Ik lust geen melk uit pakjes. Wel vind ik verse melk lekker. Man en kindjes drinken wel gewone melk.. Vooral mijn dochter is gek op melk.
we drinken het wel maar puur omdat we het lekker vinden niet omdat we denken dat het goed is voor je.
Dit dus! En als boerendochter heb ik het het liefst rechtstreeks uit de koeltank. Lekkerder krijg je het niet. Alleen nu even niet want dan is het nog niet gepasteuriseerd.
Ik ben ervan overtuigd dat melk slecht is voor je. Ik drink het soms wel. De volle biologische. Mijn oudste ook, die is er gek op. Mijn andere 2 lusten het niet en dat vind ik alleen maar fijn. Ze krijgen het sowieso wel verwerkt, ik wil niet dat ze een intolerantie gaan opbouwen.
Ik drink het zelf niet omdat ik het niet lekker vind. Mn dochter lust het ook niet graag. Mn man drinkt echt halve liters per dag en onze zoon als hij de kans krijgt ook. Hij krijgt max 3 bekertjes per dag inc zuiveltoetje. Door de toenemende anti-reclame van melk ben ik gerustgesteld tov mezelf en mn dochter dat het "niet erg" is wanneer we onze melk laten staan. Maar nu komt een beetje de ongerustheid bij mn man en zoon: kan het ook kwaad als je elke dag meerdere bekers drinkt? En voor kinderen in de groei: hebben ze het niet nodig? (eiwit, calcium). Ik begrijp bij volwassenen dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen, maar bij kinderen..??
Ik drink geen melk. Niet omdat het niet goed voor je zou zijn, maar omdat ik het niet lekker vind. Koud dan. Ik gebruik het wel om bv wentelteefjes te maken, of voor door het pannenkoekenbeslag. Of door de pap/voor chocolademelk.
Ja, omdat ik het lekker vind. Dat je het niet nodig zou hebben en daarom maar niet drinkt vind ik zo'n apart argument want we hebben zoveel niet nodig. Zoals vlees.
Ik drink melk, omdat ik het lekker vind en omdat het kan helpen bij mijn reflux naast mijn medicijnen. Wijn is ook niet goed voor me, maar dat drink ik ook. Dus waarom zou ik melk dan wel laten staan?
Ik drink melk, heerlijk! Mijn dochter krijgt ook elke ochtend een bekertje. Ik ben er ook groot mee geworden en ik denk dat het geen kwaad kan een bekertje per dag te nuttigen. Wel het liefst biologisch, voor het welzijn van de koe. Er bestaat tegenwoordig zelfs biologische melk wat diervriendelijker is voor het kalf. Ze worden normaliter heel bruut bij de koe weg gehaald. Maar dat is voor een ander topic
Ik drink geen 'pure' melk maar ik eet wel yoghurt, vla, gebruik room in gerechten en natuurlijk ijs, chocolade en cheesecake (met mate).
Ik drink melk omdat ik het lekker vind en het is niet alleen maar slecht. Mijn man heeft bijvoorbeeld een afwijking in de nieren waardoor hij extreem veel nierstenen aanmaakt en daarvan bv ook goed ziek is. Hij heeft daar nu medicijnen voor maar de dokter gaaf aan dat meer melk drinken ook zou helpen (hij dronk daarvoor nooit zuivel). Door de zuivel wordt er een bepaald stofje aangemaakt wat hij nu veels te weinig aanmaakt (weet het niet precies), zuivel zou daarbij kunnen helpen. Dus niet alleen maar slecht hoor melk. Daarbij valt het mij op dat je we steeds vaker te horen krijgen wat wel en niet goed is. Natuurlijk willen we gezond leven maar ook wel lekker hoor!