Sparen of beleggen jullie voor je kind(eren)? Is dit voor studie? Zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nu aantrekkelijk en toch veilig?
Ik spaar “gewoon” 100 euro per maand op een spaarrekening. Op haar 18e is er dan ruim 20.000 euro voor studie/rijbewijs/auto/etc.
Als je aantrekkelijk en toch veilig wilt dan zou ik toch voor een spaarrekening gaan. Dit is sowieso safe, maar om nou te zeggen dat dit aantrekkelijk is.... Beleggen heeft natuurlijk het onvoorspelbare!
Wij sparen €50,- per maand per kind. Daarnaast sparen we zelf ook nog voor ze op onze eigen rekening voor hun rijbewijzen en studies. Ben niet zo van beleggen en de risico’s die je kan lopen.
Wij sparen maandelijks een bedrag. De kinderen hebben allemaal een aparte rekening waar geld op staat voor als ze uit huis gaan. Daarnaast hebben we een rekening waar we sparen voor de studies en rijbewijs.
Wij sparen de kinderbijslag en een bedrag per maand. Met dit geld beleggen we niet, wil hiermee geen risico lopen.
Wij sparen maandelijks een bedrag voor de kinderen, elk op hun eigen rekening. Dit is voor als ze uit huis gaan. Ook hebben we een rekening waar we sparen voor hun studies.
Ook wij sparen een vast bedrag per maand. Beleggen zou ik alleen doen naast een gewone spaarrekening waar je op spaart.
Beleggen brengt altijd risico’s met zich mee, als je dat niet wilt, dan moet je niet beleggen. Wij sparen maandelijks voor de kinderen.
Sparen op een spaarrekening voor over 20 jaar heeft in mijn ogen weinig zin i v.m. inflatie en de lage spaarrente. We vinden dat niet rendabel. Wij lossen maandelijks extra af op de hypotheek. De rente die we daarop betalen besparen we dan en onze maandlasten dalen iedere maand. Zodra we (bijna) hypotheekvrij zijn hebben we meer dan genoeg financiële ruimte om rijbewijs, studie, etc te betalen.
De kbs wordt op hun spaarrekening gestort. Daarnaast storten opa en oma ook maandelijks een bedrag op de spaarrekening. Dit is voor een eventuele studie of rijbewijs als wij dat op het moment zelf niet kunnen bekostigen. Alles wat dan eventueel overblijft krijgen ze als ze het huis uit gaan.
Ik zit bij Dela voor mijn uitvaartverzekering. En ik wil daar straks een spaarrekening (of hoe dat ook heet) afsluiten voor de kleine, met een vaste inleg per maand. Waarschijnlijk 10 of 25 euro p/m. Zal niet genoeg zijn voor een volledige studie. Maar wel om bijvoorbeeld rijbewijs te halen, eerste huisje in te kunnen richten oid.
Onze kinderen hebben een jeugdspaarrekening. Opa en oma storten daar maandelijks een bedrag op, en wij ook maandelijks. En met de verjaardagen storten we 100 euro extra. Rijbewijzen en studies betalen wij van ons eigen spaargeld. Hun spaarrekening is voor na hun 21ste als inleg voor hun huis bijvoorbeeld.
Wij sparen voor haar op de zilvervloot voor de studie en we hebben een rekening voor haar voor behalen rijbewijs enz