In 2007 ben ik een behandeling met Clomid gestart. Deze behandeling heeft ertoe geleid dat ik in de 2e ronde zwanger ben geraakt en uiteindelijk in 2008 ben bevallen van een prachtige zoon. Een paar weken geleden is het duidelijk geworden dat ik PCO heb. Dus hier schrok ik wel een beetje van, want dit was niet naar voren gekomen tijdens mijn behandelingen in 2007. Door mijn gyn. zijn wij naar huis gestuurd met de keuze of voor een tweede kindje gaan of aan de pil. Dit ook omdat er vele bijwerkingen aan PCO zitten waar ik echt last van heb en ik momenteel niet aan de pil ben. Onze keuze is geworden om voor een tweede kindje te gaan. Over twee weken heb ik mijn eerste afspraak bij de fertiliteitsarts (ben heel blij dat dit dezelfde is als in 2007). Nu zat ik mij alleen af te vragen of mijn lichaam nu heel anders zou kunnen reageren op Clomid. Zijn er meer dames die ook voor hun tweede kindje aan de Clomid zijn gegaan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Reageerden jullie ongeveer gelijk op de dosis die jullie eerder ook gehad hebben? En zijn jullie bijvoorbeeld al zwanger geraakt of wil het juist nu met Clomid niet lukken? Is het zaad van jullie partners deze tweede keer ook weer opnieuw gecontroleerd? Ook al was dit gedurende de eerste keer gewoon van goede kwaliteit? Ik kijk aan de ene kant erg op tegen de hele medische kant van het verhaal en aan de andere kant kijk ik heel erg uit naar een tweede kindje. Hebben jullie dit ook gehad of hebben jullie dit nu? Ik hoop dat jullie wat ervaringen met mij kunnen delen.