babietje slaapt lang in de nacht. Wakker maken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Saartje123, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hey meiden.

Ons ventje doet het vanaf het begin al super in de nachten. Hij slaapt tegenwoordig 3 tot soms wel 6uur aan 1 ruk door. Soms heeft hij aan 1 volle borst zelfs al genoeg en slaapt hij binnen no time weer terug.

In de middagen komt hij wel om de 2 a 3 uur. (Om de 2uur komt dan vaker voor dan om de 3uur) Ook heeft hij na elke voeding een plas en bijna altijd een poepluier.

Maar toch ben ik altijd bezorgd als hij zo lang doorslaapt. Hij is nog zo klein, dus ik weet niet of ik er wel goed aan doe om hem door te laten slapen of moet ik hem toch maar om de 3uur even wakker maken voor een voeding?

Tips graag (Ik voel me zo amateuristich hihi)!:)

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ow en moet ik dan afkolven als hij maar 1 borst wilt drinken (Ik heb dan wel een volle borst, maar niet pijnlijk). Meestal wacht ik tot de volgende voeding en dan laat ik hem die andere borst goed leegdrinken.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou hem lekker laten slapen en ervan genieten. Hoe zwaar is hij? Dat kan nog wel belangrijk zijn namelijk. Ik geloof dat de richtlijn is dat een kindje per halve kilo een uur mag slapen. Dus bij 4 kilo zou hij al 8u mogen slapen ;).

Die borst zou ik alleen afkolven als je een voorraadje wil opbouwen, dan is het handig. Anders niet doen, want dan hou je een eventuele overproductie in stand. In principe regelt dat zich vanzelf.

En ook overdag om de 2-3 uur is prima. Zeker als hij snachts zo lang pakt. Geweldig toch?

(hebben die van mij nooit gedaan hoor het eerste jaar :D)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Indien hij voldoende weegt, lekker laten slapen meid! Geniet ervan! ;)

Mijn zoontje sliep ook al erg snel lekker lang en ik was toen ook wat onzeker of ik hem al dan niet moest wakker maken maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Het gevolg is dan wel dat hij overdag wat vaker drinkt (denk ik) dan het 'gemiddelde' kind. Maar daar kan ik wel mee leven. :D

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou daar maar van genieten ;) Hier is het nog nooit voorgekomen dat ik een nacht kon doorslapen, die ene keer dat zij tot 6 uur sliep werd ik zelf dol van de stuwing wakker om 3 uur en kon ik alsnog kolven. Erg jammerdebammer.

6 uurtjes is niet teveel volgens mij, bij 8 zou ik misschien wel wakker gaan maken, maar niet als je kindje goed groeit en plast.

Kolven zou ik zo vroeg niet doen tenzij je heel erg last hebt. In deze periode is de bv zich aan het afstemmen op de behoefte van je ventje. Als hij niet drinkt is er dus geen 'vraag' en zal er dus geen corresponderend 'aanbod' gemaakt worden.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier heb ik Esmée ook laten slapen tot ze zelf kwam.
    En nu slaapt ze gemmiddeld 8 uurtjes in de nacht.
    Heb me borsten ook niet afgekolft toen ze net geboren was,
    om eerlijk te zijn had ik daar geen zin in als ze wakker werd om te drinken.Zij ging gelijk weer slapen en ik dus ook.
    Nu doe ik dat wel omdat ik voorraad aan het maken ben omdat ik weer moet gaan werken deze week.

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedankt voor de antwoorden meiden. Hij woog maandag alweer 4,5kilo. Dus nu zal het wel wat meer zijn hihi. Dan laat ik hem gewoon lekker slapen.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Lekker laten slapen!
    Mij is geleerd dat ze tot 6 weken niet langer mogen slapen dan 6 uur ivm de bloedsuikerspiegel. Maar je moet gewoon zelf even kijken, is je kindje goed wakker en levendig als hij wakker wordt? Dan is er niets aan de hand!

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hij wordt zeker levendig wakker, heel hongerig en na zijn voeding begint hij ons nu de laatste dagen te belonen met een schattig lachend gezichtje of een schaterlachje!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lekker zo laten! Gebeurde hier toen ook wel eens! Ik heb wel een tijdje de andere borst leeggekolfd om gelijk een voorraadje op te bouwen. Nu nog wel eens, het wisselt hier erg, soms laat ze er 11 uur tussen, meestal 8 uur dus als ze dan een keer langer slaapt, sta ik op knappen. Alleen krijgt ze hier rond 19u de laatste voeding dus ik mag 's nachts nog aan de bak ;)

11. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Oh wat heerlijk zulke lange slapertjes, ik mag al blij zijn als hij 4uurtjes blijft liggen.

Lekker van genieten hoor! ;)

Deel Deze Pagina