Goedemorgen, Sinds een paar weken heb ik last van zwangerschapssuiker. Ben nu netjes op dieet, maar soms zijn mijn bloedwaardes toch nog iets te hoog. Ik heb nu twee keer een groeiecho gehad, met 2 weken ertussen. De eerste keer was het een kleine baby, korte beentjes en niet groot of wat dan ook. Twee weken later werd het eigenlijk door een andere gyn afgeraffeld en werd alleen gekeken naar buikomvang en hoofdje. Hoofdje zat onder het gemiddelde, buikje erboven. Beenlengte werd gegokt en men schat in dat de kleine dadelijk 8 pond zal wegen. Is dit niet erg koffiedik kijken? Het werd snel opgemeten en 2 keer een heel andere omvang van het buikje. Scheelde 1.5 cm!! Ik mag helaas niet terug naar de vk en moet onder controle van de gyn blijven, maar voel me doodongelukkig hoe het er nu aan toe gaat. Met mijn zwangerschapssuiker wordt niks gedaan buiten het dieet. Uitslag van de diƫtiste was nog niet binnen blijkbaar en dus kom maar over 2 weken terug. Ik ben nu 36 weken zwanger. Wat kan ik het beste doen? IK voel me hier erg ongelukkig over en zou het liefste terug gaan naar de vk. Heb het gevoel dat de groeiecho ook niet goed is gedaan. Tot nu toe was het altijd een klein babytje en nu ineens aan de grote kant? Of is dat normaal? Krijg geen enkele info als ik in het ziekenhuis ben. Groetjes Minou
HOi manou, Als je suikerwaarden goed zijn met behulp van het dieet dan mag je gerust weer terug naar de verloskundige! Een groeiecho is en blijft een schatting en moet inderdaad secuur worden gedaan! Er is ook altijd een verschil tussen wie de echo doet, eigenlijk zou het steeds door een en dezelfde gedaan meoten worden. Houd je goed aan je dieet, overleg met je dietiste of de waarden acceptabel zijn (zij moet groen licht geven naar je gyn) en geef bij je gyn duidelijk aan dat je graag terug wilt naar je verloskundige! Wij staan achter je! Imke