groei

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by niek, Aug 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    hallo,

ik heb even een vraagje. Bij mijn 20 weken echo was alles goed met de groei, alles was op schema. Nou heb ik weer een echo gehad en toen bleek alles goed te zijn, alleen de bovenbeentjes liepen achter en waren iets kleiner dan het gemiddelde. Nu hebben ze mij voor een tweede echo doorgestuurd. Ik heb bij 30 weken ook nog een pret echo laten maken en daar was ook alles goed. Nu is mijn vraag: kan het in 7 weken tijd zoveel verschillen en hoeveel kwaad kan het voor mijn kindje? Ik maak mij vreselijk zorgen, hopelijk heeft u een antwoord, alvast bedankt.

veel liefs niek

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Maak je niet teveel zorgen. Vaak is het een extra check om te kijken hoe het verloop van de groei is. Het kan zijn dat de beentjes onder de gemiddelde groeicurve zitten. Je echo's zijn tot nu toe altijd heel goed geweest, wat ook al heel veel waard is. Wanneer heb je de tweede echo?

Lonneke

3. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    heb de echo gister gehad. Alles was goed. de beentjes en armpjes waren iets kleiner, maar nog wel bij het gemiddelde. Het is dus een fout geweest van het eerste zieknhuis. Wel zag ze dat de blaas wat gevuld was. Ze vertelde dat ik me daar niet druk om moet maken, omdat de nieren goed zijn en de blaaswand niet verdikt. Ook het vruchtwater was goed. Toch blijf je daar nu wel steeds aan denken, maar dat zal wel komen omdat je nu tegen het einde loopt. Ze zei ook dat het kindje gewoon goed moet plassen bij de geboorte en anders konden ze dan wel wat doen, klopt dat?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Niek,

je hoeft je daar geen zorgen om te maken. We zijn altijd alert of de baby plast na de geboorte, meestal plast ie na 24 uur, maar in ieder geval moet dat binnen 48 uur.

Mirjam

Share This Page