Drinkbeker dochter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nathalie2012, 28 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wij hebben voor onderweg een flesje (soort bidon) of de avent oefenbeker. Thuis echt geen dichte beker meer, is slecht voor tanden en spraak. Zou blijven oefenen met open beker.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb de Avent beker omgeruild voor een rietjesbeker van eigen merk Kruidvat voor onderweg. Thuis gaan we druk verder met oefenen of ze krijgt het in de Ikea tuitbeker.

Bedankt voor de tips ;)

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Praten gaat trouwens prima hoor, CB was verbaasd hoe goed ze praatte dus ik maak me geen zorgen :)

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Deze! Een absolute aanrader. Zoon dronk met een jaar al uit een gewone beker dankzij deze. Ik heb ook de avent gehad maar die vond ik veel minder fijn

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zonder zulke bekers lukt het vaak ook al. Eva dronk met 8 maanden al uit een gewone beker (wij hielden 'm dan wel vast) en met 1 jaar vaak al helemaal zelf. Lisa dronk met 8,5 maand alles uit een gewone beker, kwam van de sonde af en meteen naar een gewone beker. Dronk 500ml per dag uit een gewone beker met 8,5 maand :) (rest was fruit en groentehap). Wij hielden toen uiteraard ook nog de beker vast.
    Mijn 4 nichtjes konden met 1 jaar ook al prima uit een gewone beker drinken. Die hebben wel vanaf een maand of 6/7 een tuitbeker gehad (van Avent).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Maar fijne van de kiddyboo vond ik juist dat ze hem zelf konden vasthouden zonder te kliederen. Hier een mannetje die het niet pikte als wij zijn beker vast hielden dus dit was een mooie oplossing. Overigens hier ook van sonde naar kiddyboo gegaan, nooit fles of tuitbeker gehad

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik vind dat de avent niet tegen de kiddyboo op kan. De kiddyboo vind ik erg handig. Drinkt als een normale beker je kunt eerst de plastic ring er nog uit halen. Dus handig afbouwen

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi moment om met een gewone beker te starten. Onderweg drinken in een flesje doen. Ze hebben het zo onder de knie.

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Dat van die mondmotoriek weiger ik te geloven. Mijn dochter heeft tot bijna 2,5 jaar een fles (babyfles) gehad, was er erg moeilijk af te krijgen. Ik weet het, is falend ouderschap. ;) Nu hebben we een tuitbeker van de Hema die heeft ze het liefst maar ze drinkt inmiddels overal uit. Ze praat heel erg goed en ik krijg altijd complimenten over hoe goed ze dingen uitspreekt. Nu is het wel zo dat het misschien voor het gebit wat minder goed is. We hebben wel altijd geoefend met een gewone beker en dat gaat prima.

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hoe kan je dat nou doen? :p
    Mijn dochter wilde al redelijk snel geen fles meer, niks aan! Maar geloof wel dat het minder goed is voor de mondmotoriek, maar dat zal niet bij elk kind zo zijn.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb mn dochter in bad leren drinken uit een beker.. Ze kon het ook niet goed, en daar was knoeien niet erg.
    Ze drinkt thuis uit een vrolijk bekertje met een beer erop, en voor onderweg heb ik een leeg fruitshoot flesje, wat ik vul met sap of water:)

12. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hier een gewone beker met een rietje.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja, dat wordt wel gezegd en natuurlijk heb ik het over 1 geval en is dat niet representatief.:D Het was nogal een hardnekkige kwestie. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt haha.

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier was de oefenbeker van avent geen suc6, dan gaat ze beter met hulp uit een gewone beker. Maar ze drinkt hier heel erg goed uit een rietje, dus hema beker tegenwoordig. De nuby bijt ze kapot en daar zijn ze een beetje duur voor;)

Deel Deze Pagina