drink jij genoeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mayon, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik drink sowieso 1,5 tot 2 liter op een dag.
    Waarvan het meeste water/thee is.
    Moet dat echt wel doen, anders verga ik van de hoofdpijn.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als mensen echt héél veel drinken omdat ze anders voortdurend dorst hebben (en dan echt nog wel meer dan 2 liter per dag), zou ik ze aanraden om eens hun bloed te laten controleren. Het is een van de eerste kenmerken van diabetes.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja ik red dat meestal wel.

vanmorgen grote beker thee al op. tussendoor glaasje water, bij lunch 2 bekers melk. nu weer glas water, straks nog kop thee, bij het eten glas of 2 water en savonds nog glas cola en soms 2. drink ik te weinig krijg ik last van mn blaas

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Pffff. De glazen die ik drink zijn MINIMAAL 0,2 liter, dus hoezo 12 tot 15 glazen?

Ik kom wel aan zes glazen drinken per dag.
    's Ochtends een kop thee (0,2 l)
    Overdag op mijn werk minimaal 4 koffiebekertjes thee of cappuccino (0,18 l)
    's Avonds minimaal 2 koppen thee (0,2 l) of 2 glazen fris (0,3 l)

Ik drink nog een half glas water voor ik ga slapen en soms neem ik 's nachts ook nog wat slokken (heb altijd een beker water op het nachtkastje staan).

5. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik kom er ook wel. Drink s'ochtends 2 koppen koffie 2 glazen water. Bij het middageten een glas melk en fruit. S'middags twee koppen thee. S'avonds een kop thee en nog water of fris tussendoor.

6. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

nou ik drink soms maar 3 glaasjes drinken op 1 dag ;)
    dus ja verschillend de ene dag drink ik meer dan de andere dag!!

7. Milujem

Milujem Niet meer actief

In combinatie met mijn dieet drink ik zo rond de 2 tot 2,5 liter per dag. Soms 3 hangt ervan af hoe lang ik wakker ben. Maar ik plas ook heel veel en hou het prima vol nu.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toen ik werkte dronk ik wel genoeg, veel thee, maar nu ik niet meer werk moet ik er echt aan denken, ik heb niet vaak dorst.

9. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik dronk eerst veel ste weinig. had echt de hele dag door donkere urine en veel hoofdpijn. nu koop ik van die halve liter flesjes water bij de supermarkt en drink er minstens 4 op een dag. vul ze daarna weer met limonade of water.

10. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik drink echt te weinig. Ik zit net aan mijn tweede beker drinken. Ben vergeten eerder wat te nemen.... Stom. I know.

Normaal drink ik wel ietsje meer hoor. Maar ik kom nooit aan 2 liter per dag. De ene dag drink ik ook meer als de andere dag, maar ik denk dat ik aan 1-1,5 liter per dag kom. In ieder geval wel meer dan 1 liter.

Sommige dingen mag je volgens mij ook als vocht meerekenen, zoals soep en vla/ yoghurt.

11. susy26

susy26 Niet meer actief

NEE, ik drink veels te weinig. Moet me er soms aan herinerren, oja, drinken want heb bijna niks op vandaag. heb nu ook bewust een glas water voor me neus staan, want anders...

Maar echo zo veel, 12 tot 15 koppen? poehh dat red ik niet hoor haha

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik drink zeker niet genoeg, slecht dat weet ik, maar moet nu al om de 5 minuten piesen en wordt daar redelijk gek van;)

n.a.v. dit topic toch maar een glaasje ingeschonken ( en moet ook al weer plassen* zucht*)

13. Bri

Bri Niet meer actief

hihi tulip, hoe herkenbaar....

14. tulip

tulip Niet meer actief

het gaat ook wel weer over, maar was even vergeten hoe irri het was. Meisje vroeg daarstraks ook al: mama moet je nu al weer plassen:D

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik drink 2,5 tot 3 liter per dag,

Bijna alleen maar water, groene thee, 1-2 bekers melk, verder drink ik eigenlijk nagenoeg geen sap of limonade of iets . soms in het weekend een glaasje cola.

Ik vindt water echt lekker

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik drink ook veel te weinig. *heel slecht eigenlijk* Mag blij zijn als ik 1 liter per dag binnenkrijg. Water krijg ik niet door mijn keel. Wat ik dan drink is cola, thee of sap.

17. augustus

augustus Niet meer actief

Ik drink denk ik zo 8-10 mokken groene/ kruiden thee per dag á 0,3 liter per mok. Komt goed met mij dus :)

18. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik doe mn best, maar kom vaak niet verder dan 5 glazen.

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja ik drink heel veel,vooral thee,denk wel zo`n 4 liter per dag en daarnaast 2 glazen cola.

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb het mezelf aangeleerd want ik heb een darmprobleem.
    Dus ik zorg dat ik altijd een flesje met water bij me heb als ik weg ga
    Ook op me werk drink ik flesjes water is ie op gelijk vullen.
    Meestal moet ik tegenwoordig ook na het plassen drinken.
    Snachts word ik ook vaak wakker vd dorst,
    Sinds ik BV gegeven heb drink ik gewoon vaker heb echt altijd dorst

Deel Deze Pagina