alyssa is erg ondernemend, wat natuurlijk erg leuk is, maar soms wel lastig. ik heb een open keuken en als ik aan het koken ben wil alyssa zich constant optrekken aan mijn benen. niet echt veilig. nu had ik de keuken afgeschermt voor dr door de kinderstoel en een eetkamerstoel voor de opening te zetten maar nu heeft alyssa door dat ze er onderdoor kan kruipen. zijn er meer mama`s met deze uitdaging? liefs doris
Ja eigenlijk wel. Afentoe dan zet ik hem gewoon in de box. Maar vaak laat ik hem ook gewoon in de keuken rond kruipen en dan moet ik gewoon heel goed oppassen en als hij tegen mij opklimt of tegen de oven aan staan wil. Corigeer ik hem gewoon. Maar dat doe ik ook als hij gewoon tegen de oven aan gaat staan. En altijd de stelen naar achteren he? Probeer het nu alvast aan te leren zodat als hij echt zo hoog komt, dat ik het al wel gewend ben. Maar je kunt ze eigenlijk niet ui de keuken weren he? Heb zelf trouwens een woonkeuken. Ik lees dus mee voor eventuele goede tips. Groetjes Janna
wij hebben ook een open keuken en Esmee wil ook altijd er bij en het liefst mee helpen. ik zet haar dan op veilig afstand in haar kinderstoel met een plastic bakje en een houten lepel.
idd een traphekje ertussen, je hebt tegenwoordig ook een soort van schermen, een dchttraphekje alleen dan van stof, erg geschikt voor bredere ruimtes, ideaal
wij hebben een toog tussen de woonkamer en de keuken en er past alleen een kiddygard traphekje tussen. nu het probleem dat we maar aan 1 kant de bevestiging vast kunnen maken want aan 1kant zit een holle ruime met buizen achter de tegels. in de toog zelf willen we niet boren omdat we dat zonde van de toog vinden. misschien moet ik idd wat strenger worden als alyssa in de keuken is. liefs doris
Hier hetzelfde, een open keuken. Een traphekje past hier echt niet (of hij moet 3,5 meter breed zijn hihi) Sasha helpt mij vaak mee met koken, zit ze in de kinderstoel.
Heel herkenbaar. Maar welke babys is niet zo? Mijn zoontje kruipt en draait ook geregeld om me heen als ik aan het koken ben. Ik geef hem meestal een pan en 2 lege plastic flessen zodat er lekker op kan drummen. Wekt goed voor 10 minuten. Of hij gaat precies naast me zitten en kijkt wat ik aan het doen ben. Zodra het gevaarlijk wordt dan zet ik hem weg in de woonkamer en geef hem een stuk speelgoed dat hij die dag nog niet gehad heeft zodat hij het als nieuw en interessant ervaart. Daar is hij ook lekker 10 minuten mee bezig. Tegen de tijd dat hij het zat is en weer naar mij toe kruipt, ben ik klaar met koken en kunnen we aan tafel.
Hier ook herkenbaar, maar ik zet altijd een dvd op als ik ga koken en dan blijft Eva in het begin altijd wel even zitten en na een minuut of 10 aan de wandel. Maar in de woonkamer meestal, en we hebben een aparte keuken. Ze komt vaak wel even in de keuken kijken, maar dan geef ik haar een opdracht ofzo (om een bal voor me te pakken) en dan is ze weer even weg . Als de oven aan is, mag ze niet in de keuken. Als we een open keuken hadden gehad, had ik haar denk ik (als ze veel in de keuken zou komen) in de kinderstoel voor de tv gezet.
Ik zette mn oudste (die 21 maanden ouder is dan de 2e) altijd in de kinderstoel met een puzzel oid en de kleinste in de box met iets wat hij alleen op zo'n moment kreeg. En straks met Wendy gaat t weer net zo. In de box of in de kinderstoel (kan nu kiezen ) en dan maar veilig spelen. Ik zou het als ik jou was nog maar eens overwegen om je kindje ergens veilig te zetten Janna76, de meeste ongelukken met kleine kinderen gebeuren juist op die manier. En het is sowieso ook voor jou een stuk rustiger als er geen hummels voor je voeten kruipen met handjes die naar alles proberen te grijpen.
Hier hebben we dat ook gehad. Tegenwoordig minder trouwens (bedenk ik me nu).. We gebruikten verschillende dingen.. Soms gaven we hem wat pannen&lepels op te trommelen, Soms "helpen" in de tafelstoel ernaast Soms in de box met het leukste speelgoed Tegenwoordig "helpt" hij door de pannenkasten uit te ruimen (inruimen moeten we nog leren). Of alvast wat dingetjes naar de eettafel laten brengen. Of hij helpt echt op een krukje, dan snijden we samen de groente. Daarna heeft hij genoeg aandacht gehad en kan lekker even zelf spelen, totdat het eten klaar is. De keuken afschermen is hier ook geen optie, het is een brede doorgang, met aan 1 kant een glazen schuifpui. Maar eigenlijk hebben we er nooit echt last van gehad. Wel voorzichtig zijn met spetterend eten (achterste pitten), of warme ovens..
Ik doe trouwens nooit de stelen naar achter, Sasha zou er wel bij kunnen. Heb zo'n handig ding van de ikea, die je om je gasfornuis heen doet, echt superhandig. Mijn ovendeur is zo, dat als de oven op zijn heetst is, dat je je hand nog tegen de buitenkant kan aanleggen. Nu alleen nog iets verzinnen voor het katteneten en de kattenbak, want die staan ook in de keuken haha.
hier zo,n deugniet die alles uit de kastjes trekt.... ik doe ook altijd de stelen naar achteren, maar op het moment dat ze er echt bij kan, zal ik iets anders moeten verzinnen, want ik denk dat ze gewoon naar de pannen gaat grijpen Traphekje er tussen zou kunnen, maar dan gaat bob de sloper met dat hekje aan de gang Ze is gewoon heel erg ondernemend en een grote deugniet Heb mijn ogen oren handen en voeten constant nodig om die in de gaten te houden Haha de hondenbakken staan hier de hele dag omhoog. anders zitten de brokken of in dr mondje of in de drinkbak
Bekijk het krantje van de Ikea eens! Staan nu allemaal dingen in voor de veiligheid van kinderen, o.a een soort scherm dat je om je fornuis heen kan doen, zodat ze er niet bij kunnen, lijkt me ideaal! en je hebt voor de oven toch ook iets wat de warmte tegenhoudt ofzo.. dat zijn wel wat dingen wat je kan doen, en inderdaad je kindje mee laten helpen in der stoeltje! kei gezellig