Hallo .. Mijn naam is stephanie ik ben 23 jaar en voor de eerste maal zwanger ( ongeveer een 5tal weken ) 2 x positief getest thuis daarna een afspraak gemaakt bij de gyne .. Daar aangekomen bloednerveus en na een heel aantal vragen eindelijk de eerste echo ... Wat blijkt er is enkel een vruchtzakje te zien .. Wel mooi in de baarmoeder , moet nu binnen 2 weken terug op controle .. Heb de echo ook mee gekregen naar huis maar je ziet enkel een za Kje en heel vaag een lichter stukje er binnen in .. Is dit normaal ? Want ik maak mij zoveel zorgen .. En 2 weken duren nog zo verschrikelijk lang ..kan iemand mij messchien wat meer uitleg geven want mijn gyne zei bijnna niks en dat maakt de onzekerheid zo erg .. Zie bij gevoegde foto van mijn eerste echo .. Alvast heel erg bedankt
Hallo Stephanie, Wat ik kan zien op de foto is een prachtige zwangerschap van ongeveer 5 weken. Het klopt dat je dan vaak alleen een vruchtzakje ziet met daarin een klein "boontje". Dat boontje is de eerste ontwikkeling van het kindje. Rond deze termijn zie je nog geen hartje kloppen. De verwachting is dat als alles goed gaat, je op de volgende echo een kloppend hartje ziet. Dus nog geen reden tot ongerustheid, want het ziet er qua ontwikkeling prima uit! Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique