Drinkbeker 6 maanden, welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jolina, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Tuitbeker harde en zachte tuit geprobeerd, maar dochter deed hem niet genoeg omhoog. Met ongeveer 8 maand rietjesbeker geprobeerd en dat had ze al snel door, hema in het begin, en al snel daarna de nuby rietjesbeker. Ook ben ik toen al wel begonnen met drinken uit een oefenbekertje. Nu met 16 maand drinkt ze nog steeds uit de rietjesbeker en met de broodmaaltijd altijd bekertje karnemelk/roosvicee uit de oefenbeker.

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier de difrax oefenbeker. In de creche drinkt ze ook uit een open beker al sinds ze 6maand is. Dl snapt tuit en rietjesbekers niet...

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Is dat die met dat gat erin voor de neus?

Deze hebben wij ook gebruikt om te oefenen. Ik had namelijk een meisje waarvoor ik weet ik veel hoeveel tuitbekers en rietjesbekers gekocht en geleend en niks snapte ze. Dus ik heb toen maar besloten om haar maar uit deze te laten drinken. En iets later kreeg ik de oefenbeker van een oud-collega van me van avent. Dat is een gewone beker maar met een deksel erop dus het lekt niet maar je drinkt er dus wel uit als een gewone beker (kom ff niet op de naam)

Voor het oefenen met een gewone beker zou ik gewoon je kleintje in bad een beker geven en daarmee laten knoeien. Vullen met yoghurt kan ook nog, dan leert je kindje wel de beweging enz maar gaat het er niet zo snel uit als met water/roosvicee.

Nu snapt mn dochter sind twee maanden hoe ze uit een rietje moet drinken. Hahaha beter laat dan nooit zal ik maar zeggen ;)

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Uit een rietjesbeker leren drinken deed ik het volgende:
    Gewoon pakje drinken met rietje
    Rietje in mond
    Zachtjes knijpen
    Reflex van slikken kwam direct dus de tuitbeker ging direct de deur uit. Moest haar ook op schoot houden want ze kieperde toen niet.

5. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Tuitbeker van mepal is favoriet. Plus de oefenbeker van difrax.

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Goh..... Met 6 maanden al een tuit- of rietjesbeker en zelfs een oefenbeker! Sta ervan te kijken, nooit zo 'vroeg' over nagedacht..... Geef hief volledig borstvoeding en eigenlijk altijd pas later met ander drinken begonnen.
    Hier trouwens een losse tuit voor op het flesje van avent gekocht in het begin, flesje was hij toen al aan gewend en kon hij zelf vasthouden. Ging gelijk goed toen.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Je geeft toch wat te drinken als je bijvoeding geeft ;) dan heb je ook een beker nodig :)

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn baby oefent al vanaf vier maanden afentoe slokjes uit een open beker. Hij houdt die samen met mij vast. Het gaat al heel aardig; verslikken is nog nooit gebeurd. Zo heb ik het ook met mijn dochter gedaan. Tuitbekers zijn we pas later gaan gebruiken, en eigenlijk alleen omdat het soms handiger was (bij druk spelen, periodes dat eten in de beker werd gestopt etc.). Verschilt denk ik wel of je een rustig kind hebt of wat wilder.

9. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Het liefst drinkt ze uit de beker die in het babydump pakket zat. Maar deze is alles behalve anti lek.
    Nu eentje bij de Hema gekocht, hier drinkt ze redelijk uit.
    Nu met dit weer probeer ik af en toe ook een open beker, nu maakt het niet zoveel uit als ze helemaal nat wordt.

Rond de 7 maanden had ze denk ik door hoe ze moest drinken uit een tuitbeker.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

San die zijn ook niet anti lek ;) beweerd babydump ook niet :D dat zijn gewoon tuitbekers..,

Deel Deze Pagina