Ze is te licht, moet naar diëtiste...

Discussie in 'Voeding' gestart door Sisa, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi,

Mijn dochter van 7,5 maand is altijd een slechte drinker geweest en daardoor groeit ze niet voldoende. Ze zou minimaal 500ml opvolgmelk moeten drinken maar ik kan al blij zijn als er 200-250ml in gaat. Nu weegt ze 6590gr en dat is te weinig dus ze moet meer aankomen. Ben vanochtend bij diëtiste geweest en moet zoveel mogelijk papjes en toetjes geven die van opvolgmelk zijn gemaakt, naast haar fruit en groente die ze altijd al eet, en dat gaat trouwens perfect. Iemand tips of ervaring hoe je opvolgmelk kunt 'verstoppen' in het eten? Weet al dat je er sanomapudding van kunt maken en het kunt verdoezelen in stamppotjes, dat doe ik dus al, verder zou ik het ook niet zo weten dus ik hoop dat jullie nog een goed idee hebben. Alvast bedankt!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heel soms gebruik ik wat opvolgmelk als mn zelfgemaakte warme hap iets te dik is uitgevallen. Misschien kun jij dit standaard door de warme hap doen?
    Verder als je thee aanbied iets melk erdoor?
    Misschien een omelet recept met opvolgmelk?
    En mag je geen volle yoghurt gebruiken? Dit zet mijns insziens ook best aan?

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik mocht rond die tijd inderdaad al biogarde roeryoghurt geven. Volgens mij is ze nu daarom nog steeds zo'n mollie, hihi

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Volle yoghurt krijgt ze al heel lang, maar dat mag ze niet meer hebben omdat daar weer niet de goede mineralen en voedingsstoffen inzitten. In plaats daarvan moet ik dus meer opvolgmelk verstoppen. Dat van die omelet is wel een goeie, dat ga ik gelijk proberen morgen!

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pannenkoeken kan ook.

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Ben blij dat er nog meer kindjes zijn die zo weinig opvolgmelk willen.;) Hier gaat er ook bij lange na geen 500 ml in. Ik denk zelfs geen 350 op dit moment. Het enige is dat Nathan wel genoeg groeit dus daar kan ik je neit mee helpen.
    Nathan krijgt nu 's ochtends en 's avonds pap. 'sochtends bambix en 's avonds vaak avondpap biscuit. Dat laatste is eigenlijk voor in de fles maar maak het gewoon dikker door er wat meer in te doen.

7. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hier ook nog steeds een te licht meisje
    na stoppen met de BV moesten we over op de FV, wat beroerd ging ze gaf veel over en huilde veel. ze dronk niet uit de fles, omdat ze dit niet kon vanweg haar gestoorde mondmotoriek.....

Wat ik 3 maanden heb gedaan is, de melk aandikken met Ntriton zodat er een papje onstaat, deze in een lepel (Boon lepel) gedaan en mn dochter zo gevoerd. dit ging ook moeizaam hoor, maar het ging naar binnen. 300cc per dag
    Tot voor kort kreeg ze 250cc kwark per dag, maar dat wil ze niet meer sinds we op vakantie zijn geweest waar geen kwark was!!!

Dus ook een lastige dame!!!
    succes ermee....

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hoi,

In ieder geval bedankt voor de tips.
    @foreverfriend: Nutriton werkt hier niet omdat ze de melk al smerig vindt dus zo eten doet ze in ieder geval niet.

Wat ik nu wel weet en wat het CB niet wist en de diëtiste ook niet :x : er bestaat sinds kort Melkpap van Nutricia met appelsmaak en
    dat is precies hetzelfde als een fles opvolgmelk maar dan in een papje met smaak. Toch treurig dat ik dat zelf heb uitgezocht, had toch iets meer van mijn cb hierin verwacht of ligt dat nu aan mij?
    Het eten gaat nu iets beter en ze krijgt gelukkig ook weer wat meer binnen.

Deel Deze Pagina