Drinkbeker 6 maanden, welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jolina, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Welke vinden jullie het beste en het fijnste om te gebruiken?

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Je bedoelt een gewone beker, of fles? Een beker voor je kleintje lijkt me toch echt te vroeg! Kan hij zijn eigen fles al vasthouden?

3. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
  4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee dat kan hij nog niet ;) nou ja hij pakt m wel maar het omhoog houden gaat natuurlijk nog niet:D
    Ik bedoel een anti lek beker, harde of zachte tuit en wel merk. Die noem je toch drinkbeker of niet :D

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik heb toevallig net de Avent gekocht. Heb ook het tuitbekertje van de Hema en de antilek van de Hema. Die eerste gaat wel met een beetje hulp, maar daar loopt het zo uit. Die tweede van de Hema vinden we niks, daar moet je echt keihard aan zuigen wil daar iets uitkomen.
    Ben benieuwd wat hij van de Avent gaat vinden, want het is toch wel handig als hij wat minder lekt... :)

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik had difrax, maar kreeg Siem njet omhoog
    daarna simpele van Xenos gepakt een kleintje. Die werkte goed helaas niet antilek. Maar met 6 maanden is het nog vroeg hoor. Hier met 7/8 maanden gedaan en na 1-2 maanden over op de rietjesbeker van de hema

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had nuby tuitbeker daarna met 1 jaar nuby rietbeker
    Met 1 jaar dronk ze ook uit glas gewoon dus vond handig iets wat niet leekt voor meeneem.
    Beide lekken niet en tuitje kan dicht

Als hij fles nog niet zelfstandig kan drinken/vasthouden zou je nig dat eerst moet aanleren...

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vindt 6 maanden nog niet vroeg.... ;) hij hoeft het niet perse zelf te kunnen. Het is om wat water aan te bieden bij de groente en fruit hapjes.

9. soeee

soeee Niet meer actief

Hier een rietjesbeker van de Hema, perfecttt! (Ook al met 6 maanden)

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Verslikte ze zich niet?.

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    We zijn begonnen met een tuitbeker, hard plastic, van de prenatal. Maar zijn heel snel overgestapt naar een rietjesbeker. Resultaat met 8 maanden dronk ze uit een rietjesbeker zonder knoeien maar ze drinkt dus ook uit een pakje. Ideaal. Ik heb de rietjesbeker van de hema voor onderweg en de nuby (vanaf 12mnd, onzin dus :p) voor thuis. Haar fles houd ze trouwens niet zelf vast. Haar rietjesbeker wel, nuby met handvat en hema zonder handvat. Ze pakt hem gewoon van tafel.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met een maand of 8 pas ander drinken maar toen gelijk een open beker. Ook een rietjesbeker gebruikt voor bepaalde situaties

13. soeee

soeee Niet meer actief

Nee nog nooit verslikt! :)

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hmmm ik heb er nog een hier van de meiden... Misschien eens proberen ;) het is natuurlijk ook een kwestie van oefenen en doorhebben

15. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    rietjesbekers van de hema zijn inderdaad erg fijn en niet duur!
    die van nuby gehad, maar die lekte enorm

16. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter dronk al met 4 mnd uit de tuitbeker met hulp dan wel. We hadden de Avent met zachte tuit. Geen problemen mee gehad. Daarna kwam een heel eenvoudige tuitbeker zonder antilek. Die gebruik ik nu nog maar ook drinkt ze al uit een gewone beker met hulp.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ikea! Is niet anti lek maar de gaatjes zijn klein dus als hij omvalt geen dweil nodig. Anti lek hier nooit een succes want het is zwaar zuigen.

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier ook een rietjesbeker. Hij wilde geen tuitbeker. Vrij snel de oefenbeker van avent. Ging in het begin wat snel.

19. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier avent antilekbeker en hema. Die van de hema lekt 0,0, maar is moeilijk open te krijgen en voor in het begin moeten ze er best hard aan zuigen (zou die pas kopen als ze gewend zijn aan tuitbeker). Avent vind ik prima.

20. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier de rietjesbeker van Avent :) Groot succes, ook al vanaf 6 mnd. Die van hema lekte hier helaas heel erg, drinken kwam soms gewoon omhoog door het rietje? Heel raar. Nuby vindt ze lastiger.

Deel Deze Pagina