Hartstikke leuke foto! enne... mijn mannetje heeft bijna 1 jaar bv gehad, 11 maanden later werd zijn zusje geboren. hij ging totaal over de rooie toen hij haar voor het eerst zag drinken: neeneenee, niet in mama happen!! maar toen ik het hem nog eens had uitgelegd wat zij deed, vond hij het goed en ging hij zich er zelfs mee bemoeien (nu de andere kant). zelf heeft hij nooit meer een slokje gewild - en ik heb het hem ook nooit aangeboden. ieder zijn/haar keuze, maar ik vond het mooi geweest toen hij 1 werd. wat ik ermee wil zeggen: zelfs als je oudste het wel had gekend, had hij het misschien helemaal niet meer gewild. maar goed, daar ging het hier niet om. fijn dat je vertrouwen krijgt! over de vraag of je er goed aan doet je dochter na een half uur of zo los te koppelen, daar heb ik geen echt antwoord op. mijn dochter deed namelijk precies hetzelfde (en nog steeds wel eens): ze dronk gewoon door en door en door, totdat ze te vol zat en ze vreselijk moest spugen. wat ik wel doe, is haar losmaken als ze te onrustig drinkt en een paar keer laten boeren. dat werkt wel aardig. mijn melk schiet nogal onstuimig toe en dat krijgt ze soms niet allemaal weg, waardoor ze veel lucht meekrijgt. als ze dat niet goed kan uitboeren, moet ze erg spugen. en ik denk dat ze in het begin gewoon echt niet goed raad wist met die overvloed aan melk. dat gaat inmiddels een stukje beter; al is het haar soms nog steeds te veel. maar als ze heel rustig blijft liggen sabbelen, laat ik haar dat rustig 3 kwartier doen. écht drinken doet ze bij mij niet echt langer dan 1/2 uur.
hey bedankt voor je antwoord. hou jij echt nog de tijd in de gaten ook? in het ziekenhuis zeiden ze mij dat ze 20 minuten per borst zou moeten drinken. nu we thuis zijn bied ik haar 1 borst aan die ze helemaal leeg drinkt (of toch tot ze vol zit, ongeveer een half uurtje) en dan 3u later bied ik haar mijn andere borst aan... dat is goed toch? maar nu drinkt ze vaak maar 10minuten tot een kwartier.... en dan valt ze in slaap of ligt ze maar wat te sabbelen enzo... ze heeft dan geen honger meer en houd het dan weer 3u vol (slaapt 3u) is dat een teken dat ze met dat kwartier 3 genoeg heeft dan? want tot enkele dagen geleden deed ze er echt een half uur over.... ow en tis normaal toch, dat een baby zoveel slaapt?? ik denk dat ze in totaal maar 2u ofzo wakker is op en dag... even voor de voeding en even na een voeding... ik weet het al niet meer... tis al "zo" lang geleden
Heerlijk toch, dat ze zo goed en veel slaapt? Ik kreeg een huiler na 2 weken en mijn zoontje sliep alleen op mijn borst. Zo heb ik 5 weken gezeten; van voeding tot voeding. Totdat ik ben gaan inbakeren, dat hielp, maar nog steeds sliep hij van voeding tot voeding (om de 2 uur 3 kwartier drinken). Ik hoorde van kindjes die al lang wakker in de box lagen, nou, die box vond hij echt niks, slapen deed (en doet) hij alleen in zijn wieg/bed. Hij was trouwens wel altijd wakker tijdens het voeden, als hij ging slapen en het drinken nam af, dan liet hij uit zichzelf los.
hoi allen, ik had nog een vraagje. Eline drinkt steeds korter. in het begin had ze echt lang de tijd nodig voor ze vol zat... tegenwoordig geeft ze het na een kwartier op. ze is dan gewoon voldaan denk ik... slaapt direct in en ik zie dat ze echt goed gedronken heeft (melkspoor op haar wang en in haar nek) dus tis niet dat ze kei moe is omdat ze te hard haar best moet doen zeg maar... kan het zijn dat ze nu gewoon sneller voldaan is? dat ze sneller drinkt?
Dat ze sneller drinkt en dus sneller meer voeding binnen krijgt en sneller voldaan is zou zeer zeker kunnen ! Je leert het al , zelf helemaal in de gaten waardoor het hoogstwaarschijnlijk komt ! Super foto trouwens .
hoi hanneke alweer bedankt voor je snelle antwoord vandaag zonder hoedjes gekolfd!! al ga ik vannacht wel ff terug de hoedjes gebruiken denk ik want mijn tepels zijn nu weer echt super gevoelig... mss beter als ik vannacht weer ff de hoedjes gebruik zodat mijn tepels weer even kunnen bekomen heb trouwens wel het idee dat ze zonder die tepelhoedjes sneller en meer uit mijn borsten krijgt. kan dat kloppen? ps. kan het zijn dat sommige vrouwen (en kindjes) geen regeldagen hebben? ik heb hierover gelezen in dit deel van het forum en heb gelezen dat je rond de 7 dagen regeldagen hebt, volgens mij heb ik dat niet gehad.. ?
Ja zonder tepelhoedjes kunnen kinderen gemakkelijker drinken en kunnen makkelijker voldoende voeding tot zich nemen. Daarom is het gevaar van tepelhoedjes dat ze te weinig drinken (maar dat heb ik denk ik al eens in een van de eerste berichten gezet, want daarom zou ik die dingen alleen met 'toezicht' gebruiken ). Fijn dat je in ieder geval soms zonder tepelhoedjes kan voeden. Maar idd wel je borsten/tepels in de gaten houden. En tja komt tante zeur weer aan, maar als je tepels toch steeds gevoelig blijven worden wanneer je een aantal keer zonder tepelhoedjes gevoedt hebt, zou ik toch echt een lk vragen eens mee te kijken naar het aanleggen en drinken . Tja hier eigenlijk nooit echt regeldagen gehad, maar vooruit, ook echte stuwing zoals ik dat bij sommige lees nooit gehad. Een keertje wat voller en wat vervelend, maar echt heel pijnlijk eigenlijk niet . En echte regeldagen zoals dat dan hoort van een kindje dat elk uur ofzo komt, nooit gehad. Maar vooruit, dat is wss ook mede gekomen door onze kindjes en onze vaste voedingsschema's rond die tijd (lees heel gedoe, geen puf om dat verder uit te leggen over hoe het hier was ). En niks te danken voor het antwoord. Weet ook niet of je er wat mee kan, dat moet je zelf kijken ! Fijn in ieder geval dat de bv zo goed loopt !
ik probeer voeding om voeding zonder tepelhoedje te doen. gaat steeds beter! ik heb in het ziekenhuis lk's over de vloer gehad die me hebben geholpen met aanleggen, met tips hebben gegeven hoe je kan zien dat ze goed aanliggen (K lipjes enzo) al die info heb ik gehad, ook hebben zij mij een paar x geholpen en toegekeken maar volgens hun ging dat prima... nog even wat stuntelig enzo maar dat kwam omdat ik nog moest wennen enzo... lk zij ook dat sommige vrouwen gewoon heel gevoelige tepels hebben.. njah, tzal wel wennen toch
Het went echt (als je goed aangelegd hebt). Voorheen kon ik niet eens de sproeier op mijn tepels velen maar nu kan bij wijze van spreken de hogedrukspuit erop gezet worden zonder dat ik zelfs maar knipper. En wat fijn dat het nu steeds beter gaat zonder tepelhoedje.
pfff daar zijn we weer! en de onzekerheid is weer toegeslagen! vandaag kwam eline echt om de 2u. nu weet ik niet of ze echt honger had maar ze ging huilen en wat we ook deden, niets hielp... alleen maar aanleggen dan was het weer effe goed. ook gehad dat ze een half uur na het drinken weer wou... komt dat door het weeR? zijn dit nou de bekende regeldagen?? ik ben echt bang dat ik gewoon niet genoeg melk heb dat ze daardoor zo vaak komt of ligt het aan het weer? ik snap er niets van... net uit wanhoop (NA) een voeding gekolfd, ik kreeg er nog 20cc extra uit... maar dan denk ik, als ze nog honger had, dan had ze die 20cc toch ook uit mijn borst kunnen drinken? ze stopt gewoon met drinken, tuft mijn tepel uit en doet der mond stijf dicht... das toch het teken dat ze vol zit? pfff borstvoeding... zo mooi maar vind het toch ook zo moeilijk! zat er maar een maatbekertje bij mijn borsten dat ik kan zien hoeveel ze ongeveer drinkt... ze heeft wel voldoende plas en poepluiers... ik word echt zo onzeker van
ps nog een extra vraagje, geven jullie water bij met dit warme weer... mijn gedachte is dat ze dan beter even de borst kan drinken... das toch ook drinken.. want het water wat je geeft vult haar maagje en dan drinkt ze toch minder bv? of mag je wel water geven en zoja hoeveel en hoe? ik wil haar niet uit een flesje laten drinken ivm verwarring tussen fles en tiet...
Bij warm weer bevat je melk meer vocht dan anders. Dus als je zelf naar behoefte drinkt dan is het allemaal goed. Water zou ik inderdaad nog niet doen en is ook niet nodig.
vannacht gingen de voedingen weer super... ze kwam weer netjes om de 3u. zou het dan kunnen dat ze overdag zoveel komt omdat ze mss een beetje last heeft van de warmte? ik vind het zo vervelend voor haar, ze ligt dan te huilen... en als we haar oppakken is het stil maar dan gaat ze zo zweten omdat het huid op huid is gaat alles plakken en dat vind ze ook niet fijn...
Het kan prima dat ze overdag dan vaker komt, dat is heel fijn. Jens is vorig jaar rond deze tijd geboren en toen was het ook zo warm. Ik had hem gewoon in zijn luiertje op een hydrofieltje en had hem dus ook op een hydrofiel op mijn arm. Ook legde ik hem gewoon op ons bed en ging dan naast hem liggen. Kon ie drinken wanneer hij wilde en was hij bij me, maar niet zo zweterig inderdaad!
Ik gebruik ook een hydrofiele luier op mijn schoot bij het voeden, anders is het inderdaad een en al geplak (huid op huid) en dat is voor beide niet fijn en kun je niet relax voeden.