Dames die in het ziekehuis onder controle zijn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by annick1984, Aug 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Hoop dat het topic hier zo goed staat.

Vraagje aan de dames die hier -om wat voor reden dan ook- in het ziekenhuis onder toezicht staan met echo's:

Wanneer kregen jullie je eerste echo? En wanneer kregen jullie hier een uitnodiging voor? En hoe vaak kregen jullie een echo?

Ben ik ff benieuwd naar.

2. Storm1

Storm1 Actief lid

May 19, 2014
    208
    0
    0
    Ik werd gebeld door het ziekenhuis zelf voor het maken van een afspraak... Eerste echo had ik met 6 weken...
    Nu bij elke controle (2 wekelijks) even snel kijken en daarnaast met 12 weken, een GUO met 20 weken gehad..

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hoi Annick, ik liep deze poging in het UZ Gent. Ik heb 4x hcg geprikt in de eerste anderhalve week. Op 6w6d de eerste echo (doen ze vanaf 6w3d). Vervolgens overgedragen aan NL gyn in het Tergooi zkh. Daar controle met 9w en met 11w. Rond 8w een keer een 'pretecho' laten doen voor mijn gemoedsrust. Nu zijn wij overgestapt naar Alnatal Nieuwegein, ik heb daar over anderhalve week de nekplooimeting. Ik weet nog niet wat daarna de controle-frequentie wordt...

4. Ikke31

Ikke31 Actief lid

Apr 8, 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben pas na de 12 weken echo doorgestuurd. Had toen met 7 weken al een echo gehad. In het ziekenhuis toen met 14,18 en 20 weken een echo. Nu volgende week met bijna 24 weken weer. Bedoeling is nu elke 4 weken, maar denk dat het ook afhankelijk is van de reden dat je daar onder controle staat.

Hier gaat in elk geval alles goed met ons kleine meisje :)

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Bedankt dames voor jullie antwoorden :)

Ik ben dinsdag 7w0d zwanger en had verwacht dat ik dan ook mijn eerste echo zou hebben. Ik heb alleen nog geen brief uitnodiging of telefoontje gekregen, en omdat er maandag geen post komt, denk ik toch niet dat het nog in mijn 7 weken periode gaat gebeuren.. Dit omdat ze zulke dingen toch wel ruim op tijd plannen en op maandag een telefoontje / dinsdag een brief en dan 2-3 dagen laten al de afspraak.. Lijkt me een beetje kortdag..

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Eerste echo 8 weken 5 dagen, tweede 11 weken 5 dagen, derde 20 weken, vierde met 32 weken.

3 a 4 echo's dus in ons zkh, als er geen complicaties zijn.

7. RSL

RSL Fanatiek lid

Oct 16, 2008
    2,352
    42
    48
    Overijssel
    #7 RSL, Aug 9, 2014
    Last edited: Aug 9, 2014
    Mijn eerste echo met 5+2
    2e echo met 7+2
    3e echo 22 augustus.
    Met 13 weken krijg ik de 20 weken echo inwendig (guo)
    Met 18 weken de 20 weken echo uitwendig (guo)

En daarna weet ik het nog niet... misschien dat ik er tussendoor ook nog weer 1 krijg maar daar weet ik verder nog niets van...

Ik heb meteen toen ik zwanger was moeten bellen, en heb telefonisch een afspraak gemaakt.

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    1e 5 weken
    2e 7 weken
    3e 8,5 week
    Toen naar de verloskundige

9. Fenske

Fenske Actief lid

Mar 7, 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dit ismijn tweede zwangerschap, ik was nooit medisch tot de bevalling, dat ging niet zo goed. Ze hadden mij verteld dat ik bij een volgende zwangerschap bij het ziekenhuis moest lopen, dus toen ik zwanger werd heb ik het ziekenhuis gebeld en gelijk telefonisch de eerste afspraak voor de echo gemaakt... Maar dat was niet bij het umcg, misschien zelf even bellen maandag?

10. Fenske

Fenske Actief lid

Mar 7, 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Sorry, ik had dus een echo met 6, 10, 12, 20, 24 en straks met 32.

11. annick1984

annick1984 Bekend lid

Sep 18, 2013
    969
    47
    28
    Female
    Hoogezand
    Toen ik mijn Clearblue in handen had, heb ik allereerst contact opgenomen met de HA. De assistente zei, omdat het nog maar kort geleden was dat ik voor het laatst bij de vrouw van de pre conceptie poli was geweest (februari dit jaar), dat ik naar die afdeling moest bellen om een afspraak te maken.
    Dit heb ik daarna gedaan, waarbij de secretaresse zei dat ik toch een verwijsbrief nodig had omdat dit (mijn zwangerschap) weer een nieuwe 'zorgvraag' was.
    Weer gebeld met de HA assistente, en zij zou een brief met het verhaal opsturen naar de afdeling / secretaresse. Dat was donderdag 31 juli. Dus ik had ergens verwacht dat ik afgelopen week een brief zou krijgen met een uitnodiging, voor een echo in mijn 7 weken.

Nuja.. ik zie wel hoe 't loopt.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Maar een echo met 7 weken is niet standaard, meestal later. In ons ziekenhuis doen ze het zeker niet voor 8 weken en liever nog met 10, zodat ze gelijk een goede termijnbepaling kunnen doen.

Anders morgen het zkh even bellen?

13. Eerste echo met 8 weken, daarna een termijnecho met 12 weken. Daarna nog een keer een echo omdat met de doppler het hartje niet gevonden kon worden. De GUO met 20 weken kon niet in één keer goed gedaan worden, dus die moest later nog een tweede keer gedaan worden. Toen een echo vanwege bloedverlies, met 26 weken een echo omdat dat een kuttermijn voor mij was. Nu staan er nog groeiecho's met 29 en 32 weken gepland. Geen idee of er daarna nog eentje komt, maar dat zijn er bij elkaar dus 9 :) Denk ook dat het volledig afhankelijk is van de reden dat je bij een gynaecoloog onder controle bent.

Mijn eerste echo was trouwens in de kliniek waar we daarvoor onder behandeling waren, met 6 weken. Dat is daar standaard.

14. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik had pas een echo met 12,4 weken. Eerder wist ik jiet dat ik zwanger was. Maar gyn zei dat ik als ik het optijd had geweten met 8 weken een echo had gehad.

Ik heb door de gehele zwangerschap rond de 2-3weken en echo gehad.
    Naar dat kwam door de complicaties in de zwangerscahp

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb ivf gedaan. Mijn eerste echo was met 6 weken (ik had stress en mocht eerder komen :D ), dan de gebruikelijke van 7.5 weken. Daarna ontslaggesprek met echo op 10 weken.
    Intake bij de verlos op het ziekenhuis met 10.5 weken + echo.
    Daarna gesprek op 15 weken met echo

Guo op 20 weken, niet alles kunnen zien, dus met 22 weken weer terug.
    Groeiecho op 25 weken.
    Groeiecho komende dinsdag + controle van streng in baarmoeder (echo duurt 40 minuten)

En dan volgen er nog 2 echo's denk ik.

1 ik heb verklevingen gehad
    2 onze kinderen waren dysmatuur
    3 ik heb een amniotic band in mijn baarmoeder. Soort streng dat doorloopt. Kindje zit daar nu met de voeten omheen, dus er moet gekeken worden of ik normaal kan bevallen
    4 bij de eerste had ik een niet geheel afkomende placenta, dus heel veel bloedverlies
    (De verloskundige wilde me niet meer hebben ;) )

Ik heb al een heel foto album :) gelukkig ziet alles er tot nu toe goed uit!

Ps: we weten nog steeds het geslacht niet. Knap hè :p ?!

16. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Bij de zwangerschap van onze dochter kreeg ik de eerste echo met 5.5 weken. Daarna iedere 4 weken een echo tot aan zwangerschapsweek 30. Toen werd het om de 3 weken een echo, tot aan week 39, en toen werd het iedere week een echo.
    Nu weer zwanger, en de eerste echo gehad met 6 weken, en vanaf dat moment tot aan zwangerschapsweek 33 zal ik om de 3 weken gewoon echo's blijven krijgen. Daarna wordt het per week.

17. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Bij 4 weken zwangerschap, was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Bij 7 weken een boontje + kloppend hartje. Ik ben naar de gynaecoloog doorgestuurd door mijn HA vanwege een zeer onregelmatige cyclus.

18. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Wij verwachten een kindje door IVF en ik ben nu onder behandeling van de gyn in het zh
    Echo gehad bij:
    8,1 weken
    12,1 weken
    14,0 weken
    15,2 weken
    18,3 weken
    19,6 weken (20 weken echo)

Straks bij 24,1 weken heb ik de volgende afspraak staan.

Ik heb elke afspraak een echo. In het begin hoger frequentie afspraken ivm vleesbomen. Deze groeien tot ongeveer 20 weken door onder invloed van hormonen. Daarna krimpen ze vaak weer. Dus vandaar dat er nu 4 weken tussen zit. Na 28 weken wordt het weer 1 x in de 2 weken.

19. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

Jan 27, 2014
    1,226
    0
    36
    Bij mij in het ziekenhuis doen ze echo's vanaf een week of 8. Ik bleek toen 2 weken minder ver te zijn. De eerste echo was met 6 weken.
    Krijg ieder controle een echo dus nu echo's gehad met:

6 weken
    8 weken
    10 weken
    12 weken
    13 weken
    17 weken
    19 weken

Aankomende week mijn 20 weken echo en vanaf 28 weken extra groeiecho's.

20. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

Feb 24, 2014
    582
    0
    0
    Ik heb zelf de eerste afspraak gemaakt en had toen meteen echo bij de gyn.
    Mijn echo's bij de gyn zijn kort, even kijken, even meten en klaar.
    Daarnaast de gewone echo's bij de echoscopist.

6 weken echo gyn
    8 weken echo gyn
    10 weken echo echoscopist
    11 weken intake EMC + echo
    12 weken combinatietest EMC
    13 weken echo gyn
    15 weken echo gyn
    Daarna overgedragen aan de verlos. Om met 26 weken weer terug te gaan naar de gyn ivm hoge bloeddruk.
    26 echo gyn
    27 weken echo gyn
    28 weken groeiecho echoscopist
    daarna wekelijks echo bij de gyn

Het begon bij mijn wel ivm voorgeschiedenis (afgebroken zwangerschap ivm niet levensvatbaar kindje) dat ik regelmatig op controle moest komen.
    Dus of dat voor iedereen zo is?
    En toen ik eenmaal overgedragen was ging ik het normale echo regime in, maar nu weer wekelijks ivm klachten.

Share This Page