drink tips kindje 11 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Simone79, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Onze Luna is nu ruim 11 maanden en ik krijg er bij haar echt geen drinken in behalve dr melk.
    Ze wil echt nix van sap/water of thee weten.
    Heeft er iemand een tip voor me, wat ik ze kan aanbieden?

Ze drinkt nu alleen maar sochtends 180 smiddags 120 en savonds 150 cc opvolgmelk.
    En dan zit er in de fruit en groente natuurlijk wel wat vocht maar goed.
    Sap is echt een drama, moet blij zijn als ik er iedere keer 3 kleine slokjes(uit n flesje) in krijg.

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    mischien drinken uit een rietje....kai vind dat geweldig...sap uit zn Fles drinkt ie niet...maar heb een nubybeker met een rietje antilek...en daar drinkt ie wel uit...

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Hier precies hetzelfde. cb zegt dat het geen probleem is.
    Ik blijf het wel aanbieden, met een rietje, uit een gewone beker, uit de fles. Met geluk krijg ik dan een slokje of 5 naar binnen.
    Zolang ze haar fruit en groente (geef je ook yoghurt, is nl ook vocht) goed eet, krijgt ze met haar flessen erbij genoeg vocht binnen hoor.
    Oh ja, wat ik dus ook wel doe is meer water in de fles, dus 120 cc met 3 schepjes of 150 cc met 4 schepjes. Toch weer extra vocht, zonder extra voedingsstoffen/calorieen uit de melk.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris wilde met 8 maanden al geen sap meer uit een flesje of tuitbeker; ben toen met de gewone beker begonnen. Kan ze nu ontzettend goed uit drinken, idee?

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne wilde ook nooit geen sap of ed. Mocht ook blij zijn als er 2 slokjes ingingen. Sinds 3 weken drinkt ze rond de 150 ml water/sap/thee. Dus het komt goed. Als ze maar geen prolemen met de stoelgang heeft en voldoende plasluiers heeft zie ik geen reden tot paniek.

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    mijn dochter dronk in het begin ook niet zo goed, alleen water ging er mondjesmaat in. Maar het kwam op een gegeven moment vanzelf! Dus: geduld! En je kan haar inderdaad af en toe al een gewone beker geven, vindt ze vast interessant!

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik had hetzelfde probleem, maar sinds een week lust Lisa wel roosvicee uit een pakje drinken (boomfruit is favoriet). Als het uit een rietje nog niet helemaal lukt, kan je zelf helpen door te knijpen in het pakje ;)

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier hetzelfde ik bood het elke keer aan, maar ze wilde het echt niet.
    om haar te laten wennen aan de smaak gaf ik vaak op een lepeltje een paar slokjes en nu drinkt ze het hartstikke goed.
    komt vanzelf denk ik!
    groetjes joyce

Deel Deze Pagina