dringende vraag, kan dit of liegt ze dit allemaal?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door indewolken, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indewolken

29 dec 2008
    21
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Hoop dat ik een reactie krijg!
    De vriendin van een vriend van mij is zwanger, nu 28 weken en 1 dag.
    Ik geloof dus niet dat het kind van hem is. Ze kennen elkaar nl zolang ze zwanger is.
    Ze ligt nu al vanaf zaterdagavond in het ziekenhuis, ze had rugweeen en hevige buikpijnen.
    Het kind loopt voor, alsof ze 33 weken zwanger is. Het schijnt al 4 pond te wegen.
    Het kind zou eerst met keizersnede ter wereld komen (met 7 maanden ongeveer), ze had last van bekkeninstabiliteit, te nauwe bekken, nu wordt het geen keizersnede meer, maar komt het wanneer komt en de gyneacoloog denk dat het eind mei komt.
    Maar we zitten nu in eind april? Ze heeft een prik gehad, zodat de longetjes van de baby sneller ontwikkelen. Volgens mij hoor je dat niet te krijgen als ze 28 weken is!
    Ze schijnt getoucheerd te zijn, gestript en weeenremmers gehad te hebben.
    Ze heeft maar 1 echo laten zien en dat was de 19 weken echo, 1 keer maar. Alle andere echo's hebben ze in haar dossier gestopt zegt ze! Ze wist met 13 weken al wat het zou worden, ze had met 6 à 7 weken al een buikje en met 10 weken al een echte zwangeschapsbuik. Haar buik staat op klappen en ze zou nog 3 maanden moeten!
    Ze heeft zelfs gezegd dat het kindje waarschijnlijk afwijkingen had, maar dat was later ineens allemaal goed. Ze heeft geen idee waarom het kindje zo hard gegroeid is!
    Ze zei dat ze 1,5 jaar geen sex had gehad, maar waarom heeft haar ex dan nog niet zo lang geleden haar (oude) huis overhoop gehaald, omdat hij nog een sleutel had?

Kan dit allemaal? En wat denken jullie, komt dit kind deze week nog ter wereld?

Graag jullie reacties, ik weet het allemaal niet meer...ik vertrouw haar niet! Ik denk zelfs dat ze 34 à 35 weken is. Ze zegt nl dat het geen couveuse kindje gaat worden en dat het gewoon maatje 50 aan kan, omdat haar andere kindje van die nu 3 jaar is groot was, ja gek hè als je met 42 weken bevalt!

Ik ben woest..sorry..

Alvast bedankt,

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Indewolken,

ik vind het lastig om zo over iemand een oordeel te geven, dus ik zal me beperken tot wat feiten. Longrijping wordt gegeven vanaf het moment dat een kindje het zou kunnen overleven en het dreigt geboren te gaan worden, dus met 28 weken kan dit wel. Met 13 weken kun je het geslacht op de meeste echo's nog niet zien. Een kindje dat met 29 weken komt zal hoogstwaarschijnlijk wel de couveuse in moeten, ookal ligt de groei voor, maar als het kindej echt 2000 gram weegt nu, kan het meevallen. Een kindje dat met 28 weken al 2000 gram weegt is dubieus, dan zou het echt wel erg ver voor lopen op de groei en zo heb ik het nog niet meegemaakt. Strippen doen ze absoluut niet bij deze termijn, kan trouwens niet eens en wil je echt niet. En het kindje laten ze tot 34 weken (hoe groot het ook is) liever in de buik dan er buiten als er verder geen moederlijk lichamelijke bezwaren zijn en het kind doet het verder goed. een zwangerschapsbuik is ook moeiljk te beoordelen, want de een heeft bij 8 weken al een opgeblazen buik en bij de ander zie je pas met 20 weken wat. Ik vind sommige dingen dus wel ongeloofwaardig, maar een aantal dingen kunnen ook wel kloppen. Vervelend ook voor je vriend dat het zo onduidelijk is en zo warrig.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina