Hoeveel kans om zwanger te worden als je om de dag het doet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door egeltje, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Hallo,

Mijn vriend en ik doen het om de dag, om niet teveel druk erop te zetten om zwanger te worden.
    Heb ik dan wel veel kans om zwanger te worden of niet?
    Hoelang blijft een eitje leven?
    Het kan niet zo zijn dat ik het de dag dat we het niet doen mijn eitje krijg en de volgende dag al weg is?
    Wie kan me helpen?

Groetjess

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Om de dag is goed hoor. Zaadcellen blijven 2 a 3 dagen leven (kan soms zelfs wel een week zijn), dus als je gisteravond heb gevreeen en vandaag je eisprong hebt, zit je gewoon goed. Met om de dag vrijen is de zaadkwaliteit goed en kan je nooit je ei missen. Een ei leeft geloof ik 12 tot 24 uur, maar als je om de dag vrijt, maakt dat in principe niet uit, omdat er dan altijd wel wat zaadcellen op de wacht liggen.

groetjes,
    Snoopy

3. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Oke dank je!
    Dan weet ik dat ik iig niks misloop om het om de dag te doen.
    Ik hoop dat het snel raak is....

Groetjess :D

4. Elisabeth1974

7 dec 2006
    48
    0
    0
    Hoi Egeltje,

Wij doen het nu ook om de dag. En ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal heel erg bijzonder voelt. Eerst was ik bang dat we het alleen zouden doen voor een kindje, maar gelukkig blijkt ook het klussen iets heel bijzonders te zijn nu.

Spannend he... :)

5. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    hoi dames,
    Hier nog eentje waar er om de dag geklust wordt. En ik kan jullie geruststellen zowel mijn eigen HA als mijn vriendje die zelf arts is hebben mij verzekerd dat dit zelfs de meeste kansen biedt. Bij iedere dag gaat de kwaliteit van het sperma sterk achteruit en als je meer dan 2 dagen tussenlaat ook. Een rustdagje is dus echt meer dan ok!

6. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Ohhhh en ik zie aan mijn banner dat ons rustdagje van gisteren mij nu wel heel goed uitkomt! :)

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Wij zijn ook begonnen om het om de dag te doen... Moet idd ook allemaal wel leuk blijven. Vroeg me wel af hoelang je het het het beste vol kunt houden.. dus b.v alleen rond je ei sprong of ook een week ervoor en erna of zo? Heb beste een regelmatige cyclus.

Liefs Z

8. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hoi, ik denk dat je de week voor/tot je eisprong het het beste om de dag kunt doen, dan zit je volgens mij altijd goed. Ik ken in ieder geval een aantal mensen die zo zwanger zijn geworden, zelfs eentje van net na haar menstruatie en daarna niet meer geklust... kun je nagaan...

Kari

9. gertie

gertie Lid

25 nov 2006
    95
    0
    0
    Hee allemaal,

Wij klussen nu om de dag, en blijven dat zo nog maar even doen.
    Kijk maar naar mijn cyclus, ik heb geen idee in welk stadium ik nu zit, kan vanalles zijn. Daarom klussen we maar om de dag, en we zien wel.
    We zijn hier nu een tijdje mee bezig, en ik moet je zeggen dat ik eerst nooit zón behoefte had aan klussen. Doordat je vaker en vaker gaat klussen is het net of je lichaam op den duur om klussen gaat vragen. Je lichaam gaat zich instellen op klussen. Ik heb nu zelf wel iedere dag zin. Nou ik kan je zeggen een aantal maanden geleden had ik nooit zin. Dus voor ons is dit gemakkelijk vol te houden, we genieten steeds meer van elkaar zelfs, doordat we het zo vaak doen.

Dit is mijn verhaal, ik weet niet of iemand dit herkent ?

gertie

10. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ha Gertie!
    Ik herken zeker jouw verhaal! Ik was ook niet zo'n wild beest zeg maar. Had gewoon geen zin. Maar nu wij dus ook om de dag klussen wordt het ook steeds leuker! Heb er zelf ook zeker meer behoefte aan. Hihi! Mijn mannetje vindt het erg leuk! Dan zou het nu zeker geweldig zijn dat hier een kindje uit voort komt, toch?

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je kan natuurlijk ook nog ovulatietesten gaan gebruiken. Ik had vanwege mijn huidaandoening niet de motivatie meer om om de dag te klussen. Dat gaat na een jaar of 4 ook wel vervelen.....
    Nu kan je ook zien of je zonder een ei te verspillen eens lekker kunt gaan slapen omdat je toch ook wel moe bent.....

12. Niet meer actief

Toen wij nog niet wisten dat er iets anders aan de hand is , klusten we ook om de dag. en dan de gehele cyclus. En soms wel iedere dag. Omdat het bij mij nogal al eens afwijkt van wanneer de eisprong is. Zit nu op dag 55 van de cyclus en heb mijn eisprong op dag 14 van de cyclus gevoeld. Zwanger kan ik niet zijn want das niet mogelijk .
    Dus nu kunnen we klussen wanneer we zin hebben. En in mijn vorige relatie klusten we het laaste jaar helemaal niet en nu met mijn man , nou echt de vonken springen eraf, en het leukste vind ik de spontane klusmomenten tussendoor.

13. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    wij klussen vanaf deze maand ook omde dag(zitten alweer in ronde 6) al moet ik zeggen dat het wel zo uitkomt toevallig.
    mijn man wil niet verplicht klussen hij wil dat het ook nog echt om hem gaat en niet alleen om een baby. hij is er zo nuchter in en heeft zo iets van als het komt dan komt het ool al wil hij liever vandaag dan morgen dat ik zwanger word.

maar even een vraagje: ik heb hier van het forum dat je rond die 14e dag de meeste kans hebt bij een regelmatige cyclus maar nu hoorde ik van een collega dat haar verloskundige had gezegd dat je het op de 5e dag van je cyclus moet doen dat het dan veel sneller raak is. zij had een miskraam gehad en toen ze dus bij de verloskndige kwam had die dat gezegd. zij heeft dit ook gedaan en was meteen de volgende maand weer zwanger. heeft iemand hier ooit van gehoord?
    kuzz

14. Elisabeth1974

7 dec 2006
    48
    0
    0
    Jeempie...de 5e dag.....dan mag ik al blij zijn als ik door de "red days" heen ben :)

Maar waarom juist op die dag? Bij 28 dagen zit de eisprong rond de 14e dag. Eitje leeft maar 12 uurtjes, zaadjes iets langer, maar toch ongeveer 2 a 3 dagen.....ik zie nog geen verband. Hoop dat iemand het wel weet.

Ben wel nieuwsgierig geworden nu... :D

15. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    ik heb ook geen idee en weet niet hoe het zou moeten kloppen met de eisprong, maar bij mij collega heeft het gewerkt
    ik heb t deze maand dus ook geprobeert en wacht nog maar 2 weekjes af of het echt klopt :)
    maar ik ga gewoon vrolijk door met klussen hoor ;)
    kuzz

16. Niet meer actief

wij hebben maar 4-5 keer geklust maar was al raak hoor (voor de eisprong dan he, daarna ook wel weer (in totaal denk ik 10 keer per maand ofzo, vind ik meer als genoeg haha), het gaat niet om hoe vaak maar wanneer denk ik dan maar zo, en het heeft gewerkt!

17. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn vorige ronde gestopt met om de dag klussen. Niet omdat het niet zou werken, maar meer omdat het dan niet meer spontaan ging. We wisten in de ochtend dat we 's avonds elkaar moesten gaan verleiden (zeg maar) en dan is de lol er ook heel snel vanaf... het moet wel leuk blijven.

Vervolgens 'verleidde' mijn vriend mij (bijna) om de dag... haha... het was nog wel zijn voorstel om met om de dag te stoppen.. :)
    (bij bovenstaande moet je natuurlijk niet denken dat het elke keer mijn vriend's initiatief was hoor... ik deed het ook bij hem, maar hij begon ermee)

18. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik doe toch iets fout.. wij klussen 1 x per week..
    mm.... nou ja, als je het maar op het goede moment doet toch? alleen jammer dat je niet weet wanneer dat is.. misschien gaan we de frequentie nog wel opvoeren, maar het moet wel leuk blijven..

19. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Lieve schat, je doet het nooit fout!!!!!

Wij hebben het sinds augustus niet meer gedaan :confused: Er zijn vele andere manieren om lief voor elkaar te zijn als all the way niet echt denderend voor één van de twee is.

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Probeer eens een ovulatietest. Dan weet je redelijk precies wanneer je "moet". Zo'n ding geeft aan wanneer je je eisprong waarschijnlijk hebt.

Deel Deze Pagina