Hoi Ik heb een zoontje van 10 maanden oud en normaal gesproken krijgt hij het volgende per dag 07.00 200 ml fles + 6 voeding + 3 granenpap 10.00 fruithap 12.00 2 boterhammen en voorheen een flesje van 100 ml 16.00 koekje (als hij op tijd wakker is anders geen koekje) 17.00-17.30 maaltijd (zelf gemaakt) + toetje (ivm allergie klein fruithapje + sinds enkele dagen beetje sojayoghurt) 19.00-19.30 210 ml fles + 6 voeding + 1 rijstebloem Nu heeft hij dus geen zin meer in de fles tussen de middag. Hij dronk die zowiezo al slechter maar nu helemaal niet meer. Ander drinken gaat af en toe (thee of sterk verdunde diksap) Nu heb ik 2 vragen. 1) krijgt hij zo niet te weinig vocht binnen? 2) kreeg van het KDV te horen dat de melk tussen de middag eigenlijk altijd wel blijft... Ik hoop dat je me kunt helpen Hij groeit trouwens erg goed en is nu 76 cm en 10510 gram (gewogen op 02-04-12) groetjes Karianne
Hallo Karianne, Je zoontje heeft ongeveer 500 ml opvolgmelk per dag nodig. Wanneer dit tijdelijk wat minder is, is het geen probleem. Ook kun je een toetje met opvolgmelk geven. Bij de broodmaaltijd hoef je niet perse een beker melk te geven, dit mag ook thee, verdund vruchtensap of water zijn. Naast de opvolgmelk heeft hij nog 2 tot 3 bekertjes drinken per dag nodig. Groeten, Petra
Hi Petra Hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij meer gaat drinken. Wat ik wel doe is bij de maaltijd iets verdunnen nog met water omdat het wat dikker is bijvoorbeeld. die 500 ml is inclusief voeding dan toch? Dan zit hij nu ongeveer aan 450-480 ml denk ik. het toetje wat ik nu geef is met wat soja yoghurt. Telt dat ook mee als vocht?
Hoi, 500 ml is inderdaad inclusief voeding, 500 ml klaargemaakte opvolgmelk. Misschien kun je de melk eens koud aanbieden? Of er een soort fruitshake van maken, door er banaan door te doen? Of rooibosthee proberen? Water? Toetje telt ook mee als vocht. Groetjes Angelique