hadden jullie dat ook allemaal? Ik weet dat ik dat eerste bij mijn zoontje ook had in het begin...maar het voelt zo eng...en dat slijm kan ik me niet meer herinneren...is dat normaal? Het is echt rekbaar zeg maar.
Hoi ik heb nu ook vruchtbaar slijm maar zit een week voor m'n NOD, dus weet nog niets. Toen ik in nov. zwanger was had ik dit ook, dus ben benieuwd...
Ik heb ook veel last van vruchtbaar slijm. Ook mijn baarmoedermond lijkt wel te zijn gedraaid. ik kan er bijna niet meer bij. Het lijkt me juist dat je baarmoedermond zo op je nod mooi open moet staan, zodat hij alles er uit kan gooien... naja... afwachten Groetjes Fanny!
Ik had ook vruchtbaarslijm rond 4 weken. Ongi achtig gevoel heb ik nu nog steed. Beide zijn goede tekens. Dat slijm komt door de hormonen. Ongi achtig gevoel ook en ook de baarmoeder die aan het werk is.
@fanny1980 Ik had ruim voor me nod me baarmoedermond pot dicht. Echt ! ik voeld dat flapje, zoals je je boven lip over je onder lip trekt als iemand je iets in de mond wilt duwen. Toen had ik zoiets van hey? Dit had ik alle keren niet gehad?
Ik heb precies hetzelfde.....gelukkig lees ik dat dit er gewoon bij hoort. Ik heb zo'n andere zwangerschap als bij mijn 1e. Ook al ben ik pas 6 1/2 week zwanger.
Oooohhhh, nu word ik helemaal zenuwachtig en ongeduldig! Ik heb steeds minder last van menstruatiekrampen lijkt wel en meer een "blaasontstekingachtig" gevoel nu. Maar goed al die gevoelens kun je je natuurlijk nog inbeelden, maar dat vruchtbare slijm, dat komt er gewoon uit, daar heb je niet zoveel invloed op lijkt mij... Het is ook voor het eerst dat ik dit heb, meestal heb ik gewoon meer een soort van witte yoghurt-achtige afscheiding rond mn nod, waar je zeker geen draden van kan trekken... met dit vruchtbare slijm trek ik draden van centimeters lang! Maar goed... mijn vriend en ik hebben besloten een testje te wagen op zaterdag met ochtendurine en een ultragevoelige test, gewoon het zekere voor het onzekere zal ik maar zeggen! Mits mijn menstruatie voor die tijd de kop opsteekt natuurlijk... We zullen zien, we zullen zien. Maar jullie bevestiging van het vruchtbare slijm bij een prille zwangerschap stemt me zeker hoopvol! Groetjes Fanny!
Hai Fanny, We zitten een beetje in hetzelfde schuitje geloof ik Ik ben nu 3 dagen overtijd, heb -vooral 's avonds- een ongi-achtig gevoel in mijn onderbuik en ook last van vruchtbaar slijm. Heb 1 dag voor NOD getest (kon me niet beheersen ) maar was negatief. Op NOD getest, ook negatief. Ik zou heel graag morgenochtend weer willen testen, maar durf tegelijkertijd niet. Toch bang voor weer een negatieve test. Mijn vriend en ik hebben daarom besloten tot zaterdagochtend te wachten. Net als jij Spannend hoor! Succes en fingers crossed! Liefs, Lonit
@Lonit, Wat leuk! Heb je nog meer kwaaltjes? Ik heb 7 jaar geleden bij mijn dochter ook pas na 6 dagen positief geterst... En daarvoor met 2 dagen overtijd negatief. Het is dus idd echt beter zo lang mogelijk te wachten.. maar da's echt moeilijk he! Wat leuk, dan testen we gelijk! Laat het me weten he! Groetjes Fanny1980!
Fanny, ik zie dat je toch ongesteld bent geworden? Vannacht ofzo..? He verdorie! Op naar de volgende ronde dus. Gelukkig wel duidelijkheid nu, ook al is het een schrale troost. Het blijft echter balen! Hier nog steeds niets, tot mijn grote verbazing. Het testmoment komt dus steeds dichterbij, mits ik vannacht niet ongi wordt natuurlijk. Wat verdere symptomen betreft, ik vind het eigenlijk lastig te zeggen want ik voel me niet typisch zwanger. Weet ook niet hoe dat voelt, want ik ben het nog nooit eerder geweest Hier enkele van mijn kwaaltjes: - enigszins gespannen borsten, vooral aan de zijkant - ongi-buikpijn/trekkerig gevoel vooral 's avonds - aan het einde van de dag is mijn haar vettig, heb ik normaal nooit (was het elke dag namelijk) - vooral 's avonds en 's ochtends in bed heel erg warm. Word daardoor ook vroeg wakker de laatste week. Verder helemaal niets. Ben niet moe (ben zelfs erg energiek de laatste dagen), niet misselijk, mijn eetlust is niet anders dan anders, geen donkere tepels, geen blauwe aders over m'n borsten... Ik ben zelfs een beetje bang dat de test weer negatief zal aangeven morgen en dat ik schijnzwanger ben ofzo, of dat mijn cyclus 'gewoon' ineens raar doet. Ik laat even weten wat de uitkomst is. Vind het erg spannend!
oh en mvKyano07, inderdaad van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt ontzettend leuk voor je! Wanneer heb je uiteindelijk nou positief getest?
Hoi Lonit! Ja, idd. Vanochtend naar de wc en net als je er even niet aan denkt...drupdrup... zo vervelend! Mijn vriend was helemaal teleurgesteld en ik ook hoor! Maar goed we gaan gewoon lekker door! Jij nog steeds niets... spannend hoor, dat energieke gevoel dat kan juist heel goed hoor bij een prille zwangerschap, hoor ik wel vaker. Wanneer ga je weer testen en hoeveelste ronde was het voor jou ook alweer? Hou me op de hoogte! Groetjes Fanny!
Hai Fanny, Ja, kan me zo goed voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn. Zeker als je al zo ruim overtijd bent en steeds meer hoop gaat krijgen. Ben jij weleens vaker zo laat geweest? Ik dus nog nooit. Ben al jaren van de pil af en heb een regelmatige cyclus, dus dit is echt heel vreemd voor mij. En toch heb ik ergens het idee dat mijn lijf gewoon raar doet, omdat ik het zo graag wil. Heb ook al zoveel verhalen hier gelezen van vrouwen die hetzelfde hebben; altijd op tijd en dan ineens een week te laat en toch niet zwanger Ik durf niet teveel te hopen. Dit is trouwens de vijfde ronde voor onze eerste. In de hoeveelste ronde zit jij? Morgenochtend ga ik testen met de zwtest van het Kruidvat. Heb afgelopen maandag en dinsdag (nod) met CB digital getest, maar die waren negatief. Ik laat je weten wat de uitslag is Liefs, Lonit
@ Lonit, Ohhh spannend! Voor ons is het de 3e ronde. Ik ben net 3 mnd met de pil gestopt, dus is het een beetje moeilijk te zeggen of ik vaak of niet overtijd ben, aangezien mijn lichaam nu een beetje begint te ontpillen (vermoed ik) is mijn cyclus sowiezo een klein beetje onregelmatig. Althans vorige maand 35 dagen, deze maand 37 dagen... kan het dus een beetje moeilijk zeggen. Laat het weten morgen! Ik zal voor je duimen! Groetjes Fanny!
Hai Fanny, Nou, heb vanochtend getest...weer negatief. In de verste verte geen plusje te ontdekken. Ik snap er echt helemaal niets meer van! Wat een onzekerheid zo. Toen jij bij je eerste zwangerschap na 6 dagen positief testte, hoe vaak had je daarvoor getest? Weet je dat nog? Dit was mijn 3e test in een week. Ik denk dat ik nu maar tot dinsdag wacht met opnieuw testen. Ik weet het anders ook niet meer Liefs, Lonit
@Lonit, Het is echt verschrikkelijk zo, dat eeuwige wachten in onzekerheid, maar weel heel erg typisch dat je nooit zo ver overtijd bent... Ik testte met mijn dochter de eerste keer met 2 dagen overtijd en dat was negeatief. Ik was toen ook helemaal niet bezig met een zwangerschap (zoals nu) dus dacht oke, gewoon niet zwanger. Pas toen mijn menstruatie uit bleef heb ik met 6 dagen overtijd nog maar een testje gedaan (had toch 2 in een gekocht...) en die bleek dus toch positief. maar ik hoor wel extremere verhalen hoor... Mijn schoonzusje werd gewoon ongesteld maar kreeg allerlei rare klachten, toen ze de maand daarop heel weinig bloed verloor deed ze een test: negatief, de maand daarop weer ongesteld, maar nog steeds die klachten, hevige krampen etc. ze is toen met die pijn naar de dokter gegaan en ja hoor een positieve test. Bij de echo bleek ze echter al 3 maanden ver! Dus tja, er is werkelijk geen pijl op te trekken... Wachten en blijven duimen! Ik duim met je mee! Groetjes Fanny!
Hai Fanny, Jeetje, dat is ook een bijzonder verhaal van je schoonzus! Bizar he, hoe het kan verschillen per vrouw?! Testte jij destijds licht positief bij 6 dagen? Of met een vette streep? Tja, bij mij nog steeds niks zoals je ziet en ook geen enkel teken dat 'het' eraan komt. Ga al bijna denken dat het psychisch is, haha, maar tegelijkertijd kan ik me ook niet voorstellen dat dat het is. Al vanaf dat we zijn begonnen, wil ik het graag en heb ik elke maand hoop. En toch werd ik gewoon elke keer ongesteld. Ook heb ik niet echt last gehad van stress ofzo. Ja, ik weet het eigenlijk gewoon even niet Ik moet het nu gewoon uitzitten, hoe frustrerend ook. Dinsdag weer een volgende test, gewoon met een ouderwetse clear blue. Ben benieuwd! Liefs, Lonit
Hee Lonit, Mijn dochter is inmiddels alweer 7, dus ik weet niet meer goed of die test nou een vette streep had of niet. Ik weet wel dat ik niet echt goed heb hoeven kijken, of de test bij een lampje heb hoeven houden etc. Het blijft vooralsnog een goed teken dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden... Wat verschrikkelijk spannend! Hou me op de hoogte, want ook ik begin inmiddels ontzettend nieuwsgierig te worden naar je uitslag! Groetjes Fanny!