Wanneer groeit je buik het hardst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Druif, Sep 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik vind mijn buikje nog steeds heel bescheiden en daar ben ik best blij mee. Maar wat zijn de perioden wanneer het heel hard gaat? Is er sprake van groeispurts in bepaalde maanden? Wat hebben jullie daarvan gemerkt?

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat is pp verschillend ik vond dat ik na de 20ste week wat harder ging.
    en heb het idee dat het nu ook wat sneller gaat (net of me buik een skippiebal is)

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rond de 20e-22e week had ik vakantie en toen was er echt een groeispurt. Ik ging toen ook echt over naar positiekleding en had soms dagen een soort spierpijn in mijn buik (banden, dus).
    Sinds die tijd heb ik wel het idee dat ik wekelijks verschil kan zien en dat het nu hard gaat... Heel bijzonder! ;)

4. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik loop al een paar weekjes in positiebroeken en heb al een week of 6 een zwangerschapsbh aan ...
    Ik ben in 15 weken in gewicht nog niet aangekomen maar mijn buik is echt super gegroeit ! :)
    vandaag kreeg ik nog te horen dat ik al zo dik ben..... en daarna ... ja alleen je buik dan .... ik vind hem al een beetje in de weg zitten ! Nou had ik al maar 42 van mezelf maar dit is echt van de beeb en mijn buik staat zelfs al strak dit kun je zien aan mijn huid ! :confused:
    ik zelf vind het erg snel maarja ... het is zoals het is he ! en het is de 1e dus ik wacht met spanning af of ik later geen stok met wieltjes nodig heb om mijn buik nog te kunnen dragen ;)

5. Mahicary

Mahicary Actief lid

Feb 23, 2007
    171
    1
    0
    Belgisch Limburg
    bij mij zag je het ook al vrij vlug hoor.. maar als je mij nu beziet zeggen er veel da'k nie dik ben voor de periode da'k ben.. dus je ziet, bij de ene gaat het int begin snel, bij de andere meer naar het einde..
    ik heb de echte spurt rond 25 weken gehad, op een week tijd kreeg ik een broek van nog goed aan, naar niet meer aan..

Pioenroosjes likes this.
  6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    ik vind het sinds ik 28 weken ben echt heel hard gaan. Vooral in de 30-ers weken.. lijk iedere dag dikker en dikker en dikker..

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    maar je hebt een mooie buik hoor :) zag het net in je album en wat een schattig kamertje.

8. ikkuh

ikkuh Actief lid

Sep 3, 2007
    278
    0
    0
    hooi
    alleen savonds isie beetje groter haha
    maar by my zie je het nog niet egt
    kan allemaal komen.
    hoop het wel hoor:p
    vind k wel leuk

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    De afgelopen 3 weken ben ik 13 cm rond mijn buik gegroeid, erg veel dus. Ook in gewicht ben ik behoorlijk aangekomen. Hopelijk gaat het nu even wat rustiger aan!

Mayke

10. sinitta

sinitta Actief lid

May 29, 2007
    132
    0
    0
    School spw!
    groningen
    bij mij ook echt in de 30 week.. is bij iedereen verschillend denk ik:D..

X

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

na week 25 ging het heel snel. in de 30 weken lijkt ie elke dag groter...

12. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

Apr 13, 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey bij mijn is nog niet echt wat te zien
    volgens mijn zijn het de darmen bij mijn
    wel heb ik last van me onderbuik
    en kan me buik niet eens inhouwen
    het lijkt net een opgeblazen bal
    groietjes samantha

13. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    ben nog maar net over de helft, maar vanaf week 19 of 20 gaat het toch best hard vind ik, maar misschien is dit nog niks met wat me te wachten staat als ik de verhalen van hierboven lees (tussen 25 en 30 weken)

14. Marsshi

Marsshi Actief lid

Jun 20, 2007
    105
    0
    0
    Ik kan niet wachten tot ik een flinke buik heb. Ik heb van mezelf al een buik dus het valt niet echt op dat ik zwanger ben. Dus van mij mag de "babybuik" snel komen.

15. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik ben vanaf het begin af aan tot vorige week alleen maar afgevallen (bijna 5 kilo) , en afgelopen week voor het eerst aangekomen 2,5 kl in 14 dgn. dus ook dit keer weer vanaf een week of 20-21 dat ik "ineens" begin te groeien, ook de buik begint nu echt te komen.... :)

16. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik liep vanaf week 11 al in positiebroeken. Je kunt het nu bij mij al wel goed zien dat ik zwanger ben. Ik ben nu in totaal 2,5 kg gegroeid.

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Dank je :)

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik had al best snel een buik.
    Schijnbaar heb ik best een grote buik vooral voor mijn postuur.
    Weet eigenlijk niet echt wanneer het groeien het snelste ging, geloof rond 24 weken, had toen ook vakantie en ben getrouwd :)
    Nu lijkt het ook wel nog steeds goed te groeien. heb dan snel bandenpijn.
    Denk dat het bij iedereen wel beetje verschillend is,omdat ook de grootte van de buik bij iedereen verschillend is.
    Op een gegeven moment zie je dan wel dat je buik ineens snel groeit :D

Liefs

Sylvia

19. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Volgens mij heeft het ook maken met je buikspieren. Als jij hele stevige buikspieren hebt zul je het wat minder snel zien. Nou ja dat zei van mij vk in ieder geval. Ik heb vroeger heel veel gesport en dat kon ze nog steeds aan me buikspieren voelen. Was volgens haar alleen maar goed.

20. Denise19

Denise19 Bekend lid

Jul 17, 2007
    632
    0
    0
    Bij mij begon het in week 10 ineens vreselijk te groeien! Ben nu 13 weken zwanger, maar lijkt al alsof ik 20 weken ben ofzo. Hoop niet dat ie zo door blijft groeien, anders zie je mij niet eens staan achter die buik!

Share This Page