Baby 4 maanden drinkt fles in twee keer

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Summer2012, Jul 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

Jul 11, 2012
    652
    2
    18
    Mijn dochter is 4 maanden en drinkt nutrilon flesvoeding (eerste maand borstvoeding gehad). Ze heeft in de loop der tijd de gewoonte opgebouwd om de helft van de fles te drinken als ze wakker wordt en de andere helft voordat ze gaat slapen.

Zo ziet haar dag er ong. uit:
    8.00 wakker & fles 120 +4 scheppen
    9.30 fles 60 +2 scheppen & slapen
    11.00 wakker & fles 90 +3 scheppen
    12.30 fles 90 + 3 scheppen en slapen
    15.00 wakker & fles 120 + 4 scheppen
    17.00 slapen zonder fles
    18.00 wakker & fles 90 + 3 scheppen
    20.00 fles 90 + 3 scheppen & slapen
    2330 wakker + fles 120 + 4 scheppen en beetje rijstebloem en direct weer slapen.

We zijn dus erg veel tijd kwijt met het voeden en vind het ook lastig om iemand op haar te laten passen, omdat het lang niet elke dag zo gaat en het vaak gissen is wat ze nu wilt. Praktisch gezien wil ik dus graag naar 5 flessen op een dag.

Ze is verder gezond, maar spuugt veel. Geen reflux en het doet haar gelukkig ook geen pijn. Verder een heerlijk vrolijke baby.

Het CB gaf aan dat ieder kind nou eenmaal zijn eigen ritme heeft en haar maagje misschien niet groot genoeg is.

Graag advies.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Ik kan mij voorstellen dat je naar wat minder voedingen wilt gaan. Lastig. Welke soort flesvoeding geef je van Nutricia? En hoelang doe je dochter over het drinken van een flesje?
    Ze moet er wel aan toe zijn om wat meer per te gaan drinken. Wanneer ze dat doet zal ze als het goed is ook wat langer tevreden zijn en dan minder snel voor de volgende voeding komen. Hopelijk kun je hierdoor het ritme wat jullie nu hebben doorbreken. Wanneer ze geen voeding meer teruggeeft zal dit ook helpen.
    Groetjes Angelique

Share This Page