Onze meid van 5 weken slaapt erg slecht in op haar rug. Ze ligt het liefste met haar borst op mijn borst, dan slaapt ze binnen 5 tellen. Of op haar buik in de box, dan slaapt ze ook erg snel. Ik denk dus dat ze dat een stuk prettiger vindt. Alleen lijkt ze mij nog veel te jong/klein om op haar buik te slapen. Ze is al wel erg sterk in haar nek, op haar buik draait ze haar hoofd v/d ene naar de andere kant en ze kan hem ook al vrij lang zelf rechtop houden. Zou ik haar in kunnen laten slapen op haar buik en dan wanneer ze in slaap is haar terug op de rug leggen??
Als je haar op haar rug legt wordt ze waarschijnlijk weer wakker, dat was hier in ieder geval zo. Probeer het eerst eens overdag onder toezicht, als je ziet dat ze zelf goed haar hoofd kan omdraaien zou ik er geen bezwaar tegen hebben. Er zijn nu eenmaal heel veel babietjes die veel beter op hun buik slapen. Zorg wel voor een goede stevige matras, geen knuffels of doekjes oid in bed en een goed geventileerde slaapkamer. Hier ook een buikslapertje, vanaf het begin al en nu nog steeds slaapt ze het liefst op haar buik.
Hier was ons zoontjee 4 weken oud. Toen overdag in de box op de buik laten slapen en na een paar dagen ook boven op de buik overdag.En na een week sliep hij alleen maar op de buik ook snachts. Hij draaide ook zelf naar de buik in zijn bed.Dus overgeschakeld op slaapzakken en geen lakentje meer.Daar draaide hij onder. En nog steeds een buikslaper.
overdag deed ik al heel snel want anders wilde hij niet slapen, maar `s nachts sliep hij wel op z`n rug. Overdag sliep hij daarom in de box dan kon ik hem in de gaten houden en `s nachts in z`n wieg op zijn rug omdat ik dan ook sliep. Dit werkte goed tot hij kon draaien toen lag hij altijd op zijn buikje. Maar toen was hij al 6 mnd geweest en vond ik het niet eng meer.
Ons dochtertje slaapt ook het liefst op haar buik. Op haar rug is het een drama en schrikt ze steeds na 10 min wakker Wij hebben nu een zijslaapkussen voor haar gekocht en dat is voor ons echt DE oplossing. We leggen haar wel op haar zij maar dan net iets doorgedraaid op haar buikje. Door het zijslaapkussen ligt ze zo toch best ver op haar buik maar kan ze niet te ver doordraaien. Haar hoofdje kan ze wel al redelijk optillen maar ik durf het er niet op te wagen dat ze dit tijdens het slapen ook kan doen. Ze slaapt er heerlijk op (merkt er volgens mij niets van) en ik ben er gerust op!
Tobin is ook een buikslapertje en heb ik vrij snel op zijn buik te slapen gelegd, omdat hij anders bijna niet sliep. Ik ben eerst begonnen met hem overdag in de box op zijn buik te laten slapen, zodat ik het in de gaten kon houden. Toen ik zag dat dat goed ging ben ik hem ook 's nachts in zijn bedje op zijn buik gaan leggen.
Mijn kinderen mochten op de buik slapen toen ze zelf zo gingen liggen. Ik legde ze op de rug in bed, en toen zij zichzelf gingen omdraaien mochten ze van mij zo slapen. Dat was volgens mij met een maand of 4. Nog een of twee maanden later legde ik ze op de buik in bed.
Vanaf dag 2, Jayden is een buikslaper net als zn papa, die sliep volgens mn schoonmoeder al gelijk na zn geboorte op zn buik.
mijn dochter heeft ook een duidelijk voorkeur. Sinds gisteren slaapt ze ook s'nachts alleen op de buik - het lukt me niet meer om haar op zij of rug ik slaap te wiegen (van alles geprobeerd).
Sinds een paar dagen ben ik erachter dat mijn dochter ook het liefst en het best op haar buik slaapt maar ik durf het 's nachts echt niet..