Drink jij iets met probiotica?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat drink jij?

1. Yakult

2. Actimel

3. Vifit

4. Biotic

5. Anders

6. Ik drink geen probioticaproducten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    En dat schijnt dus ook een positieve uitwerking te hebben op de darmflora van de baby als jij het gebruikt? Maar bij reflux is het zo het maagklepje niet goed sluit, waardoor het maagzuur de slokdarm in kan lopen.
    Hoe zit dat dan precies?

2. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Had hier het idee, dat dochter meer last had van dr reflux omdat dr onderkant ook niet goed doorliep....
    heel raar... maar net of het dan "de weg van de minste weerstand koos"..... gaat het niet aan de onderkant eruit, dan maar boven.....

Als ze een luier had gehad tot dr nek toe (want ze stapelde dus op... ;)) was ze stukken rustiger... en ook minder zuur.....

iig.... onder het motto baat het niet, schaadt het niet.....

heb haar destijds zelf een probioticakuur gegeven.. (orthiflor)....en kwam er toch wat meer regelmaat in... (verbeterde iig iets) maar nu dus bij nummer 3 en 4 al zelf aan t kuren.....

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje had geen problemen met haar ontlasting, maar zij had inderdaad ook Orthiflor start, voor de darmkrampjes. ;)
    Ik zweer erbij, echt topspul!

Dankjewel voor je uitleg. :)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb gestemd dat ik geen probioticaproducten drink.
    Soms drink ik Vifit, omdat ik dat een lekkere drinkyoghurt vind. Maar ik drink het niet vanwege een of andere gezondheidsclaim, daar hecht ik geen enkele waarde aan.

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    idem!!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nee...
    Heb ze allemaal eens geprobeerd, en ik vind ze allemaal even smerig. :p

7. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Het ging puur om die drankjes zoals yakult. Hoe het precies zit weet ik niet.

8. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik ben heel ernstig ziek geweest waarvoor ik 3 maanden antibiotica moest gebruiken en dan ook nog hele zware kuren. Op advies van de dokter moest ik probiotica nemen maar dan wel van de apotheek. Yakult e.d schijnt helemaal niet te werken en dus ook geen zin te hebben. Ik gebruik dat dus ook niet ;)

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is natuurlijk een goede reden waarom Antibiotica en penicilline niet in de supermarkt maar op recept verkrijgbaar zijn. ;).

Deel Deze Pagina