Temperatuur babykamer en slaapzakje winter?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door minimee, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Hoi!

Ik vroeg me eventjes het volgende af.. ik ben begin december uitgerekend en zo langzamerhand een beetje spulletjes aan het verzamelen voor de babykamer, waaronder uiteraard ook het beddengoed e.d.
    Ik heb voor het ledikantje nu 2 lakentjes en 2 fleece ledikantdekens om het mee op te maken.
    Maar slaapt uk hier ook daadwerkelijk ónder of ligt ie alsnog erop?
    Ik vroeg me namelijk af wat een goede temp is in de babykamer voor een winterbaby, en of dat hij dan een winterslaapzakje (zo'n dikke fleece/flanellen met lange mouwtjes) nodig heeft, of dat een katoenen met lange mouwtjes en eventueel een rompertje (en mocht t erg koud zijn nog een boxpakje) eronder? Al die lagen lijken mij dan weer niet zo prettig voor zo'n kleintje, maar te warm is natuurlijk ook niet de bedoeling! Wat denken jullie?

2. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Winterbaby hier.
    Ik had 1 lakentje en daarboven lekker dikke deken.
    Dat was het.
    Verder evt en kruik, leg je boven de laken onder voet.
    Evt even voorverwarmen het bedje.

Slaapzakje gebruikte ik pas na 2 maand of zo. Zonder mouw.
    Had het idee dat ik hem beperkte met mouwen.
    Dan geen laken meer overheen.
    Slaapzakje, goed opletten, kleine arm en hoofdgat. Anders kunnen ze met hoofdje onder verstikken. Ik naaide ze ook wel kleiner dicht.
    Te warm is ook niet goed.

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ook hier een winterbaby. Ze zeggen tussen de 15 en 20 graden.
    Hier ook kruik gebruikt. Tussen het laken en de deken aan de zijkant. Moet een handbreedte tussen zitten (minimaal).
    Ik had een lakentje en 2 dekentjes. Het was in januari heel erg koud en mijn zoontje kon zich niet goed warm houden.
    Hij had gewoon zijn kleertjes aan.

Op een gegeven moment ging hij in een Puckababy en toen geen kruiken en mutsje meer gebruikt. Wel kleertjes.

Was dysmatuur of bijna dysmatuur.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zijn het wel fleecedekentjes met 100% katoen? Bij een babywinkel vandaan?
    Want fleece mag je niet gebruiken bij een baby ivm warmtestuwing. Het ademt niet. Je mag alleen fleece met katoen gebruiken.

Verder gewoon een dkentje met laken gebruiken. Desnoods met een kruije of een extra dekentje als het is. Slaapzak is niet nodig.
    In het begin liggen ze met romper en kleertjes aan onder een laken en deken. Zelfs in de zomer. Als ze een paar maanden zijn ga je vaak over op een pyama.
    Slaapzakje alleen als ze de dekens wegtrappen.

5. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Oww..eentje heb k bij hema vandaan bij de baby afdeling en eentje bij de babydump. Zal dit gelijk ff checken! Thx.

Deel Deze Pagina