ritme baby 14 weken.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sama1, Dec 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Onze dame van 14 weken krijgt nu 6 x 165 ml. Ze slaapt ingebakerd waar we nog weer vanaf moeten. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk. Haar dagritme ziet er als volgt uit;

Tussen 6 a 7 wakker. Fles en in totaal 1.5 uur op.
    Naar bed en om 11 de fles.
    Rond 12.30 slapen tot 15.00
    Om 15.00 de fles en om 16.30 naar bed.

Dan moeten we haar altijd wakker maken voor de fles van 19.00. Wanneer ze in bad gaat maken wij haar een half uurtje eerder wakker. Dan gaat ze om 19.30 in bed en wakker maken om 23.00

Zelf vind ik dat ze dan erg lang in bed ligt. Eigenlijk van 16.30 tot de volgende dag 6 a 7. Maar haar onnodig wakker maken lijkt mij ook niets. ( wel voor voeding en badje ) Hoe doen jullie dit en ziet jullie ritme eruit?

Daarnaast gaat ze straks naar de opvang en wordt ze rond 17.00 gehaald. De tijd dat ze nu al weer in bed ligt. Hoe doen jullie dit? Want van 15.00 ( soms iets eerder) tot 17.30 ( thuis van de opvang ) wakker zijn lijkt mij veel te lang. Haar daar bv 16.00 tot 17.00 nog even laten slapen? En dan om 19.00 naar bed? Ben zelf nog al van ongeveer 1.5 uur wakker zijn. Ze is dan eigenlijk ook altijd weer moe.

Moet er ook bij zeggen dat onze start niet helemaal lekker ging. Ziekhuis opname door extreem huilen/krijzen. Thuis en na 6 weken bouwde de ellende zich weer op. Krijzen en sinds een week weer andere voeding ivm kma en/of lactose intolerantie.

2. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Je zou ook kunnen afbouwen naar 5 flessen of de flestijden vervroegen?
    Mijn dochtertje krijgt 5x170 cc op de volgende tijden;
    07.00
    10.00
    13.00
    16.00
    21.00

Tussendoor slaapt ze ongeveer een uurtje en daarna kan ik dr weer op bed leggen tot het flessen tijd is.
    Ik moet wel zeggen dat dit richt tijden zijn, wij volgen haar ritme maar ze heeft het zo geregeld dat dit ongeveer haar tijden zijn.
    Je zou evt. de laatste fles kunnen vervroegen naar 21.00/22.00 uur.

Wat is jouw dochtertje lang wakker dan haha, die kleine van mij houd het net een uurtje uit qua wakkere tijd en als ze echt later ligt is ze echt niet te genieten..

3. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    hier is het ongeveer hetzelfde.
    ik heb alleen geen vaste tijden waarop dl een flesje krijgt.
    zij drinkt 5x 150+5.
    meestal zit er 4/5 uur tussen de flesjes en na de fles is ze ook max 1,5 uur wakker.
    bad probeer ik voor de avondfles te doen en anders als het zo loopt na de fles eind middag.
    ik maak haar wel nog wakker voor de fles van 23.00
    volgens mij niet heel vreemd dat z nog zoveel in bed liggen.
    dl hoor k ook wel regelmatig wat mopperen als ze in bed ligt.
    mijn oudste heeft zelfs 6 maanden lang bijna alleen maar in bed doorgebracht.
    was een echte slaper..

4. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Oja mbt opvang, daar krijgt ze rond 16.00/16.30 uur de fles en dan gaat ze nog even slapen tot ik dr kom halen rond half 6.
    Thuis aangekomen kan ik dr zo overhevelen naar dr eigen bedje en slaapt ze gewoon weer door. Ik zou puur kijken straks met opvang wat je kindje doet. Het is toch altijd even spannend want het is toch een ander ritme weer..

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ik zie net die 6 flessen. Ze zit al op 5. Ja 1.5 uur is hier ook de max alleen slaapt ze niet in de box of kinderwagen. Dat wil ze niet. Alleen in haar eigen bed. Wanneer ik haar de gang laat gaan kan ze zo 2 uur wakker liggen. Gaat dan vast niet slapen. In de maxicosi in de auto ook zelden. Vandaar dat ik haar altijd naar bed brengen.

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Dit ritme hebben we eigenlijk sinds de nieuwe voeding. Hiervoor was ze elke keer tussen de voedingen krijzen wakker, ontroostbaar. Waardoor een ritme niet echt te vinden was. Wel de flestijden en het maximale wakker zijn. Haha nou ik vond 6 a 7 uur wakker in totaal over de hele dag niet zoveel. Wel goed natuur wanneer ze lekker slapen. Maak haar ook niet onnodig wakker ofzo.

Share This Page