"wild"aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lydia31, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo Ilse,
    mijn zoon is nu een maand oud.
    Op zich gaat de bortsvoeding goed maar de laatste tijd is hij "wild "aan de borst.
    het lijkt wel of hij niet goed aanhapt.
    Hij gaat met zijn mondje langs mijn tepel en likt eraan maar het duurt soms wel een minuut of 5 voordat hij daadwerkelijk toehapt.
    als dit te lang duurt dan kan hij ook verschrikkelijk gaan huilen.
    waardoor het nog niet lukt.

Ook kan hij soms maar 5 minuten drinken en soms wel 20 minuten.

heb jij enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

gr Lydia

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Hoe gaat het voeden nu?
    Meestal is het goed om weer even heel alert te zijn op het aanleggen. Beperk de prikkels. Naarmate ze ouder worden wordt de omgeving steeds interressanter. Als kindjes goed drinken kunnen ze met 3-7 minuten klaar zijn. Als ze langer drinken dan kan dat ook maar soms is het ook alleen maar bevredigen van de zuigbehoefte.

Soms helpt het om een andere houding te proberen. Of een houding waarin je goed kunt steunen. (Alsof je hem als het ware weer lekker in de foetus houding brengt.) Soms geeft dat voldoende rust om rustig verder te kunnen voeden.

Succes

Ilse

Het komt wel weer goed.

Ilse

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Het is een tijdje goed gegaan maar nu begint hij weer met het wild doen als hij de borst wil.

Ook wil hij vooral in de avond heel veel drinken en bij me zijn.
    dit is nu al een week of 2.

Ik zat er gisteren echt helemaal doorheen en savonds dacht mijn man aan een regeldag.

Ik kijk geen tv als ik hem voed, laat hem net zo lang drinken als hij wil.
    wel valt hij na het drinken in slaap aan mijn borst.
    als ik hem in zijn wiegje leg of in de wandelwagen is hij vrijwel meteen weer wakker.
    hoe kan ik dit doorbreken?
    dit is vooral overdag.

gr Lydia

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Hoe gaat het nu?
    Lastig he, dat gedrag waar je niet goed de vinger op kan leggen.
    Soms is het een periode en gaat het ineens weer over.
    Veel kindjes drinken in de avond erg onrustig en vaak kleine beetjes. Snacken noemen we dat wel. Uiteindelijk wel 1 voeding maar in stukjes en jij bent er de halve avond mee in de weer.

Wat je schrijft over in slaap vallen aan de borst en wakker zodra in de wagen / bedje is heel herkenbaar. heb je al eens een draagdoek geprobeerd?

Ik zal je en stukje mailen waardoor er misschien nog wat duidelijk wordt over wakker worden na de voeding.

Ik denk dat je er even doorheen moet dat het een fase is.Hij gaat over. Belangrijkste, je hoeft je geen zorgen te maken.

Succes

Ilse

5. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoi ilse,
    bedankt voor het stukje wat je gestuurd hebt.
    komt heel bekend voor.

De avonden blijven nog meestal rommelig maar heb me er bij neer geleg.
    de ene avond gaat het wel goed en de andere avond wil ie veel drinken en bij me zijn.
    het gaat vast wel weer over.

ik ga me denk ik pas echt zorgen maken aks hij dit ook wil als Wesley 16 is.

Deel Deze Pagina