dringende vraag CB

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ladymistique, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@Ts meis ik geef je groot gelijk ik zou dat ook niet over mn kant laten gaan.. Das net zoiets als dat ze bij mij zeiden (heb spierziekte red me nog prima zelf) dat ik maatschappelijk werk MOEST nemen en Stevig ouderschap en dat ik zekerste weten hulp in de huishouding moest hebben.. dus meid ik zou net zoals jij reageren ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Gedwongen? Hoe, met een mes op je keel zeker? En je was er niet eens bij, dus ik vind het nogal typerend dat je er "dwang" van maakt terwijl je de woorden niet eens exact weet. Ik weet niet hoe duidelijk jouw man is geweest, maar ik kan me goed indenken dat vanuit haar kant niet duidelijk was dat jullie alle opties al hadden onderzocht. En dan vind ik het begrijpelijk dat zij er zo proactief achteraan zat. Want ook al wil je het misschien niet weten, een peuterspeelzaal is wel degelijk van belangrijke toegevoegde waarde.

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@Yukl wie ben jij om te bepalen of een psz goed is voor ieder kind? niet iedereen deelt de zelfde mening endaarbij als ts het niet kan betalen is het niet anders. hebben wij weinig over te oordelen ;)

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier werd wel de luier open gedaan om alles te bekijken. Vingers zijn alleen in de liesjes geweest hoor, dus verder dan het eerste gezicht is niet gekeken bij de vagina.

Ik vind trouwens niet dat ze zomaar daar binnen moeten gaan kijken. Of er moeten klachten zijn die je als ouder of kind aangeeft.

5. tulip

tulip Niet meer actief

dat hoeft yukl niet te doen, dat hebben andere mensen al voor haar gedaan. Er zijn genoeg onderzoeken geweest dat een psz of kdv wat met een VVE project werkt van toegevoegde waarde is voor een kind. Dat zij wel degelijk een voorsprong hebben op kindjes die er niet geweest zijn.
    Ik denk dat de dame van het cb niet snapte waarom iemand dat niet voor zn kindje zou willen, en ik eigenlijk ook niet. Ik vind het nogal netjes van haar dat ze zelfs wil uitzoeken of er misschien toch nog een potje is waar ts en haar man gebruik van kunnen maken. Lief toch dat iemand zoveel moeite wil doen??

Ik denk eigenlijk dat de dame van het cb na haar observaties tijdens het gesprek met de man van ts geconcludeerd heeft dat het heel goed is voor kindje van ts dat zij naar een psz gaat.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    En dan nog moet de ts het zelf bepalen.

Er zijn genoeg mensen die alleen hun kindje op een KDV doen in plaats van een PSZ.

Dat is ook echt heel anders. Niet te vergelijken. En nu niet zeggen dat het wel zo is.

PSZ is echt school en KDV niet. Als ik het zo lees komen de meeste leidsters handen en voeten tekort om alle kinderen goed te verzorgen.

Sorry maar moest dit echt even kwijt. Vind het namelijk erg irritant dat een KDV en een PSZ altijd wordt vergeleken.

Wat ik wel begrijp is dat mensen er voor kiezen om alleen KDV te doen. Voor werkende ouders is dat ook echt het beste te organiseren.

Maar ga jezelf niet voorhouden dat het hetzelfde is.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik wil toch even reageren, een fatsoenlijk kdv is wel hetzelfde. Qua ontwikkelingsprogramma iig. Elk kdv moet voor 2012 een VvE programma gekozen hebben waar zij mee willen gaan werken (piramide, kaleidoscoop, puk en co.... enz) Dat is precies hetzelfde programma dat op kdv's gevolgd wordt. Daar buiten kunnen kindjes op een kdv ook slapen en eten, maar qua ontwikkeling is het precies hetzelfde als een psz.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

PZ zou hier niet eens te doen zijn. Ik werk gewoon en mijn kinderen gaan naar de gastouder. Hoe ga ik mijn dochter er heen brengen en ophalen? Nou niet dus. Ik ga ook onregelmatige diensten werken en ik heb niet zomaar een oma die haar even kan brengen en halen ofzo.

Maar goed, ik ben van mening dat niet alle kinderen een pz nodig hebben. Mijn dochter is mega sociaal, stimuleert zichzelf (is enorm leergierig in alles) en is behoorlijk wijs, netjes en beleefd. Ik heb er totaal geen spijt van dat mijn dochter niet naar een pz kan. Sommige mensen hebben gewoon heel makkelijk denken.

@Ts, ook wij zouden het financieel niet eens kunnen missen door de schuldsarnering, maar dan nog. Jij bent de moeder. Jij en je partner zullen het beste weten wat goed voor haar is.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat werkt alleen als er een aparte groep van de leeftijd 2-4 jaar is voor een paar uur.

Kan me niet voorstellen dat leidsters daar tijd voor hebben.

Sorry laat ze het eerst maar eens bewijzen dat het echt ook werkt.

10. tulip

tulip Niet meer actief

dat is er ook, de 2-4 jarigen gaan apart met een aantal leidsters een activiteit doen, ik kan er zo 100 opnoemen. Daarbij is er iig in piramide ook een heel stuk voor baby's en dreumesen.

Het werkt, want wij doen het al 2 jaar zo.;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja ik ken meer mensen die het doen. ( familie)

Maar die zijn niet zo enthousiast als jij.

Zij lopen toch echt tegen gebrek aan tijd aan.

en als toevoeging, na 2 jaar is het natuurlijk ook nog erg vers.

Ik hoop wel dat het natuurlijk hetzelfde wordt. dat zou voor mij straks ook perfect zijn.

Maar nu zou ik nog echt voor een PSZ kiezen

12. tulip

tulip Niet meer actief

dan moeten ze beter organiseren denk. Het is gewoon een kwestie van plannen. Als het goed is zijn de leidsters allemaal geschoold daarin, dat is ook verplicht. Voor piramide hebben wij een 2 jarige opleiding achter de rug (is niet altijd 2 jaar, hangt er van af of je doelgroep kinderen hebt) en een onderdeel in de opleiding is, het toepassen in de praktijk. Daar wordt je in geholpen en als je met de opleiding klaar bent, dan weet je dus hoe dat moet. Een professioneel kdv kan dat organiseren hoor.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat zou geweldig zijn.

Waarschijnlijk zijn jullie er al verder mee.

Maar goed het ene KDV is de andere niet.

Het zou voor veel ouders erg veel gestress schelen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Bosi, het gestress kiezen ze nog altijd zelf voor aangezien de pz echt vrijwillig is.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja dat is zo in enkele gevallen. ( soms hebben mensen ook geen keus )

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Volgens mij is pz voor niemand verplicht toch? Dus mensen hebben dan altijd een keus. Kies je er wel voor, om wat voor reden dan ook, dan kies je ook bewust voor de stress die het met zich mee brengt. Maar dat is toch met alles zo wat niet verplicht is.

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik zie dat er al veel gereageerd is maar wil toch ook nog even reageren.
    hier werd het ook gedaan.
    maar dan wel door de arts.
    er werd even bij de schaamlipjes gekeken en ze even van elkaar om te kijken of ze niet verkleefd waren.
    dit gaf de arts ook aan.
    nu moet ik zeggen dat als ze zouden kijken op tekenen van misbruik ik dit ook niet erg zou vinden.
    stel je voor dat zij iets zien wat duidelijk wijst op tekenen van misbruik en ik weet zelf van niks? dan ben ik blij dat er op deze manier toch een extra controle is.
    wel vind ik dat zodra er sprake is van controle bij de schaamstreek duidelijk aangegeven moet worden wat ze op dat moment nakijken en waarom.
    dat werd bij ons dus netjes gedaan.
    ik ben geen fan van het cb,maar vond deze werkwijze wel netjes

18. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    eerlijk gezegd vind ik het wel ironisch dat je steeds zegt ´de toon maakt de muziek´ terwijl je zelf behoorlijk pittig overkomt. Ik zou behoorlijk geintimideerd raken van jou!

Als je opmerkingen van artsen of verpleegkundigen negatief wilt zien, lukt dat altijd. MIsschien heeft die vrouw gezegd ´oh dat zou wel vroeg zijn´ op de opmerking van je man dat je dochter pakketje kan zeggen. dat is iets anders dan´nee, dat kan niet´ wat je man er misschien van gemaakt heeft.

wat ik wil zeggen: probeer de boel niet zo op te blazen en ga uit van het goede van het consultatiebureau. Opmerkingen en onderzoeken zijn er niet om ouders te pesten of kinderen te misbruiken.

Dat die mevrouw zaken mss niet zo handig heeft aangepakt, kan zijn, maar ik denk niet dat het zo zwart/wit is als jij het interpreteert.

19. adi

adi Niet meer actief

Bosi, totaal offtopic, maar jij reageert behoorlijk stellig (zeg nu niet dat het wel zo is! ed) over zaken waar je blijkbaar niet zoveel van weet.
    Wij hebben zelf heel uitgebreid nagezocht wat nou de verschillen zouden zijn tussen kdv en psz vanaf 2 jaar voor onze kinderen.
    Weinig tot niks qua programma!
    Wat een psz 2x per week voor 2uurtjes kan bieden kan een kdv met een goed programma ruimschoots!

Hier zitten ze in een peutergroep van 2-3+ en krijgen al een leerprogramma, naast alle andere activiteiten, eten en slapen. Straks gaan ze naar een 3+ groep dat nog meer gericht is op een vve-programma.
    Op een kdv worden kinderen echt niet alleen verzorgd, zou wat zijn voor die 9 uur op een dag, zoveel valt niet te verzorgen bij een peuter.

Deel Deze Pagina