Zwanger na verlies 1e kindje

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Anoniempje9010, 21 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniempje9010

21 dec 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Eerst even voorstellen, al geef ik mijn naam nog even niet prijs! Ik weet niet welke bekenden dit lezen, vandaar de nickname ook anoniem.

Voorstellen op een ander manier dan maar, kort mijn verhaal.
    Vorig jaar augustus was ik in verwachting van mijn eerste kindje. Na 16 weken werd een afwijking geconstateerd; 1 op 40.000 kans. Voor mij geen verhoogde risico's of iets. Na 31 weken is mijn (ons) dochtertje geboren, heeft een zware operatie ondergaan maar desondanks de oneerlijke strijd verloren en is zij in onze armen overleden (februari dit jaar). Dankbaar voor de momenten die we hebben mogen beleven.

Nu, vandaag, test ik positief! Puur verrast want waar we bij de eerste lang hebben moeten wachten, kwam dit heel snel.

Angst overheerst de blijdschap, natuurlijk nog ongeloof en heel diep van binnen puur geluk.

Zaterdag vieren we kerstavond, een mooie gelegenheid om mijn schoonfamilie op de hoogte te brengen..
    Ik kan niet wachten om het te vertellen, alleen is voor mij heel erg de vraag; hoe???
    Mijn vriend heeft een zoontje (7jr) uit een eerdere relatie en is dus begin van dit jaar zijn zusje verloren. We willen hem voorlopig nog niet op de hoogte brengen natuurlijk van deze zwangerschap maar hij is er kerstavond wel bij....
    Nu ben ik hard aan het bedenken hoe we hem even weg krijgen van de rest, dat moet wel lukken. Maar hoe kunnen we dit leuke nieuws vertellen zonder te moeten wachten tot het bedtijd is, want de wijn laat ik natuurlijk ook staan....

Ik hoop dat jullie ideeën hebben die op korte termijn uit te voeren zijn...

Naast deze vraag, nog eentje.
    Ik ben zo bang, bang dat het na de kerstdagen over is, het mis gaat....
    Zijn er tips om hiermee om te gaan?

Veel lieve groetjes, en alvast bedankt!!
    Anoniempje

2. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Wat bijzonder zo voor de feestdagen.

Ik begrijp je onzekerheid en angst heel erg goed. Het verlies van een kindje is verschrikkelijk. Wij zijn onze 2e dochter ook verloren, alleen is ze in de buik al overleden. De zwangerschap daarna vond ik ook onwijs spannend. Probeerde wel te genieten en dat ging soms ook wel, maar helemaal onbezorgd word het nooit.

Vertellen misschien als jullie zoontje even naar de wc gaat, maarja dan moet je wel vlug vertellen en kunnen mensen ook niet echt reageren. Ik weet niet of jullie lang blijven die avond en of hij dan evt. gaat slapen daar? Dan kan je het op jullie gemak vertellen?
    Anders misschien in het engels ofzo haha. Ik heb ook geen idee. Dacht ook een briefje neerleggen op het bord maar waarschijnlijk kan zoontje die ook lezen en anders vraagt ie zich af waarom hij geen briefje heeft enz.

De angst van de zwangerschap, ja dat is een dingetje. Toch proberen te vertrouwen dat je lichaam het kan en dat dit een nieuw kindje is. Maar ja dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Nogmaals gefeliciteerd en ik hoop dat je over 8 maanden een gezond kindje in je armen mag houden!

(PS ik heb vandaag ook een positieve test in handen gekregen. :D )

3. Anoniempje9010

21 dec 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mommy91 Super gaaf!! Gefeliciteerd, ook bijzonder voor de feestdagen!

Bij mij is het besef er nog niet, ben ook best ontspannen eronder. Tot ik erover nadenk hoe iedereen gaat reageren op dit nieuws en hoe we het kunnen gaan vertellen zonder dat L. er iets van meekrijgt.
    Ik wil hem dit nog besparen omdat er nog zoveel mis kan gaan en een zwangerschap duurt al zo lang natuurlijk! Hij is nog middenin de "hulpbehandelingen" om zijn jonge verleden te kunnen verwerken, hij heeft helaas al heel veel op zijn bordje gekregen. Pas als we zeker zijn wil ik het hem vertellen, dat zal rond de 10-12 weken zijn!
    Ik heb wel al meteen een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog, daar kunnen we 19 januari terecht.

Over je idee, leuk! Maar ik heb de laatste tijd weer regelmatig aan een wijntje gezeten, de familie weet hoe graag deze wens is dus het valt meteen op als ik geen wijn hoef... Natuurlijk hebben we de laatste tijd ook (op leuke manier!) discussies gevoerd waarom ik toch altijd de BOB moet zijn en mijn partner zich eens een keer zou moeten opofferen en mij mijn drankje laten drinken :p
    Nu wil ik niet eens meer wijn drinken natuurlijk, dus wordt het erg lastig gemaakt om het een deel van de avond "geheim" te houden en te wachten tot L. op bed ligt...

Ik denk nog hard verder! :)
    Bedankt voor je reactie, ga genieten van je zwangerschap. Makkelijker gezegd dan gedaan! ;)

Deel Deze Pagina