Over een paar weekjes wordt het tijd om de luiertas te gaan inrichten. Maar wat stop ik hier eigenlijk in?
Een paar luiers, reisverpakking lotiondoekjes, spuugdoekje, potje sudocreme en schone kleertjes heb ik er zowiezo in zitten. Op het moment ook een slabber en snoetenpoetsers. En als het nodig is neusspray en Luuf, paracetamol zetpillen... Ligt er aan waar we/kind naar toe gaan en hoe lang eigenlijk. Vind het namelijk erg vervelend als ik ergens op mispak.
Wat zit er allemaal in mijn luiertas? Standaard: - genoeg luiers - lotiondoekjes (tas is groot zat dus ik heb gewoon een grote verpakking) - set schone kleding (rompertje, broekje, truitje) - paar hydrofielluiers (altijd handig onderweg) - verschoningsmatje - proefverpakking sudocreme en bepanthen - van de action van die wegwerpzakjes voor luiers (met lekker geurtje) - paar steriele gaasjes (bv om het ontstoken oogje mee schoon te maken) - wat zoogcompressen en maandverband (beter mee verlegen dan om verlegen) - zonnebrand factor 50 - reserve tepelhoedje (voor de borstvoeding) - torentje met kunstvoeding en breastflow-fles (voor de zekerheid) - een pen Als ik langer wegga gooi ik der ook nog een thermosflesje warm en een thermosflesje koud water in! In een apart tasje gaan mijn kolfspulletjes mee.
Dit had ik er standaard in zitten: - 2 á 3 luiers - luierdoekjes - verschoningsmatje - proefverpakking sudocreme en bepanthen - setje schone kleertjes - speentje - spuugdoekje - torentje met flesvoeding - flesje met melk of een thermosfles met water erin - en als ze iets ouder waren ook wat om mee te spelen voor onderweg.
- luiers - luierdoekjes - verschoningsmatje - setje schone kleertjes - speentje - spuugdoekje - torentje met flesvoeding - fles - hydrofiel - zonnebrand - zonnehoedje - en nu ze wat ouder is speelgoed, koekjes en tuitbeker en eventueel potje groent of fruit en een lepeltje Ik heb zelf dan geen tas bij dus mijn portemonnee en telefoon er ook nog bij zitten.. en als we langer weggaan, heb ik er ook altijd paracetamol in zitten..
dit heb ik erin zitten -zeker een stuk of 6 luiers (genoeg voor een hele dag incl wat verassingen hehe) -billendoekjes -snoeten poetsers -extra speentje -setje kleertjes (rompertje broekje shirtje) -slab -spuugdoekje -1 a 2 hydrofiele luiers te gebruiken bij spugen maar ook handig om de baby op te leggen wanneer je op bezoek bent om zo hun meubeltjes te beschermen -speeltje -poeder torentje -hersluitbare zakjes (om de vieze dingen in te stoppen) -zonnebrand factor 50 -fles (evt al met water afhankelijk waar je naartoe gaat) -verschoningsmatje (is onderdeel van mn tas) -hoedje/mutsje etc
Oh ja...ik had de extra kleertjes altijd in een plastic zakje zitten. Voor het geval ze had doorgelekt ofzo, kon ze schone kleertjes aan...en de vieze kleertjes konden in het tasje. Zo bleef mijn tas wel schoon.
- luiers - luierdoekjes - setje schone kleertjes - speentje - spuugdoekjes - flesvoeding - flesje - thermosverpakking (om water op temp te houden) - badcape - infacol - proefje sudocreme - maandverband Ik heb zelf geen tas bij me dus mijn portemonnee, telefoon en een flesje drinken en snoepjes voor zoontje van 6 zit er ook in..
zo'n beetje als alle bovenstaande + thermometer en pcm, als we langer weg waren 2 setjes kleren, heb eens nieuwe kleren moeten kopen omdat we op 1 dag 2 ongelukjes hadden. Dan is idd een plastik zakje om de vieze kleertjes in te doen erg fijn. Nu ons mannetje wat ouder is heb ik er andere dingen in: Luiers en kleertjes, wat drinken, koekje, speeltje, ehbo setje met oa pleisters, arnidol etc. Verder zonnebrandcreme en petje.
Luiers billendoekjes billencreme luierzakjes met geurtjes (altijd fijn als je een flinke poepluier ergens achter moet laten, kan het in ieder geval met een lekker geurtje) Extra kleertjes Speentje Speelgoed Dekentje/wikkeldoek Zonnebrand
Mijn luiertas nu: * Verschoningsmatje * Pampers (stuk of 6) * Reiseditie luierdoekjes-doos gevuld (kruidvat heeft extra dunne pakjs met luier doekjes die passen er perfect in). * Snoetenpoetsers * Tubetje Bepanthen (uit de blije doos ed, gebruik ik voor kleine wondjes van het krabben ed, wonderspul!) * Potje sudocreme (ook uit blije doos, voor geirriteerde billetjes) * Klein flesje zonnebrand (Zwitsal, zelf een klein flesje zwitsal shamppo (kruidvat, reiseditie) leeggemaakt en gevuld met zonnebrand om niet die hele fles mee te hoeven slepen) * Klein flesje wasgel (zwitsal, je weet nooit hoe bont ze het maken ) * Luierzakjes (gaat niet heel je tas stinken of iemand zijn prullenbak) * Badcape (voor op het consultatieburo enz) * 2 Spuugdoekjes * 2 Hydrofiele luiers * Hydrofiel washandje * Reserve setje kleding (romper, truitje, broekje, sokjes) * Reserve zoogcompressen Ik had op mijn lijstje ook staan: Slabbers, Speen, Speeltje maar dat gebruiken we allemaal *nog* niet, kunnen we altijd nog aanvullen
Ik zeul mee: - luiers (die stop ik in de laptopgleuf van mijn tas, heb geen echte luiertas) - billendoekjes - toetenpoetsers wegens eeuwig durende verkoudheid - set schone kleding (rompertje, broekje, truitje) - 2 hydrofielluiers (een gekleurde om discreet mee te voeden) - verschoningsmatje - zakjes voor vieze luiers - zonnebrand factor 30 bij warm weer en pet als hij deze niet al op heeft - (reserve) speen - speeltje (soms 2 als ik niet kan kiezen) Ik smeer eigenlijk zijn billen alleen 's ochtends in (hij heeft ook geen uitslag) anders idd een van de 100 proefverpakkingen.
- luiers - billendoekjes - spuudoekjes - hydrofiele luier - speen - sudocreme/bepanthen kleine verpakkingen - schone kleertjes
- luiers - hydrofiel doek - extra setje kleding - punt cape - spuugdoekjes - sudocreme - billendoekjes - verschoningsmatje - cinababy - pen - mn eigen handtas spullen
In mijn luiertas zit standaard - Luiers - Billendoekjes - Sudocreme - Spuugdoek - Speen - Flesje - Torentje met voeding - Mn eigen portomonee - Mn paspoort - Pen/papier - Maandverband - Paracetamol - Setje kleding - Verschoningsmatje en met dit warme weer ook zonnebrand creme.