diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hiemtie, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Hello,

Lisanne heeft al een week diaree. Vorige week ben ik bij de HA geweest en die raden mij aan om ORS te gaan gebruiken omdat ze lichte vorm van uitdroging begon te vertonen. Ze drinkt zo'n 100cc van de oplossing. Meer krijg ik er niet in. Ik probeer haar ook nog melk tussen door te geven. Dit drinkt ze de ene keer beter dan de andere keer. Ik vraag me echt af of het wel allemaal goed met haar gaat want ze is van tijd tot tijd gezellig vrolijk. Andere keer hangerig en huilerig. Ze heeft sinds gisteren ook harstikke rode ogen. Heeft iemand dit ook mee gemaakt met haar kleintje?

Hebben jullie misschien tips om de diaree te stoppen?

ALvast bedankt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou morgenochtend meteen weer even langs de HA gaan. Beter een keer teveel dan te weinig.

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Hiemtie,

helaas weet ik er alles van..
    Lize kreeg, toen ze 4 maanden was, na een forse braakbui diarree. Ze had een virus opgelopen. Omdat ze zo braakte en werkelijk niets binnenhield, hebben wij haar op de eerste dag steeds heeele kleine beetjes water gegeven, in het begin zelfs om het half uur, puur om te zien of ze het al binnen kon houden. Omdat het zo slecht ging en zij nog zo jong was, bood de huisartsenpost ons een medicijn tegen het braken aan, anders zou ze regelrecht uitdrogen. Dat heeft geholpen. Dus toen ze eenmaal alles binnenhield zijn we begonnen met het geven van verdunde melk. En minder. Dus in plaats van 180 + 6 boden we 90+2 aan. En daar dronk ze maar weinig van. Na 2 dagen ben ik al begonnen met ors, want de diarree was aanzienlijk. Meer dan 20 luiers per dag, en in elke luier gepoept! Wat erin ging kwam er regelrecht uit! Die verdunde melk zijn we, na overleg, gaan ophogen. Dus naar 120 + 3, daarna naar 150 + 4. Toen naar 150 + 5 en langzaam weer naar 180 + 6. Daar ging zeker een week overheen (maar ze was dan ook echt goed ziek). En ELKE dag bood ik ors aan. 's Ochtends maakte ik een half liter. Ik liet het afkoelen, deed het in de koelkast en telkens als ik het aanbood deed ik er een heel klein scheutje gekookt water in, zodat 'de kou eraf' was. Dat dronk ze goed. Je mag daar best wat van geven, het kan geen kwaad. Alleen niet meteen na het braken, dan kan het nog prikkelen, dan zou ik eerst even wat water geven.
    Lize kreeg na 2,5 week een 2de virus (weer braken en nog steeds diarree) waardoor ze in totaal bijna 4 (!) weken achtereen diarree heeft gehad. Dat is echt verschrikkelijk lang en ook riskant ivm met uitdroging. Ze dronk gelukkig alle flessen leeg en de extra ors, dus ze is nooit uitgedroogd, maar ze is in die tijd minstens 1 keer per week onderzocht door een arts, voor de zekerheid. Ik weet nog dat ik erg bezorgd was en aan de huisarts vroeg waarom dit toch zo lang duurde. Hij zei toen dat je er niets aan kunt doen, dat sommige baby's soms om onverklaarbare reden heeel lang diarree kunnen houden. Ik moest vooral vocht blijven aanbieden (en op plasluiers letten! Als je na 2 verschoningen nog steeds geen plasluier hebt, dan is uitdroging begonnen). Te weinig melk/voeding is op zich niet zo erg, maar te weinig vocht wel.
    Kortom, je moet het helaas 'uitzitten', je kunt de diarree niet stoppen. Hou haar temperatuur goed in de gaten (Lize kreeg 2 keer hoge koorts) en kijk hoe je haar die ors wel kunt laten drinken. Hoe geef jij het en hoeveel?
    Je kindje is een half jaar, ik zou, als de ors echt niet lukt, iets anders geven: thee oid.

Veel succes, ik weet hoe het is..
    Amber

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ja, ik ben het eens met Manuela!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps: 100 cc ors is mooi hoor! Ik zou het alleen vaak aanbieden, zodat ze in totaal flink wat binnen krijgt.

6. Hiemtie

Hiemtie Lid

18 apr 2006
    75
    0
    0
    Secretaresse
    Alphen aan den rijn
    Dank je wel voor jullie reactie. Jeetje amber wat sneu voor je kleintje. Ik voel me zo machteloos omdat je niks kan doen dan alleen maar water aanbieden. Het lijkt wel of dat er ook zo uitkomt...ppfff.
    Om warm water bij de oplossing te doen om de eerste kou er of te halen was ik zelf niet op gekomen...Ga ik ook maar proberen misschien helpt het dat ze meer gaat drinken.
    Ga toch maar weer naar de HA. Ik heb de beste man al zo vaak sinds ik de kleine heb...Hoop dat hij nog iets kan doen.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Als je de ors er alleen niet in krijgt mag je het ook door de melk mengen. Zo kregen wij dan op advies van het ziekenhuis bij Merel wel wat meer binnen. En verder als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan hoor! Merel had ook uitdrogingsverschijnselen en bleef vrolijk..... Na een korte opname in ziekenhuis en goede opname van ors was ze zo weer de oude. Het duurde al met al 8 dagen voordat de diarree over was.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier hetzelfde; mijn zoontje is ook al sinds donderdag aan de diarree en hoe; gelukig drinkt hij steedsbeter...voornamelijk melk en thee. Thee smaakt hem prima. Je kan ook proberen wat yoghurt te geven; dat is ook vocht...(danoontje misschien zie dat jouw ukkie nog maar 6 maandjes is...)

beterschap..!

Deel Deze Pagina