zwangerschapssymptomen of gynaecologische klachten???

Discussion in 'Eerste symptomen' started by 1975, Aug 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Sinds vorige week maandag begon ik bepaalde klachten te krijgen. Het begon met een weeig, licht schrapend gevoel in mijn onderbuik/baarmoedermond. Hetzelfde gevoel als na een uitstrijkje. Vanaf dinsdag kreeg ik last van een afwisselend drukkend en zeurend gevoel in mijn linkeronderbuik. Hetzelfde gevoel als bij een eisprong. Dit hield dag en nacht aan en werd steeds heviger. Het ging ook uitstralen naar linkeronderrug. Do-middag kreeg ik ineens heel erg heftige pijnscheuten in mijn onderrug. Echt niet te harden! Ik ging dezelfde dag nog bij naar de huisarts. Uit inwendig onderzoek bleek niets. Urine getest op blaasonsteking ook niets. Ze verwees me door voor een echo ivm een mogelijke cyste. Ik dacht er zelf aan dat mijn ei was blijven hangen. Gevoel van eisprong begon ook op het juiste moment in mijn cyclus. Omdat ik vrijdag en zaterdag nergens meer last van had, bevestigde dat mijn idee. Ik vermoedde dat de pijnscheuten kwamen doordat mij ei eindelijk losgeschoten was. Vanaf zondag t/m nu weer vage klachten: afwisselend zeurend gevoel in linkeronderrug en -buik. Behalve een gebrek aan eetlust valt me verder niets vreemds op. Ik kan 8 sept terecht voor echo. Ik zou komende do ongesteld moeten worden. Heb vanmogen getest: negatief. Als mijn ei inderdaad is blijven hangen wordt mijn menstuatie natuurlijk ook uitgesteld maar kan ik de aanhoudende klachen niet plaatsen, misschien inderdaad een cyste??? Komt iemand dit bekend voor??? Word er best wel gek van. Probeer het los te laten maar gaat moeilijk als die symptomen voortdurend aanhouden.

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik hetzelfde. Continu een zeurende onderbuik, rond te tijd van mijn eisprong (of iig op de helft van mijn cyclus) Hefige pijn, kan amper lopen... Daarna weer zeurende buik, hij is ook opgezet. Uitstraling onderrug... Tijdens ongi nog de minste klachten... Daarna begint het riedeltje weer op nieuw... Ik vind het pilloos ondertussen niet grappig meer...
    Maar ik wijt het zelf aan ontpillen, ik heb echt het idee dat mijn lichaam daar onder orde op zaken aan het stellen is...

3. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Tigger. Bij mij kan het in ieder geval geen ontpillen zijn. Gebruik al jaren geen pil meer. Pff, moet er niet aan denken hiervan maandelijk last te hebben!!! Echte pijn was bij mij tot nu toe maar eenmalig maar dat zeurende/drukkende gevoel vind ik al vervelend genoeg!

4. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ben je al voor de echo geweest? Wat was daarop te zien dan? Ik hoop dat je snel uitsluitsel hebt...

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    hoi hoi. je hebt een aantal klachten die ik ook al een tijdje heb en ik heb dus ook een cyste. moet donderdag weer voor een echo. heb de afspraak vervroegd omdat de pijn steeds erger wordt

succes

xxx

6. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Ik heb de echo pas 8 sept. Wil je me iets meer vertellen over jouw klachten Kaatje85? Word je hiervoor behandeld of is dat nog niet duidelijk? Zeurende gevoel houdt maar aan... Net naar wc geweest en zat spierwit slijm op papier. Ken alleen doorzichtig slijm of juist meer vloeibaar wit.

7. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Heb net even bij oude berichten over cystes gekeken en ben weer iets wijzer geworden. Ik vraag me af of iemand weet hoe dat zit met die hevige pijn. Ik las berichten van anderen waarbij er op dat moment dus blijkbaar iets geknapt/vrijgekomen is maar verdwijnen daarna niet alle klachten dan?

8. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    Hoi,

Ik heb dezelfde klachten gehad. Bij mij bleek het een cyste te zijn. Die is met een operatie verwijderd. Het bleek door endometriose te komen. Daardoor had ik steeds weer blaasontsteking. De cyste zat tegen de wand van mijn blaas aan te drukken. Voor een eventuele zwangerschap hoeft het geen gevolgen te hebben, dus dat is wel een geruststelling vond ik toen. Ik heb 3 jaar daarna een dochter gekregen.

Sterkte.

Liefs,\
    Angel

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik heb exact hetzelfde gehad, nov vorig jaar zijn na een aantal zeer onregelmatige cyclussen twee cystes ontdekt. die van mij waren toen maar 1,8 cm breed.
    Na een half jaar ging ik kapot van de pijn en bleef mijn ongi uit. ik had allerlei vage zwangerschapssymptomen en dacht dus logisch gezien dat ik zwanger was, maar de testen wezen negatief. maar was wel misselijk, eetlust verdween was ontzettend moe etc etc.

Na weer een echo bleken mijn cystes groter geworden, maar niet groot genoeg voor een operatie (2, 5 en 3 cm). ik heb er niks voor gekregen, omdat elke vrouw cystes heeft en ze meestal te tijde van een menstruatie weer verdwijnen, of erna.

Na die hele tijd overtijd geweest te zijn kreeg ik op een dag hele erge krampen, en begon vreselijk te bloeden. het bleek dat mijn cystes geknapt waren en die hadden een bloeding veroorzaakt. dit was dus ruim een half jaar later!

een cyste is niet meer dan een ei die niet is losgekomen, en die zich voedt met hormoonvloeistof. Als een cyste groter wordt als 7 cm gaan ze hem operatief verwijderen.

sterkte ermee

liefs
    Angela

10. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!! Heb vanmorgen gebeld voor een eerdere echo-afspraak in ander ziekenhuis. Kan nu volgende week donderdag terecht. (In ieder geval een week eerder dus) In ieder geval fijn om te weten dat een cyste verder geen vervelende gevolgen heeft. Nogmaals bedankt!!

11. 1975

1975 Actief lid

Jun 2, 2006
    270
    0
    0
    Krijg nou wat! Ben net ongie geworden....!!! De laatste 3 maanden (nu dus 4) heb ik een regelmatige cyclus en word ik wo-avond/do-ochtend ongesteld. De theorie van persisterende follikel oftewel functionele cyste oftewel vasthangend ei gaat nu dus niet meer op. Ik hoop natuurlijk dat mijn klachten (behalve natuurlijk de gebruikelijke menstruatiepijn) nu opgeheven zijn. Vraag me wel af wat het nu geweest is en klachten of geen klachten die echo laat ik gewoon doorgaan.

Share This Page