hallo dames ik ben morgen 29 weken zwanger.. nu drink ik de laatste tijd best veel van die ace vitamine drink van de aldi weet niet of jullie ze kennen die halve liter flesjes per 6 verpakt.. maar nu zat ik me eens te bedenken.. is dit eigenlijk wel goed voor je? want het is vitamine a c en e maar vitamine a mag je tog niet veel hebben tijdens zwangerschap? alvast bedankt
Vitamine E moet je idd beperkt tot je nemen.. Ik zou het niet de hele dag door drinken en beperken tot 1 of 2 flesjes per dag! Ik ben zelf nogal gek op de Ice Tea van de Aldi, maar drink daar ook niet meer dan 2 glazen per dag van, omdat er toch veel suikers in zitten.. Vriendlief aast er nogal op dat ik voornamelijk 'Kies Bewust' drinken drink
Ik heb ook gehoord dat je vitamine a maar beperkt mag hebben. Dit zit toch ook in producten waarin lever verwerkt is? Lever mag je volgens mij helemaal niet tijdens je zwangerschap vanwege die vitamine a. Volgens mij wordt vitamine a in Nederland ook in boter verwerkt. Of ben ik nu in de war met iets anders??
Let op, kies bewust wordt soms ook voor lightproducten gebruikt, terwijl je er daar juist beter niet teveel van kunt gebruiken tijdens je zwangerschap.
Vitamine a zit oa in lever(producten) en daar mag je gewoon niet te veel van hebben. Geloof niet dat 1 zo'n flesje per dag kwaad kan, maar misschien een idee om er eentje mee te nemen naar de volgende controle? Dan kan de vk zelf oordelen of je moet minderen
Het gaat om vitamine a in dierlijke producten en ik geloof niet dat dat in zo'n flesje zit. Volgens mij kan het dus niet zoveel kwaad.
Joh vitamine A is vitamine A, of het nouw chemisch (vitaminepillen, de reden waarom je preparaten voor zwangeren moet slikken als je aan die troep begint), plantaardig of dierlijk. Je mag er niet te veel van. Er zijn 5 vitamnes waarmee je moet oppassen, dat zijn de in vet oplosbare vitamines. Dit omdat je een teveel ervan niet uitstoot maar opslaat in je vet, hier kun je o.a. een vitamine vergiftiging van oplopen en verschillende welvaartsziekten. Meer info op de website van het adviesbureau vitaminen (waar gezegd wordt dat je voornamelijk verschrikkelijk dure pies creëert met vitamine pillen als je gezond eet)
In zwangerschapsvitamines zit geen vitamine A maar betacaroteen, dat wordt in je lichaam omgezet naar vitamine A en dat is veilig. Misschien staat dat op de lijst mer ingredienten van dat drankje?
ach ja, en in light producten zit ook weer een of ander E-nummer wat kankerverwekkend is, etc etc. Zo kan je nog wel even doorgaan... Het belangrijkste is dat je alles met mate neemt en 'verboden' producten gewoon vermijd. Dan hoef je je nergens druk om te maken.
Ik zou gewoon even googlen hoe veel je per dag aan vit A mag hebben en hoe veel er in een glas zit, dat staat vast wel op het pak. Dan weet je wat je mag drinken.
Dit was de reden voor mij dat ik was overgegaan op de CE flesjes van de Aldi (zijn geel en ik vind ze zelfs nog lekkerder) 1 flesje dronk ik max per dag. Bij een 2de zwangerschap haal ik weer de CE
Precies. Denk je dat je goed bezig bent, maar dan is het weer op een ander vlak ongezond. Zo lijkt er altijd wat te zijn.