hallo ons zoontje heeft verborgen reflux en de kinderarts dacht eerst koemelkallergie, dus wij over op neocate. Nu zijn we begonnen met weer gewone voeding en alle klachten zijn terug. Neocate is dus perfect. alleen moeten we nu overstappen. heb gelezen dat reflux ook door allergie kan komen.(??) Wil graag alles uitsluiten dus welke flesvoeding adviseren jullie bij verborgen reflux? na neocate.?
Als de klachten weer terug zijn en ze waren weg bij Neocate, dan lijkt me dat je toch het best een dieetvoeding kunt blijven geven. Als Neocate te sterk is, dan misschien Nutramigen, of nog iets zwakker, een peptidenvoeding (pepti of frisopep). Als Neocate perfect was, waarom moet je er dan mee stoppen?
wat onwijs kl*te dat jullie zoontje last heeft van verborgen ruflux. mijn nichtje heeft de gewone variant van reflux en m'n zus gebruikt Friso 1 en gebruikt er johannesbroodpitmeel bij, hierdoor spuugt ze veel en veel minder... misschien is dit ook iets voor je zoontje?! succes ermee!
En allergie kan heel goed zorgen voor klachten die op reflux lijken. Als de klachten weg waren met dieetvoeding, en terugkomen met oude voeding, dan is de kans groot dat het allergie is en geen reflux.
Ik snap ook niet helemaal waarom je gewone boeding moet geven ipv neocate als het daar perfect mee gaat....
O gelukkig! Lijkt me echt vervelend om je kind met pijn te zien drinken als je weet dat het anders kan!