Hoi allemaal, Mijn man moet sinds een paar weken met de bus naar zijn werk ( auto ongeluk gehad en auto total los ) Maar nu moet hij naast dat ie de strippen laat afstempelen, 1 euro gewoon contant betalen. Vanwege ochtendspits zeggen de chauffeurs. Maar goed, Het is in het noorden van het land en in een dorp. Zo druk word het dus ook weer niet in de bus. Savonds moet ie trouwens ook 1 euro xtra betalen. Ik vind het zo'n rare regeling en had er nog nooit van gehoord. Is dit normaal? en is dat in heel Nederland zo??? Groetjes Mamzie ( ps, wegens geen internet thuis kan het even duren eer ik weer reageer in dit topic. Als we geluk hebben dan hebben we dinsdag weer internet Anders dan wachten tot we weer bij schoonouders op bezoek zijn )
Woon zelf in het noorden, en het is of 1 euro kaartje reizen, of strippenkaart, en niet beide. Ik zou even de busmaatschappij inlichten wat dit is niet normaal.
Ik woon in de provincie Groningen en hier hebben ze ook de 1 euro kaartjes in de bus. Hier kan je voor kiezen, maar je kan ook kiezen om strippen te laten afstempelen. Je moet alleen extra betalen als je niet genoeg strippen hebt. Dit klinkt een beetje als oplichterij
Erg raar hoor! Hier hebben ze trouwens 3,5-euro-kaartjes (ipv 1 euro), ook best schandalig als ik 't nu zo lees. En hier mag je in de spits juist niet gewoon betalen (je mag dan alleen met een strippenkaart of ov reizen), omdat ze geen tijd hebben om steeds af te rekenen.
Ik woon in de stad Groningen en hier moet je voor 8 uur sochtends 1.60 betalen ipv 1 euro, voor de rest klinkt het vreemd
Ik woon in Drachten en met de q-liner moet je in de spits (voor 9 uur) altijd 1 euro bij betalen als je met strippenkaart reist. Volgens mij zijn de andere bussen veel zgn q-buzzen geworden maar ik weet niet zeker of het voor deze ook geldt.
En de overheid wil juist dat mensen het ov nemen om te gaan werken? Beetje vreemd dat je dan juist extra moet betalen in de spits... Ik zou de betreffende busmaatschappij gewoon een bellen om te vragen hoe het zit.
Klinkt mij wel bekend. in de spits 1 euro toeslag in de bus van connexxion. Wel overigens in zuidholland. Ik kon wel een abonnement kopen voor de toeslag, en aangezien ik altijd in de spits de bus nodig had, was dit wel handig. Dan betaalde ik geloof ik 28 euro voor 3 maanden. Dit is dus alleen voor de toeslag, daarnaast had ik ook een strippenkaart (dat was dan weer goedkoper dan een abonnement). Maar het klopt wel in ieder geval. Misschien even navragen voor een abonnement?
qliner moet je idd een euro extra betalen, die bus rijd sneller dan de gewone bus (assen groningen 20 a 30 min inplaats van een uur)