drinken 6 jarige: loslaten??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Misschien als ze weer obstipatie problemen heeft naar de dokter gaan en die laten vertellen dat drinken heel belangrijk is. Misschiem maakt dat indruk op haar.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken allemaal. Is erg fijn als je het zelf soms even niet meer weet.

Ik ga een aantal tips proberen en combineren. Heb als variatie op de tip van sidmick haar dr beker voorgezet en een pak appelsap en gezegd dat ze zoveel moest inschenken als ze zelf op kon. Ze was erg verbaasd en keek mij zo aan :$ haha maar deed het met een halve beker en dronk die zo leeg. Even later nog een halve beker. Het is nu 1 beker in totaal maar wel zonder mopperen en dat is ook al wat gewonnen. Op woensdag en vrijdagmiddag ga ik wat vaker een pakje geven.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En fruit? Hier een super groot verschil in de luier (dochter 1) als zij een flinke peer op heeft dan is de luier veel voller dan na bijvoorbeeld een banaan. Dus daar zit stiekem ook veel vocht in. Je mag toetjes ook als vocht rekenen.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En laxerend fruit zo als bijvoorbeeld kiwi? Het is ook weer mandarijnen tijd ook lekker om te poepen 😉

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier halen beide dames geen 500cc aan vocht maar krijgen toch veel verborgen vocht door de tomaatjes, druiven, komkommer en ander fruit.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat wordt hier wel volop gegeten...zeker 3-4 stuks fruit op een dag en 1-2 schaaltjes rauwkost

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is wel weinig zeg vergeleken met mijn mannetje van 5,5!

Die heeft vandaag op:

Pakje appelsap (vroeg wakker, zelf uit de koelkast gepakt)
    Groot glas thee

Op school 300cc water en later in de middag nog een bekertje water in de klas (afspraak met de juf, anders krijgt hij hoofdpijn en voelt dan heet aan)

Op weg naar dansles: pakje appelsap

Thuis: 2 bekers slappe diksap

Bij het avondeten: 1 beker water

En dan nog een bak druiven, een grote appel, 3/4 komkommer en een halve paprika.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier drinkt de oudste ook te weinig maar geeft wel goed aan dat ze dorst heeft. Dus ik laat het maar zo. Ben altijd blij met wat ze op heeft...

Deel Deze Pagina