Ik weet niet wat ik met het drinken aan moet van mijn dochter. En dan heb ik voornamelijk over sap uit een tuitbeker, rietjesbeker etc. Melk krijgt ze nog gewoon uit der fles. Sap geef ik al een aantal maanden niet meer uit een fles. Eerst begonnen met een rietjesbeker ging op zich wel goed. soms wel knoeien maar ja ze was ook nog best jong. Op een gegeven moment kon ze zelf der melk fles vast houden, alleen nu ging ze dus der rietjesbeker ook omhoog houden om te drinken (net zoals bij de fles) dit hoeft natuurlijk niet bij een rietjesbeker, wat als gevolg was dat ze er helemaal onder zat. Nu dus maar overgestapt naar een tuitbeker. Ik heb nu die van de hema. Deze lekt niet (die van avent wel) alleen toch zit mijn dochter helemaal onder, ik moet der echt een slab aangeven omdat anders haar shirt helemaal roze is. Wat ze dus doet, is het terug tuffen.. ja en dan zit je er helemaal onder. Ik word er niet goed van. Ook drink ze ontzettend weinig ervan. Zal ze het misschien niet lekker vinden? Melk drinkt ze (gelukkig) wel gewoon goed. Iemand een tip voor mij?
Ja dat heb ik ook al weleens geprobeerd, ik heb zo'n oefenbeker van difrax maar dat vind ik zo'n gedoe, ze ziet het als speelgoed.. en ik ben bang dat ze dan helemaal niets binnen krijgt.
Misschien ander drinken aanbieden als ze het terugspuugt? Wij hebben ook de tuitbeker van Avent, daar hebben wij het handvat tussenuit gehaald, nu lekt ie niet meer en misschien moet je in de dop ff het rubbertje nakijken.
Ander drinken zou kunnen. Maar ja wat moet ik dan geven? ik geef nu roosvicee. water hoef ik niet te proberen want daar drinkt ze helemaal niets van... Hmm die avent beker lekt bij dat lucht gaatje bovenin. Misschien ligt het aan me dochter hoor want soms zit ze ook te blazen:S
Ze is nog jong en nu heb je nog de kans om haar te leren om water te drinken. De hele dag sap is echt slecht voor de tanden (tandartsen geven aan max 2X per dag) en straks gaat de melk ook nog minder worden. Wat gaat ze dan drinken? Dus water geven in de tuitbeker, wij hadden die simpele tuitbekers van prenatal, ze zijn echt goed. en zo vaak mogelijk oefenen met een open beker. Eerst bijv yoghurt daaruit geven, dat is dik en gaat niet snel. Daarna water.
Hier ook altijd water in de tuitbeker gegeven.... En dat ging ze echt wel drinken hoor! Dat kan misschien even duren, maar dat is ook gewoon een kwestie van wennen. Of evt wat slappe thee geven...
Hier heeft ze ook een tijdlang water geweigerd tot ik het in een rietjes beker gaf toen dronk ze het in eens heel goed. Nu drinkt ze alleen nog maar uit een open beker thuis. (Opvang wel tuitbeker en daar krijgt ze sap). Gewoon water blijven aanbieden. Als ze sap bij ons krijgt is het ook roosvicee. Vooral roodfruit vindt ze lekker haha. Thee zou ik vooral rooibos geven dat heb je ook in verschillende smaken. Misschien citroen?
Zoontje drinkt hier uit een 360 graden beker en dat gaat echt super. Hij krijgt water en thee en 1x per dag diksap.
ik heb precies hetzelfde probleem met mn dochter van een jaar! mn kast staat vol tuitbekers en rietjesbekers. ze kan overal uit drinken, maar laat het ook uit dr mond glijden weer.... ik weet t ook niet meer....