Zaadcellen van man

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liz21, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo,

Mijn schoonmoeder heeft me eens verteld dat mijn man in zijn vroegere jeugd 2x flink de bof heeft gehad. Nu vandaag is gebleken dat het weer niet is gelukt krijg ik een beetje de kriebels en spookt dat zinnetje van mijn schoonmoeder steeds door mijn hoofd. Aan de andere kant heb ik nog een onregelmatige cyclus en is dit pas de 4de maand.

Maar ik wil toch vragen wanneer ik de zaadcellen van mijn man kan laten testen? Moet je dan altijd 1jaar bezig zijn met de kinderwens of kan dit ook al eerder met een goede reden?
    Iemand ervaring hiermee?

2. fanny1980

fanny1980 Actief lid

20 jan 2009
    230
    0
    0
    Hoi Liz,

Er zijn ook thuistesten, die kosten ong zo rond de 30 euro.
    Je moet wat van het zaad opvangen en hier een vloeistofje bij doen. Wat er dan getest wordt is de snelheid van het zaad (kunnen de cellen snel bij je ei komen...?) Er zal dan een kleurverandering optreden en hier kun je een en ander aan aflezen.
    Maar let op: deze test kan moment gebonden zijn, een negatieve test hoeft dus niet perse een probleem aan te duiden!
    Je kunt de test bestellen op www.matcare.nl

Maar 4 maanden is idd nog niet echt lang... Dus ik zou me vooralsnog zeker nog geen zorgen maken!

Groetjes Fanny!

3. anoniempje24

anoniempje24 Actief lid

9 mei 2008
    201
    0
    0
    hoi Liz,

ik zou gewoon me huisarts bellen...
    die weten het beste en misschien adviseert hij om nog even te wachten of hij adviseert een zaadtest...

veel succes.

groetjes vivian

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Was altijd in de veronderstelling dat je de bof maar 1 keer kon krijgen? Nou ja, zal dan wel niet.
    Hoe oud was hij toen? Het is pas gevaarlijk na een bepaalde leeftijdsgrens voor de vruchtbaarheid. Stel dat hij bijvoorbeeld een jaar of 8 was, dan is er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand. 4 maanden is niet zo lang hoor.

5. Die thuistesten moet je echt niet nemen.. die gaven bij ons zelfs aan dat het zaad goed was en zelfs icsi kan bij ons niet!

Zou ook de huisarts bellen, want de bof kan er wel voor zorgen dat de zaadkwaliteit minder is. Al is het maar voor de zekerheid, toch?

6. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!

De paniek is alweer een beetje gezakt! Heb vanalles op internet opgezocht en het is pas een risico voor de vruchtbaarheid als je op latere leeftijd de bof krijgt. Mijn man was toen 2jaar oud. Ook is de kans heel klein dat een man onvruchtbaar wordt. De kans is groter als tijdens de bof ook een infectie zit in de zaadballen. Dit was dus blijkbaar bij mijn man destijds niet het geval.
    Ik moet toch binnenkort naar de huisarts en dan vraag ik daar voor een evt zaadtest. Ik heb hem wel al zinktabletten gehaald voor de zekerheid!

Deel Deze Pagina