Dringend wat zouden jullie doen??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sharon20, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb van het ziekenhuis zalf gekregen voor mijn tepelkloven. deze zou helend werken en is ook niet schadelijk. dit smeer ik er na elke voeding op. ook doe ik tussendoor wat melk uit mijn borst duwen en dit op mijn tepel smeren. zou ook helend werken...

dat ze zo huilt zou mss inderdaad gewoon even een moment kunnen zijn van extra aandacht en kroelen ed... helaas komt het meestal op een tijd dat je "ff geen tijd" hebt... bv, aan het koken, aan het eten, net visite, ff douchen, ff zoontje in bad doen,... tjah, dat alles zal dan maar even gewoon moeten wachten. als ze nu morgen weer begint zal ik haar gewoon lekker bij me pakken en alles rond me maar even opzij moeten zetten. dat is mss niet alleen voor haar beter, maar ook voor mij denk ik :)

net een voeding gehad en ff 2 minuten gehuild en ligt nu heerlijk te slapen. dat het van de honger is lijkt me sterk want ik laat haar echt eten tot ze zelf aan geeft genoeg te hebben. lijkt me sterk dat ze dan na paar minuten weer honger heeft?

@hanneke, berichten kunnen af en toe ander overkomen dan dat ze bedoeld zijn he :) dat is het jammere van fora.. er ontstaan vaak berichten die verkeerd overkomen bij anderen terwijl ze helemaal niet slecht bedoeld zijn.

njah, mijn 2 kleintjes slapen dus ik kruip er ook in!
    tot morgen :)

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

Eline heeft het vannacht weer super goed gedaan. om de 4u wakker voor de borst en daarna weer in slaap gevallen. Ook mijn zoon is vannacht niet wakker geweest, hij heeft met zelfs laten uitslapen tot 9u!! :D

ik heb eline vannacht weer voor de eerste x (gedeeltelijk) gevoed zonder tepelhoedje. de rechterkant lukt me al goed! ik laat haar 10 minuutjes drinken met hoedje en de rest zonder hoedje, dit ga ik zo steeds langer rekken zeg maar zodat mijn tepel wel de kans krijgt om een beetje te wennen. daarnet 5 minuutjes met hoedje en de rest zonder :)

links wacht ik nog even mee omdat de kloven daar nog niet helemaal genezen zijn!
    ik had vannacht trouwen het idee dat mijn linker borst niet zo vol zat... ze heeft er wel goed aan kunnen drinken, tot ze vol zat... en nu zit hij volgens mij weer wel aardig vol :)

ik hou het vanavond ook in de gaten. nu heeft ze net een voeding gehad, ze heeft wel de hik maar tot nu toe geen krampen. net wel een volle luier, maar dat ging zonder moeite.

als ze nu vanavond weer wat lastig word dan zullen het geen krampje zijn mss

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Klopt hoor, soms komt het gewoon net even anders over als het bedoeld is. Geeft verder ook niet ;).

Fijn dat het eigenlijk allemaal goed is gegaan verder. En ik zou haar idd ookal komt het misschien even iets minder uit, toch gewoon lekker bij je nemen (of je man), dat zij zich fijn voelt is mi toch het belangrijkst (belangrijker dan visite enzo ;)).

Proberen af te bouwen van het tepelhoedje vind ik persoonlijk een goed plan. Maar zou wel in de gaten houden hoe het verloopt met je dan inmiddels geheelde tepels. Gaan ze namelijk weer stuk, zou ik dus wel iemand laten kijken naar de aanleg/drink techniek. Zou toch eeuwig zonde zijn om om zo een rede te gaan stoppen bijvoorbeeld.

Liefs.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dag sharon, gefeliciteerd met je dochter! En wat heerlijk dat zij zo goed drinkt.
    Volgens mij ben je gewoon goed bezig. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van tepelhoedjes, maar als jij er baat bij hebt is het prima om ze (tijdelijk) te gebruiken.
    Ik kan me wel vinden in wat Hanneke allemaal zegt; haar ideeën over BV en die van mij komen volgens mij wel aardig overeen!

Die kloven... ik zou er (als dat kan) idd een deskundige naar laten kijken. In België kun je daar vast ook hulp bij krijgen; een lactatiekundige of iemand van een borstvoedingsorganisatie.
    Het aanhappen hoeft maar een heel klein beetje anders, en kan dan voor jou een wereld van verschil maken!
    Ontzettend veel geluk met je gezin, en ik hoop dat je BV-tijd helemaal naar wens zal zijn.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey meiden, met de kloven gaat het steeds beter. mijn tepels zijn nog wat gevoelig en het doet nog ff zeer met aanhappen maar voor de rest lukt het aardig! wel heb ik het idee dat er minder melk in mijn borsten zit... eline klaagt niet, na 20 minuten drinken is ze voldaan en valt ze in slaap maar mijn borsten lijken wel leeg, heel soepel enzo... mss gewoon omdat ik de stuwing en harde borsten gewend ben? of is het normaal dat je borsten gewoon soepel zijn?
    ik ben erg bang dat mijn melkproductie achteruit gaat... ik leg haar gewoon aan wanneer ze honger heeft. zo kwam ze daarstraks al na 2.5u. ik heb haar gewoon aangelegt.
    wat kan ik doen om mijn productie op pijl te houden? ik heb gelezen dat het mss een idee is om na een voeding nog eens extra te kolven, zodat "mijn borsten" het idee krijgen dat er meer gedronken word en er dus meer melk aangemaakt moet worden... maar wou toch even jullie raad!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee hoor, het is natuurlijk normaal dat je borsten weer 'normaal' worden. Zou wat zijn als je altijd met zere volle plof tieten zou lopen omdat je borstvoeding geeft. Dat je borsten soepel, maar wel weer een beetje vol voelen tegen de tijd dat de kleine komt om te drinken. En er zit idd wat minder melk in misschien, maar niet te weinig hoor. Alleen wat minder, omdat de stuwing nu weg gaat omdat er niet meer te veel melk word gemaakt, maar dit zo langzaam word afgestemd op de hoeveelheid vraag die erna is.

Extra kolven oid zou ik nu zeker nog niet gaan doen, laat de kleine het maar gewoon lekker regelen, dat kan ze echt hoor :D! Ze is namelijk tevreden naar een voeding, waarom zouden je borsten dan meer voeding moeten maken? Ze vraagt en krijgt wat ze wil. Raakt het aanbod achter op wat ze vraagt, zal ze automatisch regeldagen in gaan lassen, ze heeft dan namelijk behoefte aan meer melk, maar die is er nog niet meteen, je borsten/lichaam moet even dat signaal oppikken, dan komt ze een paar dagen wat vaker en word dat allemaal vanzelf weer geregeld. Eigenlijk is borstvoeding gewoon zo makkelijk he :D? De natuur -> je kleintje en jouw lichaam -> regelen alles samen :).

Je bedoeld hoop ik overigens dat de kleine na 2.5 uur weer voor een voeding kwam en je haar die toen idd gewoon lekker gegeven hebt. Ipv dat de kleine al na 2.5 uur weer voor een voeding kwam. 2.5 uur is toch hardstikke netjes? En zeker voor zo een kleine prul. Super dat je idd gewoon aan legt trouwens wanneer ze erom vraagt, dat bedoel ik niet, maar had het gewoon over die tijdsaanduiding ;).

Liefs Hanneke.

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi hanneke, meestal komt eline om de 3u en snachts zelfs om de 4u. ik dacht dat ze mss nu om de 2.5u kwam omdat ze toch minder melk binnen krijgt ofzo... ik moet eigenlijk proberen om, net zoals jij zegt, mij er geen zorgen om te maken. al moet ik zeggen dat dit erg moeilijk is omdat ik gewoon wil dat de borstvoeding blijft lukken! ze doet het zo goed tot nu toe... als het nu al zou stoppen zou ik dat doodjammer vinden! :( het is daarom erg moeilijk om ontspannen borstvoeding te geven... ik hoor haar echt nog wel goed drinken enzo.. nouja, ik blijf gewoon aanleggen, als ze erom vraagt krijgt ze en ik hoop dat dit mijn productie op pijl houd. ik eet veel, drink veel en probeer tussendoor een beetje te gaan liggen (al heb ik daar meer moeite mee)

voorlopig niet gaan kolven dus.. ik heb wel gelezen dat je met kolven ook minder uit je borst krijgt dan dat je baby zelf drinkt.. dus is mss ook een tegenvaller dat ik ga kolven en er bijna niks uit krijg... dan ga ik mij mss alleen maar drukker maken en maak ik het zelf alleen maar erger!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hanneke heeft het allemaal al mooi verwoord!

Geen zorgen maken om de productie hoor, die houdt echt niet zomaar op als je vaak aanlegt en goed voor jezelf zorgt!

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    als ik haar aanleg zodra ze wakker word en om eten vraagt is dit voldoende toch??

10. zogelukkig

Ik denk het wel.

Ik voedde toen mijn zoontje net zo oud was als Eline 8 tot 12 x op een dag.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik voed eline om de 3u, soms om de 2.5 en snachts om de 4 u :D ff tellen:

ongeveer 8x per dag... ze vraagt niet om meer...

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry, had je antwoord gister niet meer gezien denk ik :).

Maar zou me echt geen zorgen maken over of je voeding zal stoppen. Hoewel sommige je het graag doen geloven, eigenlijk kan het gewoon niet (erge uitzonderingen daargelaten). Maar het is eigenlijk gewoon vaak vooral hoe de gang van zaken is geweest, en ze dus eigenlijk hebben afgebouwd. Door bijv kunstvoeding bij te gaan geven (waardoor idd je productie steeds minder zal worden), door te gaan kolven (waarmee je idd gewoon echt minder voeding uit je borst haalt en het erg moeilijk is om het op peil te houden), door het kindje niet op verzoek van de kleine te voeden maar voedingen te gaan zitten rekken, etc. Dus eigenlijk allemaal van die dingen waardoor de vraag en het aanbod van melk word verstoord door wat de mama's meestal dan dus gaan doen. Verder mocht je voeding iets terug lopen, heeft de kleine dat snel zat door, omdat ze immers eerder honger zal krijgen en eerder om de borst zal vragen, die ze dan gewoon krijgt, en dan dus regeldagen houd, om haar vraag van de melk en jouw aanbod van de melk, weer helemaal op elkaar af te stemmen.

Echt gewoon vertrouwen op je kleine meid. Verder vind ik 8 voedingen netjes hoor, en misschien heb je een keer een dag waarop ze 7 voedingen zal nemen en misschien een keer een dag waarop ze 10 voedingen zal nemen. Allemaal prima, ze heeft zelf de regie in handen, ze regelt haar zaakjes wel :). En als je nou een keer zelf denkt dat ze echt wel een dagje heel weinig voor voeding komt, kan je haar natuurlijk ook een keer vanuit jou een voeding aanbieden, misschien dat ze dan ook nog een keer wil drinken. Al drinkt ze dan wss wel minder dan gewoonlijk omdat ze eigenlijk nog geen signaal van ik het trek gekregen heeft ;).

Succes met voeden, vooral heel goed kijken naar je kindje en aan haar behoeftes voldoen, dan komt het vast goed meid!

Fijn dat het met de kloven wat beter lijkt te gaan trouwens!

Dankje ;)!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi hanneke, wat kom ik jou vaak tegen he :D
    na al die tips van jullie moet het goed blijven gaan! mijn vertrouwen is inmiddels weer helemaal terug! ik was bang dat er niet veel melk meer inzat omdat ze zo "slap" waren maar komt natuurlijk omdat ik al enkele dagen stuwing had...
    ik hoop echt dat het goed blijft gaan :)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Super! Gewoon vertrouwen houden meid! Veel plezier en vergeet ook niet te genieten :D!

En idd dat bedoelde ik, met heb je haar weer :p ;)!

15. Bri

Bri Niet meer actief

sharon, wat je schrijft is heel herkenbaar. je raakt zo gewend aan die kogelronde stuwingsboobs, dat je niet kunt geloven dat er melk kan zitten in veel soepeler aanvoelende borsten. maar echt, er is niets aan de hand!
    en je moet ook niet schrikken als er eens een paar regeldagen aankomen; dan lijkt je kindje haast onverzadigbaar. het beste wat je dan kunt doen is véél aanleggen. op die manier regelt die kleine het met je borsten, zodat er weer voldoende aanbod komt voor de toegenomen vraag (groter kindje, heeft meer voeding nodig).
    je lijf kán dit! nu het al zo goed op gang is gekomen, kun je echt de volledige voedingsbron voor je kindje zijn.

geniet ervan!

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Idd, ik ben nu al zo'n 9 dagen borstvoeding aan het geven... dus moet goed blijven gaan :)

ik ben helemaal over mijn angsten heen en heb er het volste vertrouwen in (mede dankzij jullie!)

wel ben ik af en toe onzeker over het feit dat eline geen grenzen lijkt te kennen. ze blijft echt drinken... soms 3 kwartier lang. daarna gaat ze natuurlijk spugen en krijgt ze krampjes. daarom haal ik er haar na een half uur af. dan gaat alles goed, geen krampen en niet spugen enzo...

is dat goed van me? of moet ik haar gewoon laten drinken tot zij stopt... dan heeft ze er dus last mee..

genieten doen we met volle teugen! hier een leuke foto :)

17. zogelukkig

Ach, wat schattig!!!
    Hoe lang heb je die kleine man gegeven? Wil die nooit een slokje meer?

18. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie kent het niet :) die heb ik 1 maand kunnen geven... kolven dan nog! toen had ik ook enorme kloven, tepelhoedjes werkte niet. dus er zat niets anders op dan te kolven. en iedere x als ik stopte met kolven en gewoon weer live aanlegde kreeg ik weer enorme kloven die nog is gingen zweren ook... dus hij kent het niet. gisteren zei hij wel jamie ook. dus ik zeg kom maar, en hij proeven, maar hij zoog niet ofzo... en zat nog heel klein beetje melk in wat dus op zijn tong kwam... en hij proefde is... hij keek wat raar, ik zeg moet je nog? Neej! Susje :D
    ik denk dat hij het niet lekker vond :)

19. zogelukkig

Smelt!:)
    Lief hoor, jullie maken een prachtig plaatje!

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi bedankt :) vind het wel leuk! en hij is echt super lief voor der :) en op de foto zijn ze lekker samen melk aant drinken! die komt zeker in mijn foto album :)

Deel Deze Pagina