verkouden en haast geen lucht!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lili20, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    mijn dochtertje is nou al vanaf donderdag erg verkouden en hoesten. en als ze huilt komt er geen geluid uit.! zoo hees!€
    ben al bij de dokter geweest en die zij dat het een griepje is en dat het vanzelf weer over moet gaan. alleen ze wil geen fles hebben helemaal niks. dus ze krijgt veel te weinig binnen.
    hebben jullie nog tips?

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hmm, vind het ook lastig. Weet wel dat je dochtertje dan kan uitdrogen. Moet zeggen dat ons manneke dezelfde symptonen heeft en bij ons is het rs virus. Wil je niet bang maken ofzo maar af doen als een gewoon griepje!!! Als je twijfelt gewoon nog een afspraak maken hoor...., Wat wij wel standaard doen voor de fles, is even met een neusspray met zoutoplossing zodat hij wel beter kan drinken. Want als ze zo verkouden zijn is het ook erg lastig drinken en worden ze ook snel moe. En een parcetamolletje kan ook geen kwaad hoor. Ik doe dat nu standaard als ons mupke naar bed gaat. veel sterkte hoor, hoe oud is jullie meisje eigenlijk??
    groetjes rensje

3. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    oja en wat rooibosthee, ze moet toch wel wat vocht binnen krijgen. Melk is nooit echt lekker als je verkouden bent want dan krijg je nog meer slijm... succes ermee... meer tips weet ik ook niet helaas. oja en wij doen veel douchen lekker zodat hij wat stoom inademt. En slaapt hij ook beter en van slapen worden ze weer beter.......!!

4. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    ja daar heb ik wel eens van gehoord!
    ja neis spay doie ik ook maar ze heeft zoveel slijm in haal keel
    ze is 4 maand

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Dan is ze ook nog wel jong, ik zou toch nog een keertje terug gaan naar huisarts ofzo. Vind wel dat hij het makellijk af doet met een griepje bij zon jong kindje. Vooral omdat ze zo benauwd is!!! Ons manneke is een paar weken ouder! En ik weet dat rs heel erg heerst op dit moment. Dan kan de huisarts nog niet veel doen, maar kan wel iets geven om alles te verlichten. toch?? zodat je dochtertje minder last heeft. Want niet kunnen eten is toch wel 1 van de belangrijkste dingen en die kindjes drogen zo snel uit. Ik zou je gevoel volgen, als je denkt dat het niet nodig is om nog een keertje te gaan en anders gewoon nog een keer!!!
    lastig he, als je kleintje ziek is, weet er op dit moment alles van.
    succes ermee
    groetjes rensje

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als je hetniet vertrouwd, of extra advies wilt, kan je nu ook de huisartsen post bellen.
    KWaad kan het niet, ze zijn ervoor

7. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn mannetje had toen hij 4 maand was de mexicaanse griep, en zat ook helemaal vol slijm. In het ziekenhuis kregen wij het advies om niet de neusspray te gebruiken, maar met een spuitje zoutoplossing in de neus te spuiten. Het slijm wat dan los komt spugen ze uit of slikken ze door.

Op internet zie je duidelijke beschrijvingen. Hier werkte het geweldig, het toedienen is even lastig, maar direct daarna ziag je al verbetering, vooral met het drinken!

Ze zijn gewoon te klein om zo diep te hoesten! En anders gewoon HP bellen hoor! Daar zijn ze voor!

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    als je het niet vertrouwt hap bellen.
    kinderen die zo jong zijn kunnen snel uitdrogen.
    wat zou kunnen schelen is in de douche gaan en de douche gewoon heet laten stromen. en een bakje met heet water en een theelepel luuf daar in doen odat dat vermengt met de stoom.
    Hier gaf dat verlichting. en inderdaad naast de melk water ofzo aan bieden zodat ze toch wat vocht bionnen krijgt.

sterkte

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hoi,
    Wat hier ook helpt is een ui door midden gesneden bij zijn bedje leggen. Hierdoor kan hij vrijer ademen.
    Maar wat wil je ook met zo'n sterke geur....
    Heb dan meestal ook luuf op een een badje van zwistal met ucalytus om vrijer te ademen en natuurlijk de neusspray.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    De meeste dingen zijn al gezegt:

Maar je kan het volgende doen:

* Gesneden ui bij het bedje
    * Douche warm water kraan aan zetten en zorgen dat heel de badkamer vol stoom staan, en dan daar een tijdje met je kindje gaan zitten.. ( Doe wel de kleertjes uit, anders is het veel te warm)
    * Zoutoplossing
    * Zorg dat het bedje schuin staat! Handdoeken onder het matrasje of boeken onder het bedje.. Hoofdein moet omhoog!
    Dan loop je dochtertje minder vol.

En idd als je het niet vertrouwd HAP bellen!

Sterkte..

Liefs

11. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    bedankt allemnaal!!!

ik ga het zeker proberen met die ui
    en met het douchen!!
    liefss

12. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    bedje schuin helpt ook heel goed inderdaad.

Beterschap voor je kindje.

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    wat heel goed helpt maar wat je niet langer dan een week mag gebruiken is otrivin neusspray (xylometazoline): moet je recept voor halen maar dan hebben ze weer even echt een vrij neusje om te kunnen drinken!
    Sterkte! (zo zielig om ze zo te zien...)

Deel Deze Pagina