Peuter van bijna 2,5 heeft vreselijke nachtmerries'

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Inge36, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Hallo allemaal,

Onze kleine meid wordt volgende maand 2,5. Wat gaat de tijd toch snel :)
    Ze is nooit een geweldige slaapster geweest maar momenteel gaat het goed. Ze doet al een 4tal weekjes geen middagdutjes meer dus je zou verwachten dat ze lekker doorslaapt. Jammer genoeg wordt ik meerdere keren per nacht wakker omdat zij al gillend en huilend nachtmerries heeft. Je hoort haar roepen: "neen dat is mijn auto" of "mijn pamper is nat" (we zijn met potjestraining bezig). Zelf slaapt ze meestal verder. Heel af en toe wordt ze ook effectief wakker en dan troost ik haar natuurlijk. Ik ben ten einde raad omdat ikzelf ook geen enkele nacht kan doorslapen. Heel vaak ben ik minstens 3x per nacht wakker en minstens 2x per nacht moet ik er uit: ofwel voor haar ofwel voor haar zusje van bijna 1 jaar. We hebben al Sedinal geprobeerd en Calmomel van de apotheek. Niets lijkt te helpen. Heeft er iemand tips omaatje te helpen want zelf is ze natuurlijk ook helemaal niet uitgeslapen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had ook veel last van nachtmerries. Het is hier vooral overgegaan met het ouder worden, nu met 7,5 komt het amper meer voor..

Het hielp hier iets om voor het slapen even te praten. Hoe klein ze ook zijn, als ze het overdag een plekje kunnen geven, hoeven ze er 's nachts niet meer mee bezig te zijn. Het leek in ieder geval iets te helpen.

3. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dat laatste inderdaad. Vooral nu ze geen middagslaapje meer krijgt, krijgt ze waarschijnlijk ook veel meer prikkels binnen. Misschien helpt het om gedurende de dag wat rustmomentjes te creƫren en inderdaad voor het slapen even praten over de dag. Je zou haar s'middags ook nog even in haar bedje kunnen leggen met bijvoorbeeld een boekje oid zodat ze toch haar rust pakt.

Ik heb het zelf ook: na een drukke dag vol bezigheden zonder af en toe wat rust, dan droom ik ook heftiger.

4. misa

misa Niet meer actief

Je het kan er echt bij horen. Is het begin van de nacht of later? Kun je haar wakker krijgen of niet? Lees anders eens iets over nachtangst, dat is wat anders dan nachtmerries. Dan weet je oostelijk het verschil hou je bij het een of het ander kunt reageren of handelen.
    Verder is er niet veel aan te doen.

Slaapt ze echt niet meer smiddags als je haar erin legt? Je zou op een drukke dag kunnen kiezen voor toch eens laten slapen. Of misschien met een muziekje biven op bed te leggen voor 30/60 minuten. Ik weet dat er meer op die leeftijd niet meer slapen, maar op die leeftijd kan het ook heel goed een fase zijn. Persoonlijk vind ik het best wel jong (al zijn er heus wel uitzonderingen).

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier ook een meisje met periodes was veel nacht merries. Vannacht was het ook weer raak. Zijn er 10x uitgeweest ( ze had oma zien vallen gister op straat best heftig en heeft daar de hele nacht over gedroomd). Ze schreeuwt en huilt dan ook in haar slaap.

Dochter 2,5 ze heeft het al langer de nachtmerries ( met periodes erger of minder erg) maar merk wel dat als ik rond of na etens tijd de dag met haar bespreek, haar veel laat vertellen dat ze er dan minder last van heeft

Deel Deze Pagina