drinken aldi..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door asmama, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames ik ben morgen 29 weken zwanger.. nu drink ik de laatste tijd best veel van die ace vitamine drink van de aldi weet niet of jullie ze kennen die halve liter flesjes per 6 verpakt.. maar nu zat ik me eens te bedenken.. is dit eigenlijk wel goed voor je? want het is vitamine a c en e maar vitamine a mag je tog niet veel hebben tijdens zwangerschap?
    alvast bedankt

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

als je dr niet te veel van drinkt gaat het prima hoor!

3. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Vitamine E moet je idd beperkt tot je nemen.. Ik zou het niet de hele dag door drinken en beperken tot 1 of 2 flesjes per dag!

Ik ben zelf nogal gek op de Ice Tea van de Aldi, maar drink daar ook niet meer dan 2 glazen per dag van, omdat er toch veel suikers in zitten..

Vriendlief aast er nogal op dat ik voornamelijk 'Kies Bewust' drinken drink ;)

4. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik heb ook gehoord dat je vitamine a maar beperkt mag hebben. Dit zit toch ook in producten waarin lever verwerkt is? Lever mag je volgens mij helemaal niet tijdens je zwangerschap vanwege die vitamine a. Volgens mij wordt vitamine a in Nederland ook in boter verwerkt. Of ben ik nu in de war met iets anders??

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Let op, kies bewust wordt soms ook voor lightproducten gebruikt, terwijl je er daar juist beter niet teveel van kunt gebruiken tijdens je zwangerschap.

6. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Vitamine a zit oa in lever(producten) en daar mag je gewoon niet te veel van hebben. Geloof niet dat 1 zo'n flesje per dag kwaad kan, maar misschien een idee om er eentje mee te nemen naar de volgende controle? Dan kan de vk zelf oordelen of je moet minderen :)

7. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Het gaat om vitamine a in dierlijke producten en ik geloof niet dat dat in zo'n flesje zit. Volgens mij kan het dus niet zoveel kwaad.

8. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Joh vitamine A is vitamine A, of het nouw chemisch (vitaminepillen, de reden waarom je preparaten voor zwangeren moet slikken als je aan die troep begint), plantaardig of dierlijk. Je mag er niet te veel van. Er zijn 5 vitamnes waarmee je moet oppassen, dat zijn de in vet oplosbare vitamines. Dit omdat je een teveel ervan niet uitstoot maar opslaat in je vet, hier kun je o.a. een vitamine vergiftiging van oplopen en verschillende welvaartsziekten. Meer info op de website van het adviesbureau vitaminen (waar gezegd wordt dat je voornamelijk verschrikkelijk dure pies creëert met vitamine pillen als je gezond eet)

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In zwangerschapsvitamines zit geen vitamine A maar betacaroteen, dat wordt in je lichaam omgezet naar vitamine A en dat is veilig. Misschien staat dat op de lijst mer ingredienten van dat drankje?

10. mek11

mek11 Fanatiek lid

19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Geen idee.. eet bewust geen pate meer maar 1 per dag mag..

11. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    ach ja, en in light producten zit ook weer een of ander E-nummer wat kankerverwekkend is, etc etc. Zo kan je nog wel even doorgaan... Het belangrijkste is dat je alles met mate neemt en 'verboden' producten gewoon vermijd. Dan hoef je je nergens druk om te maken.

12. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zou gewoon even googlen hoe veel je per dag aan vit A mag hebben en hoe veel er in een glas zit, dat staat vast wel op het pak. Dan weet je wat je mag drinken.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Even opgezocht: een zwangere mag 1000 microgram vit A hebben per dag.

14. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Dit was de reden voor mij dat ik was overgegaan op de CE flesjes van de Aldi (zijn geel en ik vind ze zelfs nog lekkerder) 1 flesje dronk ik max per dag.

Bij een 2de zwangerschap haal ik weer de CE

15. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Oke, bedankt voor de tip! Wat zit er in lightproducten dan, wat niet zo goed voor je is??

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    aspartaam en andere zoetstoffen

17. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Precies.
    Denk je dat je goed bezig bent, maar dan is het weer op een ander vlak ongezond. Zo lijkt er altijd wat te zijn.

Deel Deze Pagina