Weet ff geen raad meer hoor, het volgende: Mijn meisje is al sinds december verkouden, van alles eraan gedaan, neusspray, pompje, luuf. Ze blijft een heel dicht neusje houden, er komt nu zelfs bloed mee! Probeer wel 1x per dag nog neusspray te gebruiken, maar nu met dat bloed erbij, vind ik het niet echt een goed idee om het te doen en volgens mij mag je neusspray ook iet zo lang gebruiken!? Ze wil dus nu ook haar fles niet meer, want ze kan niet door haar neus adem halen.. Iemand mischien nog andere tips!
wat sneu voor haar en wat zegt de dokter is het geen reactie op iets waar ze niet tegen kan en beterschap neusspray mag je tog 2 week gebruiken?
Oh ja vergeten te zeggen, ben al 2x naar de dokter geweest, want ja als ze zo lang verkouden zijn is de kans op oorontsteking natuurlijk ook groter. De eerste keer had ze het ook (middenoorontsteking)en is ze behandelt, de 2de keer (ong.2 weken geleden) had ze het niet en ze (ha)zei alleen, gaat ze naar de crech? Ik zeg ja, 1 x in de week, ja dan steken ze elkaar steeds weer aan... Denk dat ik gewoon moet wachten tot het mooi weer wordt! Vind het zo zielig voor dr...
Mijn zoontje is ook vaak verkouden. Wat ik doe is dan stomen. Ik zet de hete douche aan en de deur dicht. zodat de douche vol met stoom is. dan komt het lekker los.
Tja mijn verhaal ken je met gijs! hij is ook altijd verkouden maar hij heeft er ademhalings problemen bij. Veel succes in elk geval met Allyssa
Als er bloed mee komt is het neusje waarschijnlijk erg geirriteerd. Even stoppen met de neusspray en bijvoorbeeld een halve ui naast haar bedje leggen. Stomen wil nog wel eens helpen of het neusje bovenaan bij de neusbrug masseren om het slijm wat los te laten komen. Mijn dochtertje was zowat chronisch verkouden en had daar veel middenoorontstekingen bij. De KNO arts wilde het eerst over de zomer heen tillen om te kijken of het dan beter zou gaan. Uiteindelijk is ze geopereerd, neusamandel geknipt en buisjes in haar oren. Sindsdien een kindje wat nog wel eens verkouden is maar niet meer continue aan een stuk.. Beterschap met je kleine meid!
Wat voor neusspray gebruik je dan ? Een zoutoplossing mag je max 6 x per dag gebruiken, zo lang je wilt, let wel op, na opening maar een maand te gebruiken ! Otrivin mag je niet lang gebruiken !
Geen idee eingelijk welk merk, maar het is wel speciaal voor baby´s en ik gebruik et liever niet als er bloed bij zit... Moet ook een nieuwe gaan halen, want deze is op!
Otrivin zitten ook andere bestanddelen in heb ik mij laten vertellen, de normale ''apothekers'' zoutoplossing, of één die je zelf doet maken, mag je zo lang gebruiken als je wilt, maar wel max 6x per dag. Er zit bloed bij, heel veel ? Of net een beetje in een snotje ? Door een koudje kan dit laatste zeker zo zijn. Tenzij het heel vaak doet voorkomen dan zou ik even bij de HA informeren. Hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je meisje. Mijn kindje heeft vanaf haar tweede week al een verstopt neusje, bij de vijfde week zei men dat het wel heel lang kon duren(zowel HA als CB), nu zijn we 3 maanden verder en heeft ze nog regelmatig gepruttel in haar neus....mij wordt steevast gezegd ''ooo gewoon zoutoplossing blijven gebruiken hoor, kan geen kwaad (''mits het niet Otrivin is''). Ze is dus niet constant verkouden, maar kan af en toe wel benauwd er door zijn. Het is heel vervelend, dus meis weet er alles van... Ik heb destijds ook voor alle zekerheid oortjes en longen laten beluisteren, je weet nooit bij zo'n kleintje....maar bij haar was alles gelukkig goed.