Hey meiden, Sinds drie weken werk ik niet meer, dit omdat mijn contract niet meer werd verlengd ivm de baby. Nu hoef ik niet perse te werken en verheugde ik me eigenlijk op mijn extra lange verlof, in de 7 jaar dat ik bij het bedrijf heb gewerkt heb ik nooit echt vakantie opgenomen, alleen in bijzondere situaties (bijv. toen ik geopereerd moest worden) dus vond dat ik nu weleens een lekker lange vakantie had verdiend De eerste 2 weken van mijn vakantie kwam alle vermoeidheid van de afgelopen jaren eruit + een flink buikgriepje en kon ik weinig in het huis doen. Nu ben ik alweer bijna een weekje beter maar ik kan mezelf nog steeds tot weinig werk verzetten... Doe veel tukkies tussendoor en verder hang ik maar een beetje op de bank, ik ga er alleen uit om de hond uit te laten. Kan mezelf niet echt tot het huishouden toe zetten en koken gebeurd pas op het allerlaatste moment... Voel me zo schuldig tegenover mijn mannetje hij werkt de hele dag en dan komt hij nog niet thuis in een superschoon huis of met een warme schotel op tafel (moet zeker nog een halfuur/uurtje wachten als hij thuis komt). Het enigste waar ik zin in heb is om aan de babykamer bezig te zijn en dat doe ik dan nog wel... Heb voor mezelf al een checklist gemaakt met alle dingen die ik wil/moet doen voordat de baby arriveert maar heb tot nu toe pas 5 dingen kunnen afstrepen Daarbij komt ook nog eens dat ik in een enorm dipje zit, voel me ontzettend nutteloos en een slechte vriendin... niet alleen omdat ik dus weinig in het huis doe maar ook omdat ik me niet mooi meer maak (ga toch de deur niet uit), toen ik nog wel werkte deed ik dit wel.. weet niet wat er is gebeurd maar voel me hier zo ellendig over... Wie oh wie heeft DE tip om uit dit dipje te komen en weer zin te krijgen in alles... Bijna al mijn vriendinnen + mijn moeder zijn op vakantie dus kan ook niet afspreken om eens lekker iets buiten de deur te gaan doen, voel me zo eenzaam nu
ik herken dit wel! zit zelf alleen al bijna 2 jaar thuis en het laatste jaar ging het eigenlijk heel erg goed en was het huis altijd schoon en opgeruimd, kookte ik bijna iedere dag terwijl ik daar nu helemaal geen zin in heb, het huis eigenlijk aan een grote beurt toe is en manlief dus s avonds nog het een en ander mee doet. Wat me de vorige keer heel erg geholpen heeft is een planning maken wanneer je wat wilt doen en maar 1 of 2 dingen per dag plannen! Dat ligt er dus aan wat je wilt doen! Zo ben je een uurtje per dag bezig met je huishouden en houd je het toch bij! Sterkte en geniet van je zwangerschap!
Ik heb helaas niet de gouden tip voor je, maar ik zou het wel bespreekbaar maken met je mannetje Zodat hij in ieder geval weet wat er in je koppie omgaat, en daardoor dus ook weet waarom je nergens zin in hebt en niets doet Ik heb dit gekregen na de bevalling...was en ben alleen maar moe, en heb er nu dus ook hulp bij gezocht, want ook ik zat niet lekker in mijn vel. Belangrijk is om er dus over te praten, en probeer even niet aan het huis te denken, maar probeer iets te doen wat jij leuk vind. Wat vond je eerder leuk? Lezen misschien, een filmpje kijken etc. Even aan jezelf denken, dan komt de rest vanzelf De vermoeidheid die je nu hebt, kan ook heel goed door de zwangerschap komen hoor. En dan is het belangrijk om naar je lichaam te luisteren Misschien ben je wel moe, omdat je teveel hebt gedaan? En wordt het tijd om nu rust te nemen
Waarom ga je zelf ook niet even op vakantie? Samen met je vriend. Boek een lastminute en nog even lekker genieten met zn tweetjes. In dit stadium van je zwangerschap kan het nog. En na zoveel jaar werken heb je het ook wel verdiend he meid? Ik denk dat je energie gewoonweg op is. Voorheen had je nog een daginvulling maar nu ineens zit je thuis en dan?? Jij moet je weer even opladen meid. Iets leuks gaan doen samen met je man, voordat je over een paar weken in zo'n dip zit dan je helemaal niet meer van die bank weet af te komen. Sterkte!!!
ik herken het ook wel over in een dip zitten.. alleen bij mij is het niet het huishouden maar het werk.. ben kraamverzorgster maar ivm mijn miskramen (3 jaar bezig met zwanger worden) hield ik dit echt niet meer vol en ben ik gestopt.. maar nu zit ik thuis en wil echt graag werken! maar weet niet wat ik moet gaan doen! zie overal leeuwen en beren, durf gewoon niet goed! echt heel erg vervelend! voel me zo nutteloos! dus lees ff mee voor tips!
Ohh ik weet echt precies hoe je je voelt!! Zit met hetzelfde probleem (althans, dezelfde gevoelens, ik heb nog wel een baan en mijn kindje is er alweer ruim 7 maanden, dus dat is niet hetzelfde, maar qua gevoelens wel bedoel ik dus..). Ik herken ook de lijstjes met dingen die je nog moet doen voordat de baby komt, of voordat dit of voordat dat.. Mijn lijstje van het begin van mijn zwangerschap... is nog steeds niet af... nog niet eens half.. Zal je niet vermoeien met een heel verhaal over mijn gevoelens, ze zijn ongeveer dezelfde als die van jou. Wil alleen duidelijk maken dat je niet de enige bent en dat er heus uit te komen valt. Ik ben er nog niet echt uit hoe je uit deze dip moet komen, ook niet voor mezelf dus, maar ik merk wel dat als we gewoon lekker leuke dingen doen samen, ik ook weer echt zin en energie heb om me lekker op te maken, leuk aan te kleden, gezellig te zijn en mijn best te doen. Mijn vriend probeert me ook echt wel te steunen daarin en me op te peppen enzo. Praat er eens over met je man/vriend. De kans is groot dat hij helemaal niet vindt dat je nutteloos bent en ook dat hij je graag wil steunen en helpen met deze gevoelens. Samen komen jullie er vast wel uit, ik heb ook heel veel aan mijn vriend en ik weet zeker dat jouw man/vriend je ook kan helpen.
Helemaal met alle reacties eens! ik vind dat je tijdens je zwangerschap even geen eisen aan jezelf moet stellen. waarom zou je man elke avond in een superschoon huis thuis moeten komen? jij bent zwanger hoor! anders neemt hij maar een schoonmaakster. maar waarschijnlijk zit hij er helemaal niet mee en begrijpt hij het best. anders maak je een top 10 lijst en doe je alleen de belangrijkste dingen. kunnen jullie er niet een weekendje uit? wat mij hielp was shoppen voor de kleine,uitslapen,tv kijken,lezen en wandelen.
Ik herken het ook wel maar bij mij lag het echt aan de hormonen! Vreselijk vond ik dat! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed thuis kan zitten, verlof of vakantie is heerlijk als je daarna weer aan het werk kan. Je vast grond is nu even verwenen en je moet als het ware weer opnieuw beginnen. Heb helaas geen tip voor je, bestreek het alleen met je man. Je zult zien dat hij het dan helemaal niet erg vind om je 's avonds nog even te helpen met het huishouden of dat hij even moet wachten op zijn eten. Sterkte! En als straks je kindje er is heb je ineens weer een doel!
Hey meiden, Gelukkig gaat het al iets beter, heb zo nu en dan nog wel een flinke baaldag maar zeker niet alle dagen meer Ben vorige week een dagje lekker gaan winkelen en heb mezelf eens flink verwend nieuwe kleren, lekker badspulletjes van de Sabon, nieuwe make-up, nog wat leuke spulletjes voor de baby, oh en een paar geweldige nieuwe schoenen Ben gister naar de Starbucks geweest met een vriendin (ze ging op vakantie maar we zijn eerder naar Schiphol gegaan om lekker iets te gaan drinken bij de koffiehemel ) en het beste van alles is dat me moeder weer thuis is lekker koffieleuten en shoppen voor de baby... Heb vorige week ook een sollicitatiegesprek gehad en mag aanstaande dinsdag een dagje meedraaien om te kijken of ik het trek om nog een paar weekjes te werken voordat mijn echte verlof begint Komende maand hebben we wel onwijs veel op het programma staan qua verjaardagen en andere belangrijke afspraken dus zit niet alleen maar thuis meer... gelukkig! Het huis gaat nu ook iets beter, al heb ik zo mijn dagen.. maar vriendlief snapte het wel en vind het niet erg als ik een dag niet alles gedaan heb. Morgen hebben we weer een echo van ons kleintje en daar heb ik ook echt onwijs veel zin in Gelukkig gaat het nu iets beter maar zoals ik al zei, ik heb zo mijn dagen maar hoop wel dat de baby snel geboren wordt zodat ik lekker met mijn babytje kan zijn
Hallo, Ik snap goed wat je bedoelt. Wanneer je zwanger bent kun je ook niet alles meer doen wat je wilt. Ik had eerst ook altijd een mooie planning om het e.e.a. op een dag te doen, maar dat viel altijd tegen. Mijn vriend weet ervan en als je het uitlegt dan snappen ze het heus ook wel. Je hebt nu een kindje in je buik die al groter is dan 35 cm ofzo, moet je dat maar eens even indenken. Het kindje moet nog best veel groeien en dat kost gewoon erg veel energie. Wat ik zelf wel fijn vind om om de zoveel tijd even met zijn tweetjes uit eten te gaan. Dan dof je jezelf een beetje op en dan voel je je meteen een stuk beter. Misschien leuk als verrassing. Als hij thuiskomt na een dag werken dat je lekker samen uit eten gaat. Dan kun je je gevoelens meteen bespreken. Succes!