tweede echt horror, ik zou het niet meer zo snel over durven doen dus ik herken je angst!
    Sterkte meid je kan het hoor, voor je het weet is het over en ben je er vanaf.

Ik heb trouwens nooit aan een ctg gelegen tijdens het bevallen in het ziekenhuis.
    Ze beluisterde gewoon afentoe het hartje even tussendoor.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik kreeg van de kraam een warme kruik in m'n onderrug/ tegen m'n bovenbillen aan. Dit maakte de weeën niet anders maar ik kon beter ontspannen. Ik verkrampte bij elke rug wee en kon ma de wee moeilijk ontspannen (vonden hun, ik had nergens last van haha)

5. Janne263

Janne263 Lid

Feb 5, 2011
    54
    0
    0
    Eerste keer 6 uur rug en beenweeen gehad na een rustige start. Deze keer ook een dag en nachte lichte weeën en een uur buikweeen en toen was ze er, ik dacht dat die rugweeen nog moesten komen en toen was het al klaar. Ik heb ook beide keren aan de snoeren gezeten, heel vervelend.

Zo'n warme kruik op je rug, heerlijk! Gewoon om vragen.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    In eerste instantie zou ik ook onder leiding van een klinisch vk bevallen, lag ook al hele poos aan de ctg, maar de kleine dipte te veel en te vaak en daarom kwam de gyn erbij. Maar ook bij de verlos aan de ctg.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Oh ik werd wel ingeleid, ms dat dat verschil uitmaakt?

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier alleen maar been weeën gehad, het was zo erg dat me benen heftig heen en weer trilde en ik amper kon persen van de pijn en vermoeidheid ( ben zonder ruggenprik bevallen..) eerlijk gezegd heeft niks me geholpen.. Behalve de ontzettend strenge gyn die de vk op gegeven moment kwam helpen bij de bevalling en me erdoorheen gedwongen heeft! Kan je dus geen tips geven. Heb wel precies dezelfde angst als jou, dat ik bij de volgende misschien weer been weeeen krijg.. Dat is ook de reden dat ik nog steeds niet voor een tweede ga.. Mijn angst staat mij zo in de weg :(

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik heb ook alleen maar beenweeen gehad, wat bij mij hier was heel hard knijpen. Onze vent is nu week oud en me bovenbenen zijn nog blauw van het knijpen!

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb bij beide beenweëen gehad...bij de eerste heeft mn vriend zn handen stijf gemasseerd. En bij de tweede heb ik een poos in bad gezeten wat voor mij ook goed hielp.

11. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Heel herkenbaar!!!!

Ik heb bij de eerste alleen maar beenween gehad 24 uur lang en het was echt de hel. Ruggenprik was echt een verlossing

Deze bevalling was ik er ook echt bang voor en toen ik het gevoel had dat ze idd naar mijn benen gingen(uiteindelijk niet te vergelijken met die van de eerste keer), had voornamelijk buikweeen, raakte ik ook echt even in paniek, maar toen braken mijn vliezen en was mijn manneke er een half uur later al.

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Oh die beenweeen....brrr. Volgens mij kun je er niet veel aan doen. Ik lag wel op bed en ging maar wiegen om die kramp een beetje zelf de baas te blijven. En verder knijpen in je kussen en steeds denken: hij gaat straks voorbij, hij gaat weer voorbij..

Positief puntje: bij mijn 1e heb ik alleen maar beenweeen gehad, maar bij mijn 2e alleen maar buikweeen. En als je eenmaal beenweeen hebt meegemaakt dan zijn buikweeen echt heel goed te doen!

13. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Had rug en been weeen zonder pauze! Nadat mijn vliezen gebroken werden. Wat een afschuwelijk pijn ! Ik drukte met mijn rug tegen de muur aan terwijl er een hete kruik tussen zat en dat allemaal onder de douche!

Zat ook vast aan de kabels! Na een heftige discussie geëist dat ze die kabels los maakte. Had nl gezegd dat ik t complete apparaat mee zou nemen onder de douche hihi

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb geen beenweeën gehad, maar ik wil vragen waarom je op bed gebleven bent vanwege het ctg? Ik heb dat ook constant gehad, maar heb amper op bed gelegen. Dat hoefde ook helemaal niet van de hulpverleners.

15. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    bij alle 4 had ik beenweeen en bij de vierde liep ik ook bij verloskundige en ik ben blijven lopen tot zeker 8 cm ontsluiting en toen 55 minuut later was de kleine er. Bij de andere 3 lag ik op bed met ctg nou dat was niks hoor.

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik had een killing weeenstorm been/buik/rug weeen en wat hielp was op mn zij (lag ook aan ctg) en vriend duwde in mn rug.. werd alsnog gek hoor haha maar goed op moment dat ik t niet trok begon mn lijf te persen en had ik al volledig ontsluiting

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier rug en beenweeen tijdens een weeenstorm. Ik mocht van de ctg af (met ctg mocht ik overigens ook mijn bed uit) maar geen enkele houding gaf verlichting eigenlijk dus uiteindelijk toch op het bed beland (de grond was wel lekker koel maar lag zo hard). Heb vooral heen en weer liggen wiegen met mijn benen.

Misschien kan je vragen of je, indien medisch verantwoord, tussendoor van de ctg af mag zodat je meer bewegingsvrijheid hebt. Ik mocht ook douchen. Blij dat ik dat niet heb gedaan want binnen no-time zat ik op 7 cm en in een kwartier op 10 en gingen ze weg.

Share This Page