Hoi, Ik heb een vraag: We zijn inmiddels bijna een jaar "bezig"voor ons tweede kindje, we hebben gelukkig een gezonde dochter en daar genieten we enorm van, maar toch maar ik we zorgen of een tweede ooit nog komt. Mijn vragen zijn, wanneer ga je actie ondernemen, en 2 we hebben 7 maanden in een vochtig eenzaam vakantiehuisje gewoond, waar ik nier erg gelukkig was, zou dit ook van invoed kunnen zij, dat het langer duurt? Groetjes en alvast bedankt. Kikker
Hoi Kikker28, de meeste stelletjes worden binnen een jaar zwanger. Soms duurt het een stuk langer, maar meestal lukt het toch wel spontaan binnen anderhalf jaar. Na een jaar kinderwens kun je naar de huisarts gaan en je verhal doen. Die kan alvast wat kleine vruchtbaarheidstestjes laten doen of je doorverwijzen naar de gyn. Maar meestal, zeker als je al een spontane zwangerschap hebt gehad, zijn ze toch wat afwachtend en laten ze de natuur zijn gang gaan. Dan zit je vaak pas na anderhalf jaar (in totaal) voor het eerst bij de gyn. Dus voor nu zou ik me nog niet ongerust maken, want dat jullie zwanger kunnen worden met goede afloop is een feit en als je het fijn vindt kun je een afspraak maken met de huisarts voor info. En dat je inderdaad niet onder ideale omstandigheden hebt gellefd een tijdje, kan wel degelijk van invloed zijn. Dan speelt het psychische aspect een hele grote rol. Als je een lekker nestje hebt om zwanger in te zijn, gaat het naar mijn mening toch vlotter. Groetjes Brigitte