Dringend!!! wie kan mijn vriendin helpen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Trotsemama1, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

sanjor
    dankje!

gister hebben we oud en nieuw bij ze gevierd
    en had gister echt minimaal gedronken
    hij krijgt medicijnen voor spruw maar dat verminderd dus het eetlust dat ze accuut moet stoppen met de medicijnen voor spruw
    hij wou op een gegeven moment weer niet verder drinken
    dus ik stelde voor dat ik het even probeerde
    en meneer pikte het dus
    het ging niet van harte
    speentje erin
    toen weer even fles enzz
    maar hij had toch op een paar ml zijn flesje leeg
    toch weer een geruststelling hopend op dat het vandaag ook goed gaat ! want ja overmorgen moet ze weer voor het eerst werken

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #22 dirksmama, 1 jan 2011
    Laatst bewerkt: 1 jan 2011
    Ze heeft tot het kindje 9 maanden is voedrecht, 25% van de werktijd mag ze doorbetaald besteden aan het voeden van haar kindje. Als ze dichtbij haar kind werkt moet dat makkelijk in te roosteren zijn. Ik snap best dat ze in een nieuwe baan liever niet te moeilijk wil doen, maar als je kinds leven er van af hangt, dan kun je niet te picky zijn toch?

Wat die spruwmedicatie betreft: spruw moet je echt behandelen hoor! Het is heel pijnlijk in de mond en als je het niet behandeld loop je het risico dat een kind ook de borst gaat weigeren, en dan ben je verder van huis.
    Probleem met spruwmedicatie en borstvoeding is dat je niet de gebruiksaanwijzing van de fabrikant van 4x per dag moet volgen, omdat babies dan misselijk kunnen worden. Je moet na elke voeding het medicijn met een brandschone vinger of steriel gaasje overal in het mondje smeren. Kind wordt dan niet misselijk, verliest geen eetlust en de medicatie werkt veel effectiever.

Als je contact opneemt met VBN of LLL kunnen ze je in contact brengen met ouders die vergelijkbare situaties hebben meegemaakt. Lotgenotencontact is heel zinnig, vooral omdat dingen die voor andere kinderen niet gelden, soms wel kunnen gelden (zoals zo'n extreem vroeg bijvoedingsadvies van een dietist bijvoorbeeld).

3. Trotsemama1

ik snap dat je spruw moet behandelen maar van de metabole arts moest ze per direct stoppen want als hij geen eetlust heeft en dus niet wil eten kan het kleine ventje overlijden;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat snap ik heel goed. Daarom vraag ik me af of hij de spruwmedicatie wel op de borstvoedingsvriendelijke manier kreeg toegediend. Als je namelijk de gebruiksaanwijzing volgt, dan worden kinderen vaak misselijk, waardoor ze hun eten gaan weigeren. En dat is voor dit jochie inderdaad levensgevaarlijk.

Mama kan evt. de spruwmedicatie voor het aanleggen op de tepel smeren, dan is het minder effectief, maar nog wel een beetje, zonder dat je dat misselijkworden effect hebt. Wel overleggen met de arts natuurlijk.
    Want ik vind dit wel zorgelijk: spruw kan namelijk op zich ook voor verminderde eetlust zorgen, omdat het pijn doet en ze dan drinken met pijn gaan associeren.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Als je hier in de buurt woont (Den Haag) heb ik nog wel een nuby en een Tommee tippee fles voor je vriendin om uit te proberen (beiden ongebruikt).

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh da's wel lastig. Want je zegt: en niet willen is er gewoon niet bij hij moet. Dat was met Lisa ook, maar die ging écht niet drinken en moest dus een sonde, dat zal bij hem dus ook zo zijn als hij straks niet om de 4 uur wil drinken. Ik hoop dat het hem (en de ouders) bespaard blijft, het is al zwaar genoeg.

7. Trotsemama1

onze vriend die werkt in het ziekenhuis als verpleegkundige en die had al uit voor zorg een sonde meegenomen maar hij had die nacht 01,00 bij mij een flesje op en ze denkt dus dat het door de spruwmedicatie komt en daar moesten ze ook mee stoppen van de metabole arts
    hij drinkt trouwens nu uit een nuby fles die had ze zelf al maar nooit gebruikt

8. Trotsemama1

nou het kleine ventje ligt in het ziekenhuis MET sonde
    gister drinkte hij weer iets zelfstandig

conclusie
    meneer heeft natuurlijk last van spruw
    virale infectie
    vergrootte rode amandelen
    en 5de of 6de ziekte
    waardoor dit alles bij elkaar het ventje dus niet wil drinken
    logisch als je zoveel pijn hebt

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach wat een hoop tegelijk voor zo'n arm klein ukkie!
    Ik hoop dat ie zich snel weer wat beter voelt. Niet te bang zijn voor een sonde hoor, het ziet er enger uit dat het is: het geeft kinderen ook de rust om voldoende binnen te krijgen, zonder het gevecht te hoeven leveren van MOETEN eten, waardoor ze meer energie krijgen om zich op andere punten beter te ontwikkelen.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje wat sneu allemaal! Lisa had last van reflux, spruw en een virale infectie en kreeg toen dus ook een sonde. Het was net als bij dit ventje allemaal teveel. Hopelijk gaat hij snel weer drinken, meestal gebeurt dit wel (Lisa was 1 van de uitzonderingen helaas). Gelukkig heeft hij alweer wat gedronken.

Dirksmama, een sonde ziet er inderdaad vaak enger uit dan het is en het is fijn dat het kan als het nodig is, maar voor de ouders is het echt heel ingrijpend, je voelt je zo machteloos. En voor een ziek kindje is het vreselijk om in te brengen, dat gepruts aan hun lijf, en een sonde inbrengen is dan zo ingrijpend.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik zat dit even te lezen en is een Habermann van Medela niet wat? Dit is een fles die gebruikt wordt bij kinderen met schisis die niet kunnen zuigen. Het voordeel hiervan is dat de voeding in de speen loopt, en je door drukken de voeding in de mond van de baby krijgt. Er kan ook gewoon uit gedronken worden door te zuigen, maar als er geen drinkbehoefte is kan de melk gewoon de speen uitgedrukt worden direct de mond in. Het enige is dan dat je wel moet zorgen dat de speen in de mond blijft.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.prelogopedie.nl/Haberman%20Feeder.JPG

Deel Deze Pagina