Hallo ik ben hanneke en ben 17 jaar, jong ik weet het. Ik slik de pil en heb die de laatste maand best onregelmatig geslikt, of er zat een paar uur tussen of ik vergat hem soms en nam hem pas de volgende dag in. Ik heb twee weken terug mijn strip kwijt geraakt een paar dagen voordat die op was. ik werd dus ongesteld een week lang. Ik moest dus nog drie extra dagen wachten voordat ik officieel ongesteld zou worden en ook drie dagen langer wachten met de pil. Ik heb in DIE tussentijd seks gehad, en de dag daarna( de dag ervoor begon het bloedverlies van de mestruatie al veel te minderen) is de menstruatie gestopt. ik heb een week toen geen bloedverlies gehad en dat maakte me zorgen. Ik ben erg bang dat ik zwanger ben, is er een grote kans? ik voel me duizelig en misselijk afgelopen twee weken, maar dit kan ik me ook verbeelden dus vraag ik als je uit gaat van het menstruatie gebeuren of het goed mogelijk zou zijn dat ik echt zwanger ben? Groetjes Hanneke
Ehhmm een beetje warrig verhaal maar als ik het goed begrijp heb je dus vlak na je menstruatie onveilig gevreeen? En in welke week heb je een pil vergeten?
Snap niet zo goed dat je geen nieuwe pilstrip hebt gehaald toen je je oude kwijt raakte. Maar ja. Ik zou als ik jou was testen, dan heb je zekerheid. Succes! Marie
In welke week dan? dat is wel belangrijk te weten namelijk, in de ene week is het risico veel groter dan de andere, overigens denk ik dat de kans klein is dat je zwanger bent, als je nu nog steeds geen pil slikt dan kan het zijn dat je aan het "ontpillen" bent en dus je zo kan voelen. Als je toch echt bang bent dat je zwanger bent zou ik uitgaan van de dag dat je onveilig hebt gevreeen , dus de dag dat je bevrucht kan zijn en daar 14 tot 17 dagen bij optellen , dan kan je past testen.
Ik zal het beter uitleggen stap voor stap: Ik ben de laatste drie pillen van mijn strip vergeten toen ben ik een paar dagen ( te vroeg dus al) ongesteld geweest toen het( de menstruatie) leek op te houden heb ik onveilig seks gehad ik moest toen nog een paar dagen wachten totdat ik weer aan de nieuwe strip kon beginnen in die tussentijd , dus na de seks ben ik niet ongesteld geweest. Toen ik weer kon beginnen met de pil ben ik 1 dag te laat begonnen. Heb ik een groot risico om zwanger te zijn?
euhm..ik ga hier zoals gewoonlijk tegenin... Als je eerder stopt met het slikken van je pil ben je wel degelijk vruchtbaar, de ongie die dan komt is een *nepper*, opgewekt doordat je lijf de hormonen mist die in de pil zitten. Een officiele ongie mag je dit dus niet noemen. Hoewel ik de kans niet groot inschat...is ie wel degelijk aanwezig! Testen meiske...dan weet je het zeker. Succes.
Ik sluit me aan bij Ninetje! Sluit niks uit en ga een testje doen als je mentruatie uitblijft. En gebruik voortaan een condoom dan hoef je niet zo te stressen sterkte!
en als ik me niet vergis mag je jou stopweek NOOIT uitstellen maar eventueel alleen verkorten........... dus denk dat je maar het beste een condoom kunt gebruiken deze maand ivm een toch eventueel gerijpt eitje