Verschil in prijs van zwangerschapstesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Rammel, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Hoihoi!

Ik durf nog niet uitgebreid bij de drogist naar de zwangerschapstesten te kijken, ik doe altijd net alsof ik wat anders zoek :D. Maar met mijn snelle oog heb ik toch heeeeeel wat prijsverschillen gezien! Weten jullie waar dat mee te maken heeft? Zoals ik jullie ervaringen hier allemaal lees gaat iedereen naar de Kruidvat voor de 2 voor 5 euro. Die schijnt dus zo'n beetje het beste te zijn en daarmee kun je het vroegst mee testen. Waarom zou je dan een duurdere kopen?

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Tsja, dat vraag ik me ook af.. sommige meiden geloven heilig in de clearblue ofzo, echt vet duur! Zeker in t begin verslijt je waarschijnlijk veel testjes, nou dan ben je straks blut voordat de maand begonnen is hahaha.

Ik zweer ook bij de kv 2 voor 5 euro, zijn de enigste met geen indrooglijntje. Als je dan posi test is t misschien voor jezelf leuk of als vriend de streepjes niet vertrouwd (zucht mannen) om een digitale te halen, maar voor de rest kan ik me heel goed voorstellen dat de clbl van de kruidvattesten baalt hahaha, zeker als je bedenkt dat clearblue altijd indrooglijntjes heeft na afleestijd.

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Maar wat hebben die indrooglijntjes voor nut? Dat geeft toch alleen maar valse hoop? En dan zijn die goedkope juist zonder!

Hahaha, ga bijna denken dat de dure zo duur zijn omdat ze daar nog even een extra indrooglijntje in hebben gedaan!

4. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Het verschil zit em net als bij alle andere dingen in het merk. A merken zijn altijd duurder dan "huismerken".

Je betaald een hoop meer voor de CB. Wordt veel reclame voor gemaakt en wekt zo ook het idee dat ie beter is. Mijn ervaring is niet zo positief met CB. De + versie dan hoor. Digitaal niks mis mee, wel duur.

Van predictor hoor je ook niet veel goeds. Vond hem zelfs ook niet fijn en duur.

Ik zweer inmiddels ook bij de Kv 2 voor 5 euro. Duidelijk en fijn. Niks geen gekke stipjes of pennestreepjes. En het fijnste is dat ie goedkoop is.

Zeker als je lang bezig bent tikken al die testen wel aan. Veel vrouwen bestellen dan ook op internet (bijv. Sensitest) en kopen er een hoop in 1 keer.

Succes.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vind de CB + testen wel fijn. Die gaf bij mijn zoontje toch het snelst de meest duidelijke lijn aan. Daarbij is het zo'n dip met een dop en dat vind ik fijner in gebruik (dan zo'n test waarbij je moet druppelen).

Maar ze kosten inderdaad nogal wat ;) Ik gebruik daarom vooral die van matcare. Die kosten geen drol (ik had er 9 voor 13 euro geloof ik). Daarnaast heb ik ook de digitale in huis voor als het raak is. Toch leuk om inderdaad die bevestiging van 'zwanger' voor je neus te hebben :)

6. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb tot nu toe ook steeds Kv 2v5 gebruikt en die vind ik prima.
    Waarom zou je idd een duurdere nemen als je er 2 voor 5 euro hebt die ook heel betrouwbaar zijn.

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Een klein prijsverschil zit hem in het type test. Een cassette (waar je met een pipetje een paar druppels op moet doen, zoals kv 2voor5) of dipstick is het goedkoopst. De midstream testen zijn iets duurder, die moet je gewoon enkele seconden onder de straal houden.
    Maar het grootste verschil is inderdaad het merk. Volgens mij zijn dingen speciaal voor vrouwen sowieso duurder, mannen zijn meestal wat nuchterder en kopen het goedkoopste. Babyspullen bijvoorbeeld kosten vaak ook een vermogen! Maar ja, die hormonen zorgen er voor dat wij het beste willen voor onze beeb, zelfs al voordat je zwanger bent :).

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zowel de cassettes met pipetje gehad (de bekende goedkope van kruidvat) en ook tests die je gewoon in de straal kon houden. Die dingen die je in de straal houdt, geven wel minder geknoei, vind ik. En bij degene die ik toen had (weet niet meer welk merk) hoefde ik maar een minuut te wachten op de uitslag.

Maar vanwege het prijsverschil koop ik tegenwoordig die dingen van kruitvat. Dan maar even wat urine opvangen en iets langer wachten.

9. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dure testen zijn naar mijn mening absoluut niet beter dan de goedkopere. Ik heb veel testen gebruikt (zowel ovulatietesten als zwangerschapstesten) en ben blij dat ik al snel de goedkopere ben gaan gebruiken (sensitest en kruidvat). Later ontdekte ik dat ze nog goedkoper te krijgen zijn, via marktplaats. Ik weet niet of het daar nog steeds aangeboden wordt, maar destijds betaalde ik ongeveer 11 euro voor 25 testen!

10. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Bij bij werkte de cb plus (die met kruisje) 1000x beter dan de kv 2 voor 5 euro!

Op de kv zag ik amper een streep terwijl de cb + direct een knalstreep liet zien.
    Beide met dezelfde avondurine gedaan (3 dagen voor testdag)!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je voor je NOD wilt testen zal er misschien wel verschil zijn. Ik wil dat pertinent niet. Veel te groot risico dat het alsnog misgaat. Dan vind ik het zonde om meer te betalen.

Deel Deze Pagina