elmo het is waar dat ik die dag op het forum ben geweest,kwam voor te reageren maar kreeg een telefoontje dat ik na snel na het ziekenhuis moest komen daarom dat ik niet kon reageren. op dit moment verblijf ik ook niet thuis maar bij mijn oma.ze heeft natuurlijk geen internet.het is nu een zware tijd voor voor ons allemaal en nu over mijn ivf ik ben geweest en de dokter zij dat ik normaal niet ong kon worden omdat ik die deca en gonal gebruik.maar toch is het gebeurd.hij wou meteen kijken en alles zag er bijna heel goed uit alleen ze groeien langzamer dan normaal.ik hoefde mij geen zorgen te maken ik moest gewoon verder met spuiten. ik zei ik snap er helemaal niks meer van hij zij waarom niet? ik zij omdat die andere dokter zij dat ik de punctie met kerst zou krijgen maar dat het niet doorging omdat het op de feestdagen viel.hij zei dat kan niet want ze waren niet eens groot genoeg toen? hij zij ik ga maar eens hier achteraan want dit kan niet zomaar.dus mijn ivf gaat gewoon door.en MISSCHIEN krijg ik de punctie volgende week donerdag of vrijdag.maar dat zal maandag blijken want ik heb een afspraak daar. ik weet ook niet hoe die dokter er bij komt maar ja ik ben al blij dat mijn IVF gewoon doorgaat.maar ik ben toch nog heel erg tevreden over ze want elke keer rij ik na hun anderhalf uur heen en anderhalf uur terug speciaal voor hun. ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie steun. het kan weer zijn dat ik niet snel reageer maar ik zal steeds komen kijken als ik thuis ben en natuurlijk reageren.
Wat fijn dat je behandeling gewoon door kan gaan. Maar wat een vreemd verhaal, zeg... Het moet zeker uitgezocht worden hoe dit nu precies zit, want het is wel heel erg vaag allemaal. Een arts weet toch wel wanneer een punctie gepland kan worden en hoe groot je follikels dan moeten zijn?! Met grote follikels kun je een punctie niet uitstellen, dat is zeker. Maar als er met kerst alleen nog maar kleintjes zaten, dan slaat de opmerking van je eerste gyn helemaal nergens op! Dan was de punctie toch nog helemaal niet aan de orde? En dan snap ik ook niet waarom er toen niet een tweede fm gepland is. Ik vind wel dat er heel roekeloos en onprofessioneel met zowel jou als de behandeling omgegaan wordt! Ik heb echt nog nooit van zo'n werkwijze gehoord en als het mij overkwam, dan stapte ik meteen over naar een ander ziekenhuis. Om iemand zo in onzekerheid te laten zitten, een IVF-behandeling is niet niks! Je zit ook met een verzekeringskwestie, gevoelens, bijwerkingen, medicatie, enz. Zo ga je niet met mensen om! Maar ik ben wel blij voor je dat de behandeling niet afgebroken hoeft te worden! Dus maandag opnieuw een meting en dan misschien aan het eind van de week de punctie? Spannend, zeg! Alvast heel veel succes voor maandag. Begrijp ik het goed dat je opa vorige week alsnog overleden is? Gecondoleerd & sterkte voor de komende tijd! Groetjes, Jippie
Goed nieuws over je IVF. Maar inderdaad een vreemd verhaal. Ik hoop dat ze je er ter zijnertijd wat duidelijkheid over kunnen geven, hoe dit zo heeft kunnen lopen. In elk geval succes met de punctie volgende week. Ik weet niet hoe het staat in je privé situatie met je opa, maar heel veel sterkte. Het is natuurlijk wel heel dubbel allemaal. Houd je taai! x M
Wat en raar verhaal van die artsen! Jij bent toch ook bij Geertgen onder behandeling? Ik ook namelijk....... Wel fijn voor je dat je IVF en dus ook de punctie nu wel doorgaat! Maar ik blijf het raar vinden dat je follikels te klein zijn. Ik denk dat ze te laat zijn geweest, je follikels nog verder zijn gaan groeien totdat ze springen en ongesteld bent geworden. En dan zijn ze NU te klein ja voor de punctie. Zou dat kunnen? Veel sterkte met je opa en behandeling! Liefs Nikkie
Nikkie Eigenlijk kan zoiets niet. Dan zouden er nu namelijk helemaal geen follikels zichtbaar moeten zijn. En aan je baarmoederslijmvlies kun je ook zien of je ongesteld geworden bent en waar je in je cyclus zit. Dan had de 2e gyn dat moeten opmerken. En dan zou je nu ook niet kunnen verdergaan met de behandeling, want dan klopt de hormoonmedicatie niet meer met je cyclus. Als ze rond de kerst waren gesprongen, had je dat zeker gevoeld en dan duurt het zeker twee weken voordat je ongesteld wordt. Qua tijdsduur zaten er maar een paar dagen/kleine week tussen, dus dat kan niet. Ik denk dat ze dan eerst te klein zijn geweest en ze gewoon heel traag op de hormonen reageert. Maar waar de opmerking van de 1e gyn dan op sloeg, zou ik niet weten... Heel erg vreemd allemaal!
Hoi Jippie, Klopt niet helemaal. Je moet idd aan je bms kunnen zien of je ongi bent geweest, dan is deze namelijk erg dun. Het is niet altijd zo dat je een eisprong voelt, dat heb ik namelijk nog nooit gevoeld.... Als ik net ongi ben geweest zie je bij mij, altijd follikels ivm mijn PCO. Weliswaar hartstikke klein allemaal, maar je ziet ze wel. Het blijft allemaal erg vreemd idd Liefs Nikkie
nee nikkie ze zijn niet te laat geweest want ze waren te klein het is wat jippie zegt ik reageer traag op de hormonen ik snap het ook niet hoe die arts erbij komt :x op dit moment laat ik het gewoon over me heen lopen want ik stort me gewoon op die ivf en mijn opa.het is al zwaar genoeg voor mij met mijn opa gaat het slecht weer,hij word nu in slaap gehouden.we zullen zien deze komende dagen/weken ben gisteravond toch maar thuis gebleven het werd me allemaal te veel.lekker in mijn eigen bed,eigen huis.het heeft me goed gedaan,want ik liet niks zien en merken want ik kon het allemaal wel aan maar gisteren kon ik lekker mijn laten lopen.zonder dat iemand het zag.wat ben ik effe opgelucht zeg.
Citi Laat het inderdaad maar over je heenkomen, je kunt er zelf toch weinig aan veranderen. En je hebt genoeg aan je hoofd op het moment. Heel erg veel sterkte met alles! Nikkie Een eisprong hoef je inderdaad niet te voelen, ik voel het de ene keer wel en de andere keer niet. Alleen als je door hormoongebruik meer dan één follikel hebt en die springen allemaal, dat voel je wel! Vandaar mijn opmerking dat ze het dan zeker gemerkt moest hebben. Ik heb eens een driedubbele eisprong gehad, dan heb je behoorlijk last van steken en krampen!
Jippie, Dat klinkt idd erg pijnlijk, een driedubbelde eisprong! Dat zul je wel voelen ja! Sterkte met je opa cipi. Liefs Nikkie
Succes met je fm morgen! Ik hoop dat er nu wat meer groei te zien is en dat je een mooi aantal follikels hebt. Hopelijk heb je aan het eind van de week de punctie. Hoe gaat het nu met je opa?
zucht mijn punctie gaat niet meer door omdat mijn follikels toch te klein zijn.ze groeien wel maar niet zoals het moet. ik had er 6 en nu ineens 3 aan de rechterkant en aan de linkerkant bijna niks de dokter stelde voor om vrijdag(dus morgen) iui te doen. ik moest het effe bezinken en er goed over na denken.als deze iui niet lukt,gaan we verder met ivf maar dan met een andere schema.en deze ivf teld niet mee als poging 1.gelukkig maar. het zit allemaal effe niet mee.dit is niet wat ik van 2009 verwachtte... maar ja we moeten door. vanaf vandaag ben ik gewoon in mijn eigen huis.dus kan nu meer schrijven en reageren thanks everbody
Oh meid wat vervelend allemaal zeg! Ik kan me voorstellen dat je de IUI even moet laten bezinken, want je ging ervan uit dat je een IVF zou ondergaan. Succes met je IUi als je deze morgen ondergaat. Weet je al hoe je volgende schema euit gaan zien? Ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig zal zijn en dat je lekker zwanger mag zijn! Hoe gaat het met je opa? Liefs Nikkie
He wat vervelend joh! Maarre...griezelig, IUI met 3 follikels? Of vind je dat zelf niet? Ik heb wel vaker gehoord dat er ook met minder dan 5 een punctie wordt gedaan. Is het puur omdat ze te klein zijn dat ze het cancelen? Weet je al wat ze gaan veranderen de volgende keer? Neem aan dat deze dosering voor jou niet geschikt was? Of hebben ze daar nog niks over gezegd? Ik vind het gek dat ze ineens overgaan op IUI? Hoe weten ze nu of de follikels rijp genoeg zijn? Hebben ze bloed geprikt? Succes meid
Hey Citipity, Onwijze tegenvaller. Ik kan het ZH niet meer volgen, maar ik hoop wel dat ze er alles proberen uit te halen voor je. Heel veel succes meis! Kan je het allemaal nog wel relativeren? Hoe is het met je opa? Houd je taai. x M